Brak i spadek mocy, mułowaty w całym zakresie - nie Notlauf
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brak i spadek mocy, mułowaty w całym zakresie - nie Notlauf
Witam,
Mam następujący problem. Otóż mój MK4 (AHF, 179 tys. przebiegu) odpalony od zimnego (zapala bardzo ładnie) szybko się nagrzewa, ale jest mocno mułowaty, nawet gdy osiągnie temperaturę optymalną. Dodam, że nie ma problemów z trzymaniem temperatury (niedawno wymieniony termostat). Gdy po krótkiej lub długiej jeździe (wczoraj na przykład po przejechaniu 100 km) zostawię go, by trochę ostygł (ok. 1/2h) i znów odpalę to zmienia się diametralnie. Jakby nowe siły w niego wstąpiły, jest niesamowicie zrywny, dynamiczny, wystarczy muskanie gazu, by sprawnie wyprzedzić. Różnica odczuwalna jest w całym zakresie obrotów. Stąd mój wniosek, że nie jest to Notlauf, również dlatego, że ten temat mam już przerobiony - turbo zregenerowane przez Turbo-Tec 4 tys. temu, N75 wymieniony, wężyki także. Wyłączenie silnika, wyjęcie kluczyka i ponowne odpalenie samochodu niczego nie zmienia, a przy Notlaufie komputer się resetował...
Bardzo proszę o wszelkie sugestie w czym może być problem. Napiszcie w wolnej chwili, które grupy mam zlogować i czy statycznie czy dynamicznie.
Mój samochód ma jakby dwie odsłony, a ja znacznie bardziej lubię tę drugą - bardziej dynamiczną.
Mam następujący problem. Otóż mój MK4 (AHF, 179 tys. przebiegu) odpalony od zimnego (zapala bardzo ładnie) szybko się nagrzewa, ale jest mocno mułowaty, nawet gdy osiągnie temperaturę optymalną. Dodam, że nie ma problemów z trzymaniem temperatury (niedawno wymieniony termostat). Gdy po krótkiej lub długiej jeździe (wczoraj na przykład po przejechaniu 100 km) zostawię go, by trochę ostygł (ok. 1/2h) i znów odpalę to zmienia się diametralnie. Jakby nowe siły w niego wstąpiły, jest niesamowicie zrywny, dynamiczny, wystarczy muskanie gazu, by sprawnie wyprzedzić. Różnica odczuwalna jest w całym zakresie obrotów. Stąd mój wniosek, że nie jest to Notlauf, również dlatego, że ten temat mam już przerobiony - turbo zregenerowane przez Turbo-Tec 4 tys. temu, N75 wymieniony, wężyki także. Wyłączenie silnika, wyjęcie kluczyka i ponowne odpalenie samochodu niczego nie zmienia, a przy Notlaufie komputer się resetował...
Bardzo proszę o wszelkie sugestie w czym może być problem. Napiszcie w wolnej chwili, które grupy mam zlogować i czy statycznie czy dynamicznie.
Mój samochód ma jakby dwie odsłony, a ja znacznie bardziej lubię tę drugą - bardziej dynamiczną.
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 11:19 przez szamil, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/284299.html][img]http://images.spritmonitor.de/284299.png[/img][/url]
katalizator
Tak, jest katalizator. Sądzisz, że to on jest winowajcą?
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/284299.html][img]http://images.spritmonitor.de/284299.png[/img][/url]
Dzięki damcio!
Postaram się go jak najszybciej zlogować i wrzucić rezultaty.
W międzyczasie jeśli ktoś ma jakiekolwiek pomysły/sugestie lub miał/ma coś podobnego, to wdzięczny będę za wpisy.
Dzięki
Postaram się go jak najszybciej zlogować i wrzucić rezultaty.
W międzyczasie jeśli ktoś ma jakiekolwiek pomysły/sugestie lub miał/ma coś podobnego, to wdzięczny będę za wpisy.
Dzięki
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/284299.html][img]http://images.spritmonitor.de/284299.png[/img][/url]
jeżeli auto jest mułowate cały czas to przeważnie oznacza to padnętą przepływkę, szczegolnie powyzej 3000 rpm
jeżeli jest mułowate i późno się zbiera to często zabetonowany katalizator
w Twoim przypadku to lekkie ostygnięcie pomaga, hmmm nikt tu nic więcej nie wywróży poki nie bedzie auto zdiagnozowane
jeżeli jest mułowate i późno się zbiera to często zabetonowany katalizator
w Twoim przypadku to lekkie ostygnięcie pomaga, hmmm nikt tu nic więcej nie wywróży poki nie bedzie auto zdiagnozowane
Dzięki cowboy!
U mnie właśnie jest to drugie:
"Jest mułowate i późno się zbiera to często zabetonowany katalizator"
Zatem stawiam na kata, przy czym wstrzymuję się z wszelkimi działaniami do momentu zlogowania.
U mnie właśnie jest to drugie:
"Jest mułowate i późno się zbiera to często zabetonowany katalizator"
Zatem stawiam na kata, przy czym wstrzymuję się z wszelkimi działaniami do momentu zlogowania.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/284299.html][img]http://images.spritmonitor.de/284299.png[/img][/url]
dzieki
Wlasnie sie skontaktowalem!
W sobotę robię logi i wrzucam na forum.
[ Dodano: 19 Gru 2008 17:40 ]
Właśnie podłączyłem Vaga. Zrobiłem niestety tylko statycznie, bo straszna chlapa na zewnątrz i ciemno, a bezpieczeństwo ponad wszystko!
Bede bardzo wdzieczny za wstępną diagnozę.
Dzięki
[ Dodano: 21 Gru 2008 14:28 ]
Udało mi się zrobić jeszcze grupę 000 oraz TDITimming
Napiszcie proszę co sądzicie o wynikach
[ Dodano: 23 Gru 2008 16:56 ]
Cześć,
Zrobiłem 4,8,10.
Postaram się wkrótce jak najszybciej dorzucić grupę 11. Zlogowałem na 3cim biegu.
Wielkie dzięki za pomoc!
[ Dodano: 23 Gru 2008 16:56 ]
Cześć,
Zrobiłem 4,8,10.
Postaram się wkrótce jak najszybciej dorzucić grupę 11. Zlogowałem na 3cim biegu.
Wielkie dzięki za pomoc!
W sobotę robię logi i wrzucam na forum.
[ Dodano: 19 Gru 2008 17:40 ]
Właśnie podłączyłem Vaga. Zrobiłem niestety tylko statycznie, bo straszna chlapa na zewnątrz i ciemno, a bezpieczeństwo ponad wszystko!
Bede bardzo wdzieczny za wstępną diagnozę.
Dzięki
[ Dodano: 21 Gru 2008 14:28 ]
Udało mi się zrobić jeszcze grupę 000 oraz TDITimming
Napiszcie proszę co sądzicie o wynikach
[ Dodano: 23 Gru 2008 16:56 ]
Cześć,
Zrobiłem 4,8,10.
Postaram się wkrótce jak najszybciej dorzucić grupę 11. Zlogowałem na 3cim biegu.
Wielkie dzięki za pomoc!
[ Dodano: 23 Gru 2008 16:56 ]
Cześć,
Zrobiłem 4,8,10.
Postaram się wkrótce jak najszybciej dorzucić grupę 11. Zlogowałem na 3cim biegu.
Wielkie dzięki za pomoc!
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/284299.html][img]http://images.spritmonitor.de/284299.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 174 gości