Prędkościomierz i wskaźnikiem paliwa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Tak sie składa ze mam troche pojecia o elektryce i potrafie podłączyc miernik pod gniazdo bezpiecznika i przejechac sie autem i sprawdzic co sie dzieje. Daje sobie ręke uciąc ze to jest własnie uszkodzony czujnik wkrecony w skrzynie biegów. Ale to chyba nie chodzi o to zeby sie przechwalac kto co wie tylko pomoc człowiekowi tak czy nie ?
Sorki, nie unoś sie.micky pisze:no bez jaj!!!!Szatannnn pisze:Miałem taki problem i mam nadzieje ze moje informacje pomogą.
A wiec tak zwarcie robi sie na 10000% jezeli drązek skrzyni biegów pociagniesz w lewą strone tak jak bys wbijał pierwszy lub drugi bieg. Jest to wina uszkodzonego czujnika w skrzyni biegów czujnik jest praktycznie na wierzchu wystarczy odlączyc wtyczke i odkręcic go kluczem 22. Jest to wada fabryczna tego czujnika poniewaz po pewnym czasie zaczyna przebijac i robi sie zwarcie. Niestety nowy czujnik w Serwisie VW kosztuje cos ok 300zł a zamiennikow nie polecam jutro postaram sie zrobic fotke i zaznacze gdzie ten czujnik dokladnie sie znajduje.
Ja jestem spokojny, moja pomylka, a wlasciwie to chyba skryptu bo zaznaczalem selektywnie chyba ten tekst wiec moze skrypt cos skopal. Ja tego w kazdym badz raznie nie zauwazylem. Kazdy robi bledy, a kolega cos zbyt nerwowy byl w tym momencie... Coz, opanowalem sie zeby nie napisac czegos mocniejszego.
Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2008 21:38 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.
- aadasiek
- Forum Master
- Posty: 1043
- Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
- Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
- Kontakt:
lata pracy w wojsku i efekty sąmicky pisze:Kazdy robi bledy, a kolega cos zbyt nerwowy byl w tym momencie...
przynajmniej już wiem ze przez przypadek się udało soik zepsuć
jest oki
dandes pisze:Może mi ktoś zrobić zdjęcie gdzie ten czujnik jest?
podesłałem ci zdjęcie na pierwszej stronie jest fakt faktem że kiepsko widać ale wiadomo gdzie już masz szukać
ten czujnik predkosci jest podobny do tego? http://www.allegro.pl/item471806079_czu ... ginal.html
Jaki zwiazek z tym czujnikiem ma zachowanie wskaznik poziomu paliwa?
Jaki zwiazek z tym czujnikiem ma zachowanie wskaznik poziomu paliwa?
Co na tym zdjeciu jest tym czujnikiem predkosci vel impulsatorem?
EDIT:
Zdjecie usunałem ponieważ nie wnosiło nic do tematu
micky
EDIT:
Zdjecie usunałem ponieważ nie wnosiło nic do tematu
micky
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 12:36 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja jestem juz po operacji wyciagania czujnika, wiec moze pare slow...
To co bylo na tym zdjeciu to nic innego jak wybierak skrzyni biegow... sadzilem ze ten czujnik znajduje sie przy wybieraku. Jednak jest znacznie bardziej z tylu skrzyni. U mnie w mk3 znajduje sie nad przegubem wewnetrznym jak dobrze widzialem. Czujnik wyglada jak taki palec wetkniety w skrzynie, z boku ma gniazdo na wtyczke. Wtyczka jest zabezpieczona peszla. W niej sa 3 przewody. Jeden plusowy, drugi minusowy i wyjsciowy - impulsowy.
Dostep jest kiepski, ale przy odrobinie gimnastyki kluczem plaskim - nie oczkowym - dalem rade. Czujnik wykrecasz kluczem 22. Nie musisz martwic sie o odpiecie wtyczki przed odkreceniem poniewaz gniazdo wtyczki jest na takim grzybku obrotowym.
Po wykreceniu zajalem sie czyszczeniem tegoz czujnika. Przemylem plynem do mycia silnikow w spreju. Jak juz byl czysciutki sprawdzilem jak dziala. Na slimaku nie bylo oznac zuzycia. Przeczyscilem wiec wtyczke i gniazdo. Do tego jeszcze rozkrecilem ten czujnik i napsikalem do srodka. Wysuszylem, zlozylem.
Potem zabralem sie za sprawdzenie samego czujnika.
Czujnik ten sprawdza sie w ten sposob ze podaje sie napiecie +12 na pin oznaczony (+), mase na pin (-) zas miernik podlacza sie na (+) i (A). Wtedy to krecac slimakiem powinismy widziec impulsy w postaci napiecia wyjsciowego z czunika. Napiecie to jest oczywiscie ciut mniejsze od wejsciowego z akumulatora.
Przed wkreceniem jeszcze sprawdzilem przewody w peszli czy nie sa przepalone, wytarte etc.
No i to bylby koniec tej operacji. Wkrecilem przejechalem sie i dziala. Zobaczymy jak po nocy sie bedzie zachowywal.
pozdrawiam
micky
To co bylo na tym zdjeciu to nic innego jak wybierak skrzyni biegow... sadzilem ze ten czujnik znajduje sie przy wybieraku. Jednak jest znacznie bardziej z tylu skrzyni. U mnie w mk3 znajduje sie nad przegubem wewnetrznym jak dobrze widzialem. Czujnik wyglada jak taki palec wetkniety w skrzynie, z boku ma gniazdo na wtyczke. Wtyczka jest zabezpieczona peszla. W niej sa 3 przewody. Jeden plusowy, drugi minusowy i wyjsciowy - impulsowy.
Dostep jest kiepski, ale przy odrobinie gimnastyki kluczem plaskim - nie oczkowym - dalem rade. Czujnik wykrecasz kluczem 22. Nie musisz martwic sie o odpiecie wtyczki przed odkreceniem poniewaz gniazdo wtyczki jest na takim grzybku obrotowym.
Po wykreceniu zajalem sie czyszczeniem tegoz czujnika. Przemylem plynem do mycia silnikow w spreju. Jak juz byl czysciutki sprawdzilem jak dziala. Na slimaku nie bylo oznac zuzycia. Przeczyscilem wiec wtyczke i gniazdo. Do tego jeszcze rozkrecilem ten czujnik i napsikalem do srodka. Wysuszylem, zlozylem.
Potem zabralem sie za sprawdzenie samego czujnika.
Czujnik ten sprawdza sie w ten sposob ze podaje sie napiecie +12 na pin oznaczony (+), mase na pin (-) zas miernik podlacza sie na (+) i (A). Wtedy to krecac slimakiem powinismy widziec impulsy w postaci napiecia wyjsciowego z czunika. Napiecie to jest oczywiscie ciut mniejsze od wejsciowego z akumulatora.
Przed wkreceniem jeszcze sprawdzilem przewody w peszli czy nie sa przepalone, wytarte etc.
No i to bylby koniec tej operacji. Wkrecilem przejechalem sie i dziala. Zobaczymy jak po nocy sie bedzie zachowywal.
pozdrawiam
micky
Ja przed chwila wrocilem z garazu. Niestety sytuacja znowu sie powtorzyla, a VAG pokazal następujacy blad, raczej chyba nie majacy zwiazku z tematem tego watku.
VAG rowniez w tym momencie nie widzi predkosci w bloku pomiarowym 06.
Kod: Zaznacz cały
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 028 906 021 GH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G40SG 1444
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00672
1 Fault Found:
00626 - Glow Plug Indicator Light (K29)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 18:02 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 63 gości