Wzrastające obroty silnik AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mirekski07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 07, 2007 01:23
Lokalizacja: Swidnica

Wzrastające obroty silnik AJM

Post autor: mirekski07 » pn gru 08, 2008 11:11

Witam.
Przy dodawaniu gazu obroty podnoszą się płynnie do 1700 obr/min po czym samoczynnie wskakują na 2400obr/min , co może być przyczyną takiego zachowania silnik AJM .



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pn gru 08, 2008 11:39

Może sprzęgło się ślizga?


Dziki

mirekski07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 07, 2007 01:23
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: mirekski07 » pn gru 08, 2008 11:50

To dzieje się gdy włączony jest silnik , auto stoi na luzie .



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn gru 08, 2008 13:16

mirekski07, wydaje mi sie że nic nie wywrózymy bez podpięcia auta do VAGa , bez tego bedziemy tylko zgadywać , a napewno nie stać cie na to by pokolei wymieniać części metodą eliminacji, aż sie trafi na uwalony element.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn gru 08, 2008 14:28

homsky pisze:bez tego bedziemy tylko zgadywać
nawet gdyby przyszło nam zgadywać to szczerze powiem, że nie spotkałem się z takim przypadkiem w PD, jedynie co może mi przyjść na myśl to albo czujnik temperatury paliwa
albo ( w co wątpię, bo problem występowałby również podczas jazdy) potencjometr pedału gazu.


Obrazek

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn gru 08, 2008 14:51

Sztomel pisze:potencjometr pedału gazu.
Powiem szczerze, że to chodzi mi po głowie , w jakimś miejscu ścieżka opornościowa moze mieć uszkodzenie. O ile w czasie jazdy na biegu pod obciążeniem niewielkie "dodanie gazu" nie jest specjalnie zuważalne , to juz na luzie bedzie powodowało wzrost obrotów.
No ale to takie gdybanie , trzeba zapinać VAG i pokolei sprawdzac wszystkie podzespoły i wykluczać lub potwierdzać możliwe usterki.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

mirekski07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 07, 2007 01:23
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: mirekski07 » wt gru 09, 2008 14:16

Witam.
Zrobiłem logi może pomogą w postawieniu diagnozy , robiłem to pierwszy raz jak coś
nie tak to zrobię jeszcze raz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt gru 09, 2008 15:17

mirekski07 pisze:Zrobiłem logi może pomogą w postawieniu diagnozy
Czy w czasie robienia któregos logu zauwazyłeś że obroty samoczynnie ci wzrastają ??? Jesli tak to w którym miejscu ????
Wszystkie logi robiłes na biegu jałowym , tylko 010+011 widze ze dodawałes gazu na postoju , czy w tym czasie wystąpił samoczynny wzrost obrotów bez twojej ingerencji ???? Ja patrząc na loga nie jestem w stanie okreslic kiedy sam podniósł sobie obroty a kiedy obroty sie podniosły bo ty wcisnełeś pedał gazu.


P.S.

Co do logów . Na przyszłośc przedstaw je w tabelce najlepiej w excelu.

Robisz tak :
- uruchamiasz excela
- klikasz na pasku zadań -> dane / pobierz dane zewnetrzne / importuj plik tekstowy
- w oknie "pliki typu" zaznaczasz "wszystkie pliki"
- wskazujesz na plik z logiem i naciskasz "importuj"
- pokaże sie okno w którym klikasz "dalej"
- w nastepnym oknie jakie sie pokaże odchaczacz okienko "przecinek"
- dajesz -> dalej -> zakończ -> OK

i juz masz ładne czytelne tabelki z danymi w pliku Excela z którego potem mozesz zrobic zrzut i ładnie wkleic na forum

powyzszy sposób ma zastosowanie dla Excela z pakietu Office 2000, 2003 lub XP , nie wiem jak sie to ma do nowego pakietu Office 2007
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 15:19 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

mirekski07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 07, 2007 01:23
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: mirekski07 » wt gru 09, 2008 23:52

Dzięki homski za podjęcie mojego tematu.
Czy można coś powiedzieć na temat kondycji pompowtrysków , i innych podzespołów silnika z zamieszczonych logów , w tabeli 10 i 11 sam dodałem gazu .



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr gru 10, 2008 12:01

mirekski07 pisze:Czy można coś powiedzieć na temat kondycji pompowtrysków
W logach jakie zamieściłeś nie widac nic niepokojącego . Rozrząd , dawka, korekcje , BIPy , wsio wygląda OK.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

mirekski07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 07, 2007 01:23
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: mirekski07 » śr gru 10, 2008 13:23

Czy problem może wynikać z niedomagania pompy paliwa , posiadam tylko pompę przy vacum w zbiorniku paliwa nie ma.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr gru 10, 2008 13:49

mirekski07 pisze:Czy problem może wynikać z niedomagania pompy paliwa
nie, ona odpowiada tylko za podawanie paliwa pod niskim ciśnieniem do pompowtryskiwaczy,

a napisz od kiedy tak się dzieje w Twoim aucie, czy przedtem było coś wymieniane w silniku, ustawiane ?


Obrazek

mirekski07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 07, 2007 01:23
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: mirekski07 » śr gru 10, 2008 14:04

Z tą dolegliwością go kupiłem , nie wspomnialem jeszcze że na zimnym silniku na lekkie wypadanie z (troszkę szarpie) obrotów po uzyskaniu temperatury jest wszystko OK , na Vagu nie pokazuje żadnych błędów , do 1500obr/min jest dość wołowaty.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr gru 10, 2008 14:40

hmm.. sprawdź jeszcze rano przed odpaleniem silnika vagiem w grupie 007 wartości wskazywanych temperatur: paliwa, płynu chłodzącego w silniku bo wygląda mi na to, że któryś z czujników zawyża wartość temperatury od tej jaka panuje na zewnątrz samochodu, stąd objawy szarpania na zimnym silniku, nagły wzrost obrotów może być spowodowany chwilowym "spamiętaniem" się czujnika czego efektem będzie zwiększenie dawki wtryskiwanego paliwa i ten samoczynny wzrost obrotów - ale to tylko moja wydumana teoria i nie daję żadnej gwarancji, że to będzie tego przyczyną.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 75 gości