Porane odpalanie po wymianie rozrzadu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Porane odpalanie po wymianie rozrzadu
Witam,
Zaczne od tego ze w zeszlym tygodniu bylem u mojego mechanika ktory wymienial mi rozrzad. Od tego momentu zaczely sie dziac dziwne rzeczy. Mianowicie po nocy (gdy auto stoi ok 10 godzin) przy pierwszym uruchomieniu auto odpala z problemami. Mozna by odniesc wrazenie takie jak by nie zalapywal na wszystkie gary. Zatelepie nim 2 czasami 3 razy i jest OK. Takie zachowanie silnika wystepuje tylko wtedy gdy kontrolka swiec grzeje dluzej i gdy temperatura na klimie pokazuje od +1st.C i w dol. Dzisiaj bylo +3st.C i auto po nocy odpalilo bardzo ladnie.
Pojechalem do mechanika i powiedzialem co sie dzieje zaproponowal sprawdzenie swiec, ktore odbylo sie w sposob dziwny. Podlaczyl z akumulatora przewod "+" i dotykajac do swiec patrzyl czy sie iskrzy. Wedlug tej metody wszystko ze swiecami jest OK.
Moim zdaniem to cos z katem wtrysku (bo do wymiany rozrzadu nie bylo tego problemu) - ale jak to sprawdzic. W ASO powiedzieli ze za ustawienie (bo nie ma mozliwosci samego sprawdzenie) kasuja 340zł. Moze wiecie czy da sie to sprawdzic jakims programem w wersji demo (przewod do podpiecia kompa mam).
Poza tym to by musial byc dziwny zbieg okolicznosci zeby przy wymianie rozrzadu padly swiece.
Zastanawiam sie tylko dlaczego na 6 dni przez 4 dni odpalal z problemami a 2 bez problemu. No i dlaczego nawet jak stoi z 8 godzin w ciagu dnia gdy jestem w pracy to odpala bez problemu?
Auto nie kopci pracuje rowno i jest zrywne - jedyny problem to odpalanie poranne.
Z gory dziekuje wszystkim za pomoc i informacje
Zaczne od tego ze w zeszlym tygodniu bylem u mojego mechanika ktory wymienial mi rozrzad. Od tego momentu zaczely sie dziac dziwne rzeczy. Mianowicie po nocy (gdy auto stoi ok 10 godzin) przy pierwszym uruchomieniu auto odpala z problemami. Mozna by odniesc wrazenie takie jak by nie zalapywal na wszystkie gary. Zatelepie nim 2 czasami 3 razy i jest OK. Takie zachowanie silnika wystepuje tylko wtedy gdy kontrolka swiec grzeje dluzej i gdy temperatura na klimie pokazuje od +1st.C i w dol. Dzisiaj bylo +3st.C i auto po nocy odpalilo bardzo ladnie.
Pojechalem do mechanika i powiedzialem co sie dzieje zaproponowal sprawdzenie swiec, ktore odbylo sie w sposob dziwny. Podlaczyl z akumulatora przewod "+" i dotykajac do swiec patrzyl czy sie iskrzy. Wedlug tej metody wszystko ze swiecami jest OK.
Moim zdaniem to cos z katem wtrysku (bo do wymiany rozrzadu nie bylo tego problemu) - ale jak to sprawdzic. W ASO powiedzieli ze za ustawienie (bo nie ma mozliwosci samego sprawdzenie) kasuja 340zł. Moze wiecie czy da sie to sprawdzic jakims programem w wersji demo (przewod do podpiecia kompa mam).
Poza tym to by musial byc dziwny zbieg okolicznosci zeby przy wymianie rozrzadu padly swiece.
Zastanawiam sie tylko dlaczego na 6 dni przez 4 dni odpalal z problemami a 2 bez problemu. No i dlaczego nawet jak stoi z 8 godzin w ciagu dnia gdy jestem w pracy to odpala bez problemu?
Auto nie kopci pracuje rowno i jest zrywne - jedyny problem to odpalanie poranne.
Z gory dziekuje wszystkim za pomoc i informacje
Czy ktoś potrafi rozszyfrować czy wszystko z rozrzadem jest OK??
Wartość w ostatnim polu zmieniała się czasami pomimo iż auto chodziło cały czas.
Wartość w ostatnim polu zmieniała się czasami pomimo iż auto chodziło cały czas.
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 00:21 przez NiCom, łącznie zmieniany 1 raz.
- adamciowasyl
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
- Lokalizacja: Legnica
- adamciowasyl
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
- Lokalizacja: Legnica
W sumie w bloku 4 jest Ign timing masz - 0,9 czyli miesci sie w marginesie ktory wynosi ok 1. Lecz mozesz dac login 12233 / adaptacja /i tam w ktorejs grupie bedzie kat synchronizacji i mozesz sprobowac podregulowac troszke, 1 ,2 ,4 te grupy to napewno nie to
Porzadana wartosc synchronizacji walu to 0*
Porzadana wartosc synchronizacji walu to 0*
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 00:47 przez adamciowasyl, łącznie zmieniany 1 raz.
- adamciowasyl
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
- Lokalizacja: Legnica
Prosze Tabelka do odczytow ...
Moze ktos napisze jeszcze w adaptacji poszczegolne bloki do czego sa???
1 Chyba obroty
2 Chyba dawka paliwa
3?
4Dawka startowa
5?
Jak masz mozliwosc zrob Loga grupy 000 zobaczymy na 2gim miejscu co bedziesz mial nie wiem jak to w PD powinno byc ale u mnie okolo 50 jest .
W grupie 4 blok 3 masz duza wartosc a to rzeczywisty poczatek wtrysku . Moze w tym lezy problem ??? Moze wypowie sie ktos kto ma PD bo w sumie to nie wiem poszukam tej wartosci jaka jest dopuszczalna i napisze...
Moze ktos napisze jeszcze w adaptacji poszczegolne bloki do czego sa???
1 Chyba obroty
2 Chyba dawka paliwa
3?
4Dawka startowa
5?
Jak masz mozliwosc zrob Loga grupy 000 zobaczymy na 2gim miejscu co bedziesz mial nie wiem jak to w PD powinno byc ale u mnie okolo 50 jest .
W grupie 4 blok 3 masz duza wartosc a to rzeczywisty poczatek wtrysku . Moze w tym lezy problem ??? Moze wypowie sie ktos kto ma PD bo w sumie to nie wiem poszukam tej wartosci jaka jest dopuszczalna i napisze...
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 02:09 przez adamciowasyl, łącznie zmieniany 3 razy.
Oto pomiar z grupy 000. Proszę o informacje w którą stronę należy zmienić synchroniazacje wału.
W tej chwili wartość w grupie 004 w pozycji 2 wynosi -5.0 a poprzednio było -0.9
Czy pomiar robi się przy konkretnej temperaturze silnika?
O co tutaj chodzi??
W tej chwili wartość w grupie 004 w pozycji 2 wynosi -5.0 a poprzednio było -0.9
Czy pomiar robi się przy konkretnej temperaturze silnika?
O co tutaj chodzi??
Ostatnio zmieniony ndz gru 14, 2008 11:28 przez NiCom, łącznie zmieniany 1 raz.
- adamciowasyl
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
- Lokalizacja: Legnica
- adamciowasyl
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
- Lokalizacja: Legnica
NiCom pisze:
W tej chwili wartość w grupie 004 w pozycji 2 wynosi -5.0 a poprzednio było -0.9
Czy pomiar robi się przy konkretnej temperaturze silnika?
Wartosc w gr 004 to teoretyczny kat synchronizacji , musisz patrzec napewno na ta grupe ale ostatna kolumna Ty masz - 0,6 z tego co sie doczytalem to trzeba darzyc do zera ale nie wiem jaki jest margines jedni mowia 1 inni ze 0,5 . Rozgrzej do 90* i zobacz bo tu miales ok 60 * a kat ulega zmianei ze wzgledu na temperature ... Jesli bedzie tez okolo -0,6 to mozna bylo by przestawic wyregulowac zeby bylo blizej 0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 133 gości