Porane odpalanie po wymianie rozrzadu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Porane odpalanie po wymianie rozrzadu

Post autor: NiCom » sob gru 06, 2008 11:35

Witam,
Zaczne od tego ze w zeszlym tygodniu bylem u mojego mechanika ktory wymienial mi rozrzad. Od tego momentu zaczely sie dziac dziwne rzeczy. Mianowicie po nocy (gdy auto stoi ok 10 godzin) przy pierwszym uruchomieniu auto odpala z problemami. Mozna by odniesc wrazenie takie jak by nie zalapywal na wszystkie gary. Zatelepie nim 2 czasami 3 razy i jest OK. Takie zachowanie silnika wystepuje tylko wtedy gdy kontrolka swiec grzeje dluzej i gdy temperatura na klimie pokazuje od +1st.C i w dol. Dzisiaj bylo +3st.C i auto po nocy odpalilo bardzo ladnie.

Pojechalem do mechanika i powiedzialem co sie dzieje zaproponowal sprawdzenie swiec, ktore odbylo sie w sposob dziwny. Podlaczyl z akumulatora przewod "+" i dotykajac do swiec patrzyl czy sie iskrzy. Wedlug tej metody wszystko ze swiecami jest OK.

Moim zdaniem to cos z katem wtrysku (bo do wymiany rozrzadu nie bylo tego problemu) - ale jak to sprawdzic. W ASO powiedzieli ze za ustawienie (bo nie ma mozliwosci samego sprawdzenie) kasuja 340zł. Moze wiecie czy da sie to sprawdzic jakims programem w wersji demo (przewod do podpiecia kompa mam).

Poza tym to by musial byc dziwny zbieg okolicznosci zeby przy wymianie rozrzadu padly swiece.

Zastanawiam sie tylko dlaczego na 6 dni przez 4 dni odpalal z problemami a 2 bez problemu. No i dlaczego nawet jak stoi z 8 godzin w ciagu dnia gdy jestem w pracy to odpala bez problemu?

Auto nie kopci pracuje rowno i jest zrywne - jedyny problem to odpalanie poranne.

Z gory dziekuje wszystkim za pomoc i informacje



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob gru 06, 2008 11:59

u Ciebie nie ma kąta wtrysku tylko kąt synchronizacji wałka rozrządu do sprawdzenia.. można go sprawdzić na zwykłym Vagu chyba w 004 kanale wartości mierzonych, a jak z ustawianiem tego już nie wiem.
A z dynamiką auta wszystko ok?? nie traci mocy? nie dymi nadmiernie?



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » sob gru 06, 2008 12:18

Wlasnie o to chodzi ze nie zauwazylem zadnej roznicy poza tym odpalaniem rano.

A jak mozna sprawdzic ta synchronizacje - gdzie znajde jakis opis. Do tej pory sam robilem tylko prosta diagnostyke i usuwalem bledy typu problem z poduszka powietrzna



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob gru 06, 2008 12:23




NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » śr gru 10, 2008 00:20

Czy ktoś potrafi rozszyfrować czy wszystko z rozrzadem jest OK??
Wartość w ostatnim polu zmieniała się czasami pomimo iż auto chodziło cały czas.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 00:21 przez NiCom, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adamciowasyl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
Lokalizacja: Legnica

Post autor: adamciowasyl » śr gru 10, 2008 00:34

Moze daj Logi bloku 00 tam wiecej opisane jest ...



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » śr gru 10, 2008 00:39

Szkoda że nie wiedziałem. Myślałem że to wystarczy.

Kolejne podłączenie pod kompa możliwe dopiero w sobotę :-(



Awatar użytkownika
adamciowasyl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
Lokalizacja: Legnica

Post autor: adamciowasyl » śr gru 10, 2008 00:45

W sumie w bloku 4 jest Ign timing masz - 0,9 czyli miesci sie w marginesie ktory wynosi ok 1. Lecz mozesz dac login 12233 / adaptacja /i tam w ktorejs grupie bedzie kat synchronizacji i mozesz sprobowac podregulowac troszke, 1 ,2 ,4 te grupy to napewno nie to


Porzadana wartosc synchronizacji walu to 0*
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 00:47 przez adamciowasyl, łącznie zmieniany 1 raz.



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » śr gru 10, 2008 01:29

A ta wartość 3 i 4 pole "DEGREES" co oznacza?

W takim razie jest sens robić Loga z grupy 000 czy szukać w " adaptacja "

Jak dokładnie nazyywa się pole w ktorym jest podany kąt synchronizacji wałka rozrządu?

Czy ktoś dysponuje opisem poszczególnych pól?



Awatar użytkownika
adamciowasyl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
Lokalizacja: Legnica

Post autor: adamciowasyl » śr gru 10, 2008 01:59

Prosze Tabelka do odczytow ...

Obrazek

Obrazek


Moze ktos napisze jeszcze w adaptacji poszczegolne bloki do czego sa???
1 Chyba obroty
2 Chyba dawka paliwa
3?
4Dawka startowa
5?
Jak masz mozliwosc zrob Loga grupy 000 zobaczymy na 2gim miejscu co bedziesz mial nie wiem jak to w PD powinno byc ale u mnie okolo 50 jest .


W grupie 4 blok 3 masz duza wartosc a to rzeczywisty poczatek wtrysku . Moze w tym lezy problem ??? Moze wypowie sie ktos kto ma PD bo w sumie to nie wiem poszukam tej wartosci jaka jest dopuszczalna i napisze...
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 02:09 przez adamciowasyl, łącznie zmieniany 3 razy.



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » ndz gru 14, 2008 11:25

Oto pomiar z grupy 000. Proszę o informacje w którą stronę należy zmienić synchroniazacje wału.

W tej chwili wartość w grupie 004 w pozycji 2 wynosi -5.0 a poprzednio było -0.9

Czy pomiar robi się przy konkretnej temperaturze silnika?

O co tutaj chodzi??

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz gru 14, 2008 11:28 przez NiCom, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adamciowasyl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
Lokalizacja: Legnica

Post autor: adamciowasyl » ndz gru 14, 2008 21:12

Tak przy temperaturze ok 90* , jesli to tak jak w silniku 1z to zaplon powinien byc w grupie 000 tabelka 2 wartosc ok 50 .Ty masz 110 Ale tak jest w pompie rotacyjnej ale moze w tym PD to samo jest, moze sie ktos wypowie kto wie bo ja sam nie wiem :/



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » ndz gru 14, 2008 22:32

Adamciowasyl punkcik dla Ciebie za pomoc.

Może ktoś wie jaka powinna być wartość?



Awatar użytkownika
adamciowasyl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
Lokalizacja: Legnica

Post autor: adamciowasyl » pn gru 15, 2008 00:51

NiCom pisze:
W tej chwili wartość w grupie 004 w pozycji 2 wynosi -5.0 a poprzednio było -0.9

Czy pomiar robi się przy konkretnej temperaturze silnika?

Wartosc w gr 004 to teoretyczny kat synchronizacji , musisz patrzec napewno na ta grupe ale ostatna kolumna Ty masz - 0,6 z tego co sie doczytalem to trzeba darzyc do zera ale nie wiem jaki jest margines jedni mowia 1 inni ze 0,5 . Rozgrzej do 90* i zobacz bo tu miales ok 60 * a kat ulega zmianei ze wzgledu na temperature ... Jesli bedzie tez okolo -0,6 to mozna bylo by przestawic wyregulowac zeby bylo blizej 0



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 134 gości