Czy rozrzad w mk4 1,9 TDI PD AXR mozna wymienic na pisaka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Czy rozrzad w mk4 1,9 TDI PD AXR mozna wymienic na pisaka

Post autor: robertsobol1983 » pt lis 28, 2008 12:00

Witam. Mam panowie pytanie. Czy rozrzad w aucie mk4 1,9 TDI PD AXR 74KW(101KM) 2001r model 02r mozna wymienic metoda takzwanego pisaka czy trzeba cos na specjalnym urzadeniu uatwiac czy sprawdzac lub podpinac po komputer. Pytam bo zauważyłem by dostac sie do niego nie ma wiekszej filozofii a i wiec jego wymiana nie powinna sprawiac wiekszego chyba problemu. Z gory dziekuje i pozdrawiam


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lis 28, 2008 12:06

nie polecam tej metody "na pisaka", trzeba dysponować odpowiednimi blokadami a po ustawieniu sprawdzić vagiem kąt synchronizacji bo nie jest wykluczone, że poprzednio też był ustawiony "na pisaka" :grin:

[ Dodano: 28 Lis 2008 11:11 ]
sprawdzenie kąta synchronizacji :

Obrazek

po zdjęciu obudowy paska luzuje się trzy śruby na kole zębatym wałka rozrządu i przekręcamy dużą śrubą tą po środku w prawo lub w lewo(milimetr nie wiecej), skrecamy odpalamy motor i sprawdzamy vagiem w gr. 004 aż do osiągnięcia zamierzonego efektu czyli do osiągnięcia w tej grupie vaga 0.

[ Dodano: 28 Lis 2008 11:24 ]
przykładowe blokady - http://www.allegro.pl/item492325491_blo ... h_tdi.html


Obrazek

Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » pt lis 28, 2008 12:45

A powiedz mi klego bo ja nie jestem pewny czy mechanik mi ustawial na pisaka czy sprawdzał na vagu choc ma jakis tam komputer z vagiem ale jakims biednym takim wiesz do testowania chyba z grubsza auta i wyłapywania bledow ( ba nie wyłapał mi ze miałem padniete pompowtryski i łopatki na turbinie zapieczone ale pozniej sprawdzałem na vagu juz takim profesjonalnym ktory mi te rzeczy wyłapał bo miałem problem z autem i czy by mi to od razu wyłapało na vagu cos nie tak z rozrzadem bo ja juz w sumie zrobiłem na tym nowym rozrzadzie 3000 km i chyba jest wszystko w porzadku poza tym ze miałem pompowtryski padniete i zapieczone łopatki


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

adamplut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw mar 13, 2008 22:54
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: adamplut » pt lis 28, 2008 14:23

Witam kolego forumowiczu, ja mam dokładnie taki sam silnik z tego samego roku, rozrząd wymienił mi moj ojciec (mechanior starej daty na tzw pisaka i na żadnym vag-u po wymianie nie byłem . Zrobiłem już 9 tys km i jak na razie jest oki. Pomagałem mu i choć mało sie znam na mechanice , to wg mnie wielkiej filozofii tam nie było-pozdrawiam



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt lis 28, 2008 15:13

robertsobol1983 pisze:A powiedz mi klego bo ja nie jestem pewny czy mechanik mi ustawial na pisaka czy sprawdzał na vagu choc ma jakis tam komputer z vagiem ale jakims biednym takim wiesz do testowania chyba z grubsza auta i wyłapywania bledow ( ba nie wyłapał mi ze miałem padniete pompowtryski i łopatki na turbinie zapieczone ale pozniej sprawdzałem na vagu juz takim profesjonalnym ktory mi te rzeczy wyłapał bo miałem problem z autem i czy by mi to od razu wyłapało na vagu cos nie tak z rozrzadem bo ja juz w sumie zrobiłem na tym nowym rozrzadzie 3000 km i chyba jest wszystko w porzadku poza tym ze miałem pompowtryski padniete i zapieczone łopatki
kolego, czytać sie tego nie da. byłeś w szkole jak o przecinkach i kropkach mówili ?
pozatym masz zrobione coś od 3000 km i teraz sie pytasz czy tak może być ?
co znaczy profesjonalny vag ? bardziej bym powiedział nieprofesjonalny mechanik, który nie wie co i jak sprawdzać. błędy w vagu to akurat najmniejsza jego zaleta. podjedź na normalny warsztat, podepną vaga sprawdzą synchronizacje i bedziesz wiedział czy tak może być, czy może być lepiej. bo skoro silnik pali, moc ma to gorzej raczej być nie powinno


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » pt lis 28, 2008 15:58

A ja zawsze zmieniam na pisak, ale potem zawsze sprawdzam na kompie czy jest cacy.
Pozdro.


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: Tommi029 » pt lis 28, 2008 17:52

Nie rozumiem dlaczego chcesz wymieniać rozrząd wg. standardów ze "stodoły".
Przecież w PD nie potrzeba żadnych specjalistycznych przyrządów!!!
W VP trzeba przyrząd do ustawiania wałka rozrządu.

Zabijają mnie takie posty.



Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Post autor: vwer2 » pn gru 01, 2008 20:55

Wystarczy zablokować bolcem fi6 włek rozrządu i po odblokowaniu napinacza dokręcić trzy śróby na kole wałka rozrządu, i jest ok .


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 191 gości