Dziwne dzwięki z turbiny Sharan 1,9 TDI 2001

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 27, 2008 10:36
Lokalizacja: piotrków

Dziwne dzwięki z turbiny Sharan 1,9 TDI 2001

Post autor: bs » pt lis 28, 2008 10:00

Witam
To mój pierwszy post . Przeszukałem wiele tematów ale nie znalazłem konkretnych porad na mój problem. Ale od początku.2 miesiące temu kupiłem autko z oryginalnym przebiegiem na dzień dzisiejszy 139000 . Wszystko było ok do czasu pierwszego notlauf, a stało się to gdy 3 tygodnie temu wjechałem autem w dużą kałużę. Po tym było wszystko ok jedynie zauważyłem dziwne dzwieki , gdy zdejmowałem nogę z gazuprzy zmianie biegu , jakby jakiś wirnik o cośobcierał i aż w końcu się zatrzymywał . Nie było to za każdym razem . Parę dni temu wybrałem się do serwisu aby zdjagnozować inną usterkę którą było kilkakrotne kręcenie rozrusznikiem na ciepłym , i tu niespodzianka silnik stracił moc , odzyskał ją po ponownym rozruchu i 40km zrobił trasą bez problemu . W serwisie powiedziano mi że turbina do wymiany albo do regeneracji. Dzisiaj dołączyły się jeszcze inne objaw : zaczyna nierówno ciągnąć i to co było słychać przy redukcji to zaczyna być słychać przy tym nierównym ciągnięciu. Co to jest i gdzie to zrobić w okolicach Piotrkowa .
Kompletnie nie znam się na mechanice



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pt lis 28, 2008 10:52

o jaką część chodzi już wiadomo, prawdopodobnie kiedy wjechałeś w tą kałużę, woda dostała się na rozgrzaną turbinę.. ta się odkształciła, luzy na wirniku mogły się zmniejszyć lub zwiększyć i teraz może nie mieć dobrego smarowania i możliwe że ociera o ścianki.. a notlauf'a może Ci łapać właśnie przez niedoładowanie

I tak najlepiej jest wyciągnąć turbinkę i ją sprawdzić, a później czy regeneracja.. czy kupno nowej.. to już Twoja decyzja ;)
Ostatnio zmieniony pt lis 28, 2008 10:53 przez EnJoy, łącznie zmieniany 1 raz.



bs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 27, 2008 10:36
Lokalizacja: piotrków

Post autor: bs » pt lis 28, 2008 11:35

Dzięki za odpowiedź
tylko że jak rozmawiam z mechanikami to twirdzą że ta woda nie powinna mieć z tym nic wspólnego i raczej stawiają na czyszczenie lub jakiś przekaźnik.
Tylko wątpię żeby te odgłosy były od przekaźnika
W serwisie powiedział mi że się zawiesza turbina i że mogę jeszcze spróbować dolać jakiegoś preparatu , i że mogę jadąc na 4 biegu co parę sekund :opór z gazem i puszczać ,i tak przez 15 min ale boję się że zrobię sobie gorzej



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pt lis 28, 2008 14:18

bs pisze:Dzięki za odpowiedź
tylko że jak rozmawiam z mechanikami to twirdzą że ta woda nie powinna mieć z tym nic wspólnego i raczej stawiają na czyszczenie lub jakiś przekaźnik.
Tylko wątpię żeby te odgłosy były od przekaźnika
W serwisie powiedział mi że się zawiesza turbina i że mogę jeszcze spróbować dolać jakiegoś preparatu , i że mogę jadąc na 4 biegu co parę sekund :opór z gazem i puszczać ,i tak przez 15 min ale boję się że zrobię sobie gorzej
auto vagowane w celu sprawdzenia bledow?


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

bs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 27, 2008 10:36
Lokalizacja: piotrków

Post autor: bs » pt lis 28, 2008 14:40

tak jak pisałem była robiona diagnostyka w serwisie, i koleś powiedział mi że turbina się zawiesza czy przycina, ale żadnych wydruków mi nie dali , po lektórze forum pytałem go czy nie da się tego zrobić poprzez zmiany kątów , mapy itd ale powiedział że w tych silnikach praktycznie w te rzeczy się nie ingeruje



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » pt lis 28, 2008 19:34

popros go o te wydruki i wklej je tutaj, na 100 ktos ci wytlumaczy co i jak. turbo to ci moze przeladowac lub niedoladowac, przez to ster lapie tryb awaryjny. co sie z tym cisnieniem dzieje widac wlasnie na logach.



bs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 27, 2008 10:36
Lokalizacja: piotrków

Post autor: bs » sob lis 29, 2008 08:29

niestety wydruków nie udostępniają i nawet nie robią
analizują na bieżąco
muszę podjechać do jakiegoś magika i to zrobić , ale co myślicie o tych dzwiękach
czy na pewno muszę myśleć o czyszczeniu lub regeneracji turbiny
jeszcze co zauważyłem to że już przy 1400-1500 obrotów przy bardzo spokojnym rozpędzaniu zaczynają się podobne dzwięki jakby coś obcierało tylko że to coś obraca się dużo wolniej niż opisane wyżej -czy turbina w tych obrotach też się porusza

dziwi mnie też to że nie jest to cały czas
np dzisiaj rano mimo że silnik nie był rozgrzany , i w czasie jazdy do pracy były obroty do 3000 to nic niepokojącego nie usłyszałem



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » sob lis 29, 2008 09:53

turbina kreci sie caly czas. im wieksza dynamika spalin tym ona kreci sie szybciej. i to tez nie jest tak ze to s ajakies 2 obroty na minute bo to na serio zapierdala :) ja nei wiem co by musialo sie stac zeby lopatki tarly, jakis niesamowity luz na wirniku albo serio jakies odksztalcenei muszli.

[ Dodano: 29 Lis 2008 08:56 ]
ty tam piszesz ze duza kaluze zaliczyles. no jak ci pociagnelo wody przez dolot, tzn filtr powietrza, moglo cos sie pogiac. najlepiej zdjac i poogladac. ja widzialem tdi po takiej kapieli i tam to nie bylo co z silnika wyjac do nowego :)



bs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 27, 2008 10:36
Lokalizacja: piotrków

Post autor: bs » sob lis 29, 2008 11:19

tylko dlaczego nie jest to cały czas
raz wchodzi na obroty wzorowo a raz z dziwnymi dzwiękami , jeszcze innym razem z dzwiękami i lekkim przerywaniemprzy załączeniu turbiny
a czy może być jakiś problem ze smarowaniem że raz lepiej a rza gorzej



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob lis 29, 2008 11:34

bs pisze:a czy może być jakiś problem ze smarowaniem że raz lepiej a rza gorzej
jeśli są nieprawidłowe luzy na wirniku to jak najbardziej

Sprawdź tą turbinę u jakiegoś dobrego mechanika.. nie próbuj dochodzić do tego czemu dźwięki słychać wtedy a wtedy, a innym razem w ogóle.. na to nie ma reguły. Najważniejsze jest teraz jak najszybciej zobaczyć co jest z tym turbulum, żeby Ci się gdzieś w trasie nie wysrało



bs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 27, 2008 10:36
Lokalizacja: piotrków

Post autor: bs » śr gru 03, 2008 13:08

Czy wg Was dzwięk ten powinien pojawiać się również przy przygazówce na biegu jałowym
Czy wtedy gdy gazuję do 4000 turbina też wchodzi na wyższe obroty


Wczoraj byłem u innego mechanika i stwierdził że prędkość tych dzwięków nie pasuje mu do turbiny. Ale niestety nie wykrył nic niepokojącego w mechanice
Już jestem głupi . Jak myślicie rozbierać turbo czy szukać dalej

czy ktoś mi powie czy na postoju podczas gazowania turbina też powinna się tak dziwnie zachowywać czy niekoniecznie



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » śr gru 03, 2008 13:35

tak jak mówił przedmówca wcześniej. zrób diagnostykę vagiem i daj wyniki na forum. jak to zrobić jest opisane bardzo dokładnie na forum.jest nawet filmik bodajże od baskeciora z forum audi jak robić logi dynamiczne.silnik rozgrzany 3 lub 4 bieg i od ok1300 obr/min gaz w podłogę, i robisz logi dynamiczne w odpowiednich blokach 003,004,008,010,011 i może wtedy coś wyjdzie. tak na jałowym tez. turbina kręci się cały czas.


fuck air ride

bs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 27, 2008 10:36
Lokalizacja: piotrków

Post autor: bs » śr gru 03, 2008 14:42

dzięki
dlatego pytam się o jałowy ponieważ gdy gazuję to nie ma tych dźwięków
są tylko podczas jazdy
czy wyklucza to turbine



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr gru 03, 2008 17:50

bs pisze:dzięki
dlatego pytam się o jałowy ponieważ gdy gazuję to nie ma tych dźwięków
są tylko podczas jazdy
czy wyklucza to turbine
wg mnie to wyklucza turbinę, zajrzyj pod spód auta i zobacz czy nie ma śladów otarć na półosiach napędowych itp.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości