wymiana silnika 90 na 110km-czy da rade?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomix08
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr cze 08, 2005 00:33
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

wymiana silnika 90 na 110km-czy da rade?

Post autor: Tomix08 » wt lis 25, 2008 01:35

Witam. Mam takie pytanko: posiadam audi a4 z silnikiem 1.9tdi 90km i chcialbym zmienic go na 1.9 tdi 110km czy da rade? posiadam juz silnik 110km z komputerem, wtyczki komputera sa takie same. co moze mi nie spasowac?? cos trzeba przerabiac? robil juz ktos cos takiego? dzieki za podpowiedzi.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt lis 25, 2008 10:19

Tomix08 pisze:co moze mi nie spasowac?? cos trzeba przerabiac?
dowiesz się dopiero wtedy jak podasz nam jakie oznaczenia mają jeden i drugi silnik.


Obrazek

Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » wt lis 25, 2008 12:24

I przy okazji napisz jeszcze po co chcesz wymieniać ten silnik? P.S. Żeby sprawdzić jaki masz teraz silnik looknij z tyłu na belce od bagażnika powinieneś mieć wlepkę z oznaczeniami.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lis 26, 2008 18:39

najpewniejsze sprawdzenie będzie jak lukniesz tu :

Obrazek
Obrazek


Obrazek

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » śr lis 26, 2008 19:08

zeby zrobic 110 koni wystarczy przelozyc pare gratow nie trzeba od razu zmieniac silnika
komputer powinien podpasowac trzeba jedynie zrobic dopasowanie z immo zeby odpalic.
podaj oznaczenia silnika i rok to podpowiem wiecej
ja niedawno podobna akcje robilem w golfie 3



Awatar użytkownika
BaDBoY §148 KK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob sty 13, 2007 10:59
Lokalizacja: okolice W-wy
Kontakt:

Post autor: BaDBoY §148 KK » czw lis 27, 2008 21:03

Zmień końcówki wtrysków na 216tki i będziesz miał z miejsca nawet ponad 110KM...



Awatar użytkownika
karampa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 20:42
Lokalizacja: CSE Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Post autor: karampa » czw lis 27, 2008 21:36

Jezeli masz A4 i wkładasz tam inny silnk to tylko z auta w którym ułorzony był też wzdłuznie np passat B5 A6 itd, od samochodu w którym był silnik w poprzek np.golfy bora A3 itd.. nie bedzie pasował. Przerabiałem 1Z z A4 do passata B4 i mozna powiedzieć ze pasował poza odcięciem jednego garbu z bloku bo nieszło przykręcić podstawy pompy wodnej,ale to pikuś. Ale juz silnik z passata b4(stoji w poprzek) do A4 (wzdłuż) to problem wielki i robiłem duze oczy jak mi nie pasowało. Te same oznaczenia(1Z) a nie pasuje głównie chodzi o rozmieszczenie dziur do przykręcenia łap silnika,a no i turbo tez nie pasuje, rozrusznik itd.. oraz duzo rzeczy co wychodzą w robocie,wiec kolego sie zastanów dobrze bo mozesz zaliczyć wtope,oby nie
:okej:
Ostatnio zmieniony czw lis 27, 2008 21:40 przez karampa, łącznie zmieniany 1 raz.


:)

Awatar użytkownika
Tomix08
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr cze 08, 2005 00:33
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Post autor: Tomix08 » pt lis 28, 2008 00:23

a wiec. : silnik zmieniam bo ten ktory teraz jest to juz kompletne dno, na dodatek byl udezony z przodu i odbil sie tryb od rozrzadu na wale korbowym i ma takie bicie ze malo silnik z ramy nie wyskoczy, a po drugie to ten 110 to mam raczej w promocyjnej cenie 2000zl kompletny ze wszystkim z komputerem. oznaczenie silnikow to AHU i AVN (chyba) oba pochadza z audi a4 . silniki wizualnie identyczne roznia sie tylko turbina, i tu mam pytanie przy moim stojac przed autem po lewej stronie jest elektrozawor do ktorego ida podcisnienia i do turba. w tym drugim silniku nie ma przy turbie takiego czegos .....??? po za tym w glowiczce filtra oleju w moim silniku jest dodatkowy czujnik (taki na ktory koncowke zasuwa sie pod katem prostym) czy ten czujnik tez przelozyc?? aha a przy tym 110 mam kolo turbiny zbiornik okragly na podcisnienie zostawic go ?? a jak tak to gdzie ma byc podlaczony?? czy ktos cos istotnego jezcze moze napisac na temat takiej podmianki? dzieki za wszyskie odpowiedzi!!



Awatar użytkownika
karampa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 20:42
Lokalizacja: CSE Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Post autor: karampa » pt lis 28, 2008 09:31

To powinno wszystko zagrać,elektrozawór (pewnie N75) musisz kupić lub idz do gościa skąd kupiłeś silnik,w 110 km turbo działa `odwrotnie`niz w starszych 90 km, sztanga jest zasysana a w 90 `tłoczona`i w 110 ten n75 umieszczony jest od czoła silnika po prawej stronie. Musiał byś zobaczyć w innym samochodzie bo jak sie nie widzi to trudno wytłumaczyć pismnie


:)

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » pt lis 28, 2008 10:44

Tomix08 pisze:oznaczenie silnikow to AHU i AVN
AHU ma 90KM nie 110


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lis 28, 2008 10:49

no i nie AVN tylko AVG 110 KM jak już.


Obrazek

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » pt lis 28, 2008 16:09

Sztomel pisze:no i nie AVN tylko AVG 110 KM jak już
ewentualnie AFN


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
Tomix08
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr cze 08, 2005 00:33
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Post autor: Tomix08 » pt lis 28, 2008 17:12

tak tak zamina AHW na AFN. wszystko sie zgadza z tymi podcisnieniami juz mam takie jak trzeba, tylko teraz inna bajka bo bylem u goscia ( jakis mega mozg) i on twierdzi ze trzeba miec jeszcze cala wiazke elektryczna na podmiane bo w AFN jest inne sterowanie turbina ??? o co chodzi ???? jak to prawda ze trzeba wymienic cala wiazke to masakra......



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lis 28, 2008 17:43

Tomix08, dojdź wreszcie do jakiegoś ładu z podawanymi przez Ciebie oznaczeniami silników bo nie ma takiego o oznaczeniu AHW w Audi A4 TDI 1.9,
czytając Twoje posty coraz bardziej jestem zakręcony i pozostali chyba też :kac:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości