jaka roznica miedzy GT1749V a VNT15 ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

jaka roznica miedzy GT1749V a VNT15 ?

Post autor: borat » pn gru 15, 2008 22:25

WITAM
panowie czy moglby mi ktos wytlumaczyc jaka jest roznica miedzy GT17 a VNT15
ja wswoim aucie mialem GT17 przed awariom a teraz mam VNT15 i auto jezdzi niezle ale to nie to co bylo wczesniej

[ Dodano: 15 Gru 2008 21:59 ]
auto bylo na wag-u logi statyczne wzorowe,dynamiczne troche przeplywka ucina ale na wysokich obrotach a mnie raczej chodzi o niskie obroty(efekt taki na pierwszym biegu jak sie depnie to jedzie tak jakby sie zastanawial a dopiero pozniej wyrywa)
dzieki i pozdrawiam!!!



Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » wt gru 16, 2008 08:28

Wirniki w obu turbinach są te same . Przy jakich konkretnie obrotach czujesz że auto jest słabe ? Ja bym szukał przyczyny gdzie indziej.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt gru 16, 2008 10:03

panowie czy moglby mi ktos wytlumaczyc jaka jest roznica miedzy GT17 a VNT15
może ten obrazek Ci pomoże :)

Obrazek
_mumin_ pisze:Wirniki w obu turbinach są te same
obawiam się ze GT17 ma ciutke wiekszy wirnik po zimnej stronie



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » wt gru 16, 2008 19:29

na 1 i 2 biegu jakby sie dlawil przy dodaniu gazu,rysza ,zastanawia sie i wyrywa jakby biegi zrobily sie bazdzo krotkie
3 bieg przy daniu delikatnie gazu od 1500obr buczy silnik jakby go mialo rozerwac dopiero przy 2000obr buczenie ustaje i zaczyna ciagnac
4,5 i 6 bieg to samo
wachlowalem sztanga obrot w ta, obrot w tamta jak skroce przeladowuje,jak wydluze mul
jakby nie mozna bylo jej wyregulowac.
przeciez to PD powinien przyspieszac plynnie od 1000obr przynajmniej na 1 i 2 biegu
z tym buczeniem to tak jakby mial moment strasznie nisko, ale poprawcie mnie jak sie myle ?

[ Dodano: 16 Gru 2008 18:41 ]
czyscilem juz parenascie turbin i wszystkie mialy jedenascie lopatek od zmiennej geometrii, a moja ma dziewiec lopatek :( moze dlatego mam taki cyrk



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt gru 16, 2008 19:54

borat pisze:na 1 i 2 biegu jakby sie dlawil przy dodaniu gazu,rysza ,zastanawia sie i wyrywa jakby biegi zrobily sie bazdzo krotkie
3 bieg przy daniu delikatnie gazu od 1500obr buczy silnik jakby go mialo rozerwac dopiero przy 2000obr buczenie ustaje i zaczyna ciagnac
4,5 i 6 bieg to samo
wachlowalem sztanga obrot w ta, obrot w tamta jak skroce przeladowuje,jak wydluze mul
jakby nie mozna bylo jej wyregulowac.
przeciez to PD powinien przyspieszac plynnie od 1000obr przynajmniej na 1 i 2 biegu
z tym buczeniem to tak jakby mial moment strasznie nisko, ale poprawcie mnie jak sie myle ?

[ Dodano: 16 Gru 2008 18:41 ]
czyscilem juz parenascie turbin i wszystkie mialy jedenascie lopatek od zmiennej geometrii, a moja ma dziewiec lopatek :( moze dlatego mam taki cyrk
Kolega ostatnio był u gościa na programie, autko ciagneło od 2 tys obr- nic nie pomagało nawet zmiana na inny program dopiero wymaina pompek pompgła- ponoć fachura od softu mu tak powiedział. Po wymianie wróciło do normy



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » wt gru 16, 2008 20:06

u mnie sie to stalo po wymianie turbo praktycznie z dnia na dzien wiec to raczej nie pompki
turbo ktore mam ma 9 lopatek zmiennej geometrii moze ono jest od wiekszego motoru?



Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » czw gru 18, 2008 10:25

Ale co ma turbo przy obrotach z zakresu 900-1800 przecież turbina osiąga zadane Ciśnienie
w okolicy 1800-2000 (zależy jeszcze jaka duża i z jakim sterowaniem). Podstawową
rzeczą jaką trzeba by zrobić to Logi bo w tej chwili to jest wróżenie z fusów. A najlepiej jakbyś miał jakieś stare logi jak było przed zmianą turbiny. No i oczyiści elogi musiały by być
od niskich obrotów .



Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » sob sie 22, 2009 13:25

Odgrzeje troche temat... bo mam wlasnie identyczny dylemat ;)

Moja stara turbina to VNT 15... kupilem niedawno inna - GT1749V - ale niby od tego samego silnika, jakim byl AJM 115KM PD.

Czy ktos zna jakies inne konkretne roznice oprocz tego wiekszego wirnika po stronie zimnej ?


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 206 gości