Dziwne dzwięki z turbiny Sharan 1,9 TDI 2001
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
na pewno nie EGR gdyż zawór ten nie wykonuje żadnych ruchów obrotowych a Twój opis brzmi :bs pisze:ktoś mi powiedział że takie dzwięki może w skrajnych przypadkach łapać EGR
czy jest to możliwe
orazbs pisze:jakby jakiś wirnik o cośobcierał i aż w końcu się zatrzymywał
więc z całą pewnością nie EGR !bs pisze:już przy 1400-1500 obrotów przy bardzo spokojnym rozpędzaniu zaczynają się podobne dzwięki jakby coś obcierało tylko że to coś obraca się dużo wolniej niż opisane wyżej
rozumując logicznie , a jednocześnie będąc laikiem w temacie silników , muszę szukać części która podczas przyspieszania wydaje dzwięk jakby coś się obcierało nie z bardzo dużą prędkością jednocześnie czujemy to na zwalnianiu prędkości, oraz części która przy wysprzęglaniu zaczyna szumieć (obcierać) od wysokich obrotów do ucichnięcia
Pamiętając jeszcze o tym że nie jest to cały czas i że jak zaczne słyszeć ten pierwszy dzwięk i popuszczę trochę gazu to często zanika i pojawia się dopiero po zmianie biegu
Zauważyłem jeszcze że na niższych biegach jest on jakby intensywniejszy
Pamiętając jeszcze o tym że nie jest to cały czas i że jak zaczne słyszeć ten pierwszy dzwięk i popuszczę trochę gazu to często zanika i pojawia się dopiero po zmianie biegu
Zauważyłem jeszcze że na niższych biegach jest on jakby intensywniejszy
dokładnie takbs pisze:muszę szukać części która podczas przyspieszania wydaje dzwięk jakby coś się obcierało nie z bardzo dużą prędkością jednocześnie czujemy to na zwalnianiu prędkości, oraz części która przy wysprzęglaniu zaczyna szumieć (obcierać) od wysokich obrotów do ucichnięcia
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
to zrozumiałe bo wtedy obroty silnika są większe.bs pisze:Zauważyłem jeszcze że na niższych biegach jest on jakby intensywniejszy
Dodać jeszcze muszę, że w kwestii regeneracji turbiny nie wykluczam, iż notlaufy jakie łapie Twój silnik to może być zasługą turbiny a raczej zapiekających się łopatek zmiennej geometrii ale w tym przypadku to turbina nadaje się tylko do rozebrania jej części gorącej i wyczyszczenia a nie jak sugeruje serwis - regeneracji.
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 10:50 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
skoro objawy tego tarcia jakiegoś wirującego elementu nie występują na biegu jałowym (sądzę, że w tym czasie auto stało w miejscu) to przyczyny trzeba szukać w elementach przeniesienia napędu czyli skrzynia biegów i półosie napędowe lub też pompa wspomagania ale ją akurat można byłoby usłyszeć na postoju podczas skręcania kołami w lewo i prawo na przemian;
ale pisałeś, że kompletnie nie znasz się na mechanice więc proponuję aby te sprawy obadał ten mechanik, o którym wcześniej pisałeś, że wyklucza tarcie wirnika turbiny.
ale pisałeś, że kompletnie nie znasz się na mechanice więc proponuję aby te sprawy obadał ten mechanik, o którym wcześniej pisałeś, że wyklucza tarcie wirnika turbiny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości