VW GOLF III 1.9 tdi - problem - drgania całego samochodu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Masterion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt gru 09, 2008 21:26
Lokalizacja: Lubraniec

VW GOLF III 1.9 tdi - problem - drgania całego samochodu

Post autor: Masterion » wt gru 09, 2008 21:41

Witam! Mój problem przedstawia się następująco.

Kupiłem golfa 3 silnik 1.9 TDI, wersja GT, syncro 4x4, rok 1996 i od pewnego czasu zaczynają się powiększać wibracje samochodu. Mianowicie gdy odpalam go, to wszystko w środku zaczyna drżeć; kierownica i ogólnie cały kokpit. Drżą też tłumiki z tyłu wytwarzając dodatkowy hałas przez który wstyd podjechać pod garaż lub na parking gdy sąsiedzi są w pobliżu.

Całe drżenie występuje na wolnych obrotach bez dotykania pedału gazu. Natomiast gdy nacisnę lekko pedał gazu dotąd aż obroty podniosą się do 1000, wtedy drżenia minimalizują się.

Zaznaczam, że wszystkie poduszki pod silnikiem są wymienione na nowe. Czasami zaczynam żałować, że je w ogóle wymieniłem, gdyż na starych poduszkach drżenie było mniejsze, a teraz jest znacznie gorzej.

Proszę o jakaś pomoc, może ktoś coś podobnego przechodził.
Z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 23:03 przez Masterion, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adamciowasyl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
Lokalizacja: Legnica

Post autor: adamciowasyl » wt gru 09, 2008 21:56

No to moze slabej jakosci te nowe poduszki :P , a takim sposobem na zmnieszenie drgan jest zwiekszenie wolnych obrotow heheh wiem wiem nie ma zadnej srobki do regolacji :PP

Zrobisz to tak :

VagCom /engine/login 12233/Adaptacja/kanal (chyba pierwszy) i zmieniasz wartosd do gory . Ja z 903 obrotow ustawilem 940 i drgania we wnetrzu ustaly calkowicie :D .

A co do takich drgan to moze ktorys wtrysk leje i moze nierowno chodzic przez to wiec mozesz zobaczyc grupe 13 tam masz odchylki dawki na poszczegolnych cylindrach.


A wogole to ma jakies bledy???



Masterion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt gru 09, 2008 21:26
Lokalizacja: Lubraniec

Post autor: Masterion » wt gru 09, 2008 21:59

Wyjaśnij mi o co chodzi z tym poleceniem bo jestem w tym zupełnie zielony. Co mam dokładnie zrobić?



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » wt gru 09, 2008 22:03

poluzuj wszystkie sruby od lap ktore wymieniles odpal auto na chwile i zgas poskrecaj spowrotem
zobacz mocowania tlumnika moze gdzies dotyka budy ,ekranow aluminiowych pod spodem, to samo posprawdzaj przy silniku czy osprzet gdzies nie dotyka buy, czegokolwiek coby moglo powodwac rezonans
chyba ze motor tak rowno pracuje na jalowym?



Masterion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt gru 09, 2008 21:26
Lokalizacja: Lubraniec

Post autor: Masterion » wt gru 09, 2008 22:09

borat pisze:poluzuj wszystkie sruby od lap ktore wymieniles odpal auto na chwile i zgas poskrecaj spowrotem
Chodzi Ci o to, żeby się ułożyły, dopasowały czy coś w tym stylu? Bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Nie mniej jednak sprawdzę jutro.



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » wt gru 09, 2008 22:13

:bigok:



Masterion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt gru 09, 2008 21:26
Lokalizacja: Lubraniec

Post autor: Masterion » wt gru 09, 2008 22:25

adamciowasyl pisze: Zrobisz to tak :

VagCom /engine/login 12233/Adaptacja/kanal (chyba pierwszy) i zmieniasz wartosd do gory . Ja z 903 obrotow ustawilem 940 i drgania we wnetrzu ustaly calkowicie :D .
Jakim sposobem to się robi, czy potrzebny do tego komputer, oprogramowanie i coś jeszcze? Bo chyba nie każdy może to zrobić. Naprawdę jestem w tym zielony, nigdy nie miałem z tym do czynienia. Proszę o szybką odpowiedź



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt gru 09, 2008 22:32

Masterion, tak potrzebny jwat interfejs i program

jednak dla mnie to druciarstwo takie cos, powinno sie znalezc przyczyne a nie usunac skutek


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Masterion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt gru 09, 2008 21:26
Lokalizacja: Lubraniec

Post autor: Masterion » wt gru 09, 2008 22:40

Adamm pisze:Masterion, tak potrzebny jwat interfejs i program

jednak dla mnie to druciarstwo takie cos, powinno sie znalezc przyczyne a nie usunac skutek
Tak wiem, również chcę znaleźć przyczynę tych drgań, ale już naprawdę brakuje mi pomysłów. Naprawdę nie wiem czym to może być spowodowane, może miał ktośjuż taki problem i mógłby się tym ze mną podzielić.



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » wt gru 09, 2008 22:52

Masterion, a jakiego rodzaju jest to drżenie.
drga tylko buda"twardo" czy "miękko" czy widać jak duże drgania są na silniku.
no i te wolne obroty. napisałeś tylko że jak dasz gazu do 1000 obr./min. to drgania ustępują
to jakie masz te obroty?? może po porostu są źle ustawione


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Masterion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt gru 09, 2008 21:26
Lokalizacja: Lubraniec

Post autor: Masterion » wt gru 09, 2008 23:42

hanti pisze:Masterion, a jakiego rodzaju jest to drżenie.
drga tylko buda"twardo" czy "miękko" czy widać jak duże drgania są na silniku.
no i te wolne obroty. napisałeś tylko że jak dasz gazu do 1000 obr./min. to drgania ustępują
to jakie masz te obroty?? może po porostu są źle ustawione
Na obrotomierzu wskazuje między 950 a 1000, oczywiście mniej niż 1000, podałem tylko taki przedział. Wnioskując jest to ok.970-980 obr.

Nie wiem jak określić, czy są to drgania miękkie czy twarde. Powiem, że drgania są silne, nawet bardzo.


PS. Nie wiem ile powinien mieć mój samochód obrotów, ktoś wie?
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 23:44 przez Masterion, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adamciowasyl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
Lokalizacja: Legnica

Post autor: adamciowasyl » śr gru 10, 2008 00:15

Obroty skacza mniej wiecej od 870 do 903 (wiecej wystepuje tej wartosci w VagCom), jak nie masz interfejsu zgadaj sie z kims z forum zrobcie logi i dajcie moze cos z odchylkiem dawki na poszczegolnych cylindrach GRUPA 13 . Mi troszke rzuca ale na zimnym a juz na cieplym nic prawie .



Bez VagComa nic chyba nie wymyslimy potrzebne sa kankretne wartosci...
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 00:18 przez adamciowasyl, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » śr gru 10, 2008 21:43

Masterion, problem może tkwić w wymienionych poduszkach (marnej jakości), ale warto zvagować auto


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr gru 10, 2008 22:04

Zobacz korekcje, pozniej siatke na wydechu, jakie kupiles poduchy ?? Nie drzy silnik jak wcisniesz buta przy ok 1800obr na 5 biegu ??


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości