Prędkościomierz i wskaźnikiem paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Szatannnn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 21:21
Lokalizacja: Stargard Szczec

Post autor: Szatannnn » ndz lis 16, 2008 21:56

Tak sie składa ze mam troche pojecia o elektryce :) i potrafie podłączyc miernik pod gniazdo bezpiecznika i przejechac sie autem i sprawdzic co sie dzieje. Daje sobie ręke uciąc ze to jest własnie uszkodzony czujnik wkrecony w skrzynie biegów. Ale to chyba nie chodzi o to zeby sie przechwalac kto co wie tylko pomoc człowiekowi tak czy nie ?



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » ndz lis 16, 2008 23:29

micky pisze:no bez jaj!!!! :panna:
co bez j...?
i dlaczego wkleiłeś mój nick :grrr: a nie mój tekst?



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » ndz lis 16, 2008 23:31

micky pisze:
Szatannnn pisze:Miałem taki problem i mam nadzieje ze moje informacje pomogą.
A wiec tak zwarcie robi sie na 10000% jezeli drązek skrzyni biegów pociagniesz w lewą strone tak jak bys wbijał pierwszy lub drugi bieg. Jest to wina uszkodzonego czujnika w skrzyni biegów czujnik jest praktycznie na wierzchu wystarczy odlączyc wtyczke i odkręcic go kluczem 22. Jest to wada fabryczna tego czujnika poniewaz po pewnym czasie zaczyna przebijac i robi sie zwarcie. Niestety nowy czujnik w Serwisie VW kosztuje cos ok 300zł a zamiennikow nie polecam jutro postaram sie zrobic fotke i zaznacze gdzie ten czujnik dokladnie sie znajduje.
no bez jaj!!!! :panna:
Sorki, nie unoś sie.



dandes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 08:16
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: dandes » pn lis 17, 2008 16:56

Panowie, spokojnie:) Może mi ktoś zrobić zdjęcie gdzie ten czujnik jest? I jak sprawdzić czy to na pewno ten czujnik?



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pn lis 17, 2008 21:37

Ja jestem spokojny, moja pomylka, a wlasciwie to chyba skryptu bo zaznaczalem selektywnie chyba ten tekst wiec moze skrypt cos skopal. Ja tego w kazdym badz raznie nie zauwazylem. Kazdy robi bledy, a kolega cos zbyt nerwowy byl w tym momencie... Coz, opanowalem sie zeby nie napisac czegos mocniejszego.
Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2008 21:38 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » wt lis 18, 2008 00:17

micky pisze:Kazdy robi bledy, a kolega cos zbyt nerwowy byl w tym momencie...
lata pracy w wojsku :helm: i efekty są :goof:
przynajmniej już wiem ze przez przypadek się udało soik zepsuć
jest oki
dandes pisze:Może mi ktoś zrobić zdjęcie gdzie ten czujnik jest?

podesłałem ci zdjęcie na pierwszej stronie jest fakt faktem że kiepsko widać ale wiadomo gdzie już masz szukać :bajer:



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » wt lis 18, 2008 09:28

ten czujnik predkosci jest podobny do tego? http://www.allegro.pl/item471806079_czu ... ginal.html

Jaki zwiazek z tym czujnikiem ma zachowanie wskaznik poziomu paliwa?



dandes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 08:16
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: dandes » wt lis 18, 2008 09:48

Będę patrzył i go szukał. A czy to na pewno ten czujnik? Jak sprawdzić czy to on?



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » wt lis 18, 2008 10:33

Co na tym zdjeciu jest tym czujnikiem predkosci vel impulsatorem?

EDIT:
Zdjecie usunałem ponieważ nie wnosiło nic do tematu
micky
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 12:36 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.



dandes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 08:16
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: dandes » wt lis 18, 2008 11:14

A czy to kolego na pewno to? Bo nadal mi nikt tego nie powiedział i nie wiem w jaki sposób go sprawdzić (ten czujnik).



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » wt lis 18, 2008 12:48

Ja jestem juz po operacji wyciagania czujnika, wiec moze pare slow...

To co bylo na tym zdjeciu to nic innego jak wybierak skrzyni biegow... sadzilem ze ten czujnik znajduje sie przy wybieraku. Jednak jest znacznie bardziej z tylu skrzyni. U mnie w mk3 znajduje sie nad przegubem wewnetrznym jak dobrze widzialem. Czujnik wyglada jak taki palec wetkniety w skrzynie, z boku ma gniazdo na wtyczke. Wtyczka jest zabezpieczona peszla. W niej sa 3 przewody. Jeden plusowy, drugi minusowy i wyjsciowy - impulsowy.

Dostep jest kiepski, ale przy odrobinie gimnastyki kluczem plaskim - nie oczkowym - dalem rade. Czujnik wykrecasz kluczem 22. Nie musisz martwic sie o odpiecie wtyczki przed odkreceniem poniewaz gniazdo wtyczki jest na takim grzybku obrotowym.

Po wykreceniu zajalem sie czyszczeniem tegoz czujnika. Przemylem plynem do mycia silnikow w spreju. Jak juz byl czysciutki sprawdzilem jak dziala. Na slimaku nie bylo oznac zuzycia. Przeczyscilem wiec wtyczke i gniazdo. Do tego jeszcze rozkrecilem ten czujnik i napsikalem do srodka. Wysuszylem, zlozylem.

Potem zabralem sie za sprawdzenie samego czujnika.
Czujnik ten sprawdza sie w ten sposob ze podaje sie napiecie +12 na pin oznaczony (+), mase na pin (-) zas miernik podlacza sie na (+) i (A). Wtedy to krecac slimakiem powinismy widziec impulsy w postaci napiecia wyjsciowego z czunika. Napiecie to jest oczywiscie ciut mniejsze od wejsciowego z akumulatora.
Przed wkreceniem jeszcze sprawdzilem przewody w peszli czy nie sa przepalone, wytarte etc.

No i to bylby koniec tej operacji. Wkrecilem przejechalem sie i dziala. Zobaczymy jak po nocy sie bedzie zachowywal.

pozdrawiam
micky



dandes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 08:16
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: dandes » wt lis 18, 2008 17:58

Jeżeli to czujnik to mogę zrobić tak: wyjmę czujnik, włożę nowy bezpiecznik, zapale samochód i zobaczymy czy się przepali. Wtedy będę wiedział co jest grane czyż nie tak?



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » wt lis 18, 2008 18:02

Ja przed chwila wrocilem z garazu. Niestety sytuacja znowu sie powtorzyla, a VAG pokazal następujacy blad, raczej chyba nie majacy zwiazku z tematem tego watku.

Kod: Zaznacz cały

VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 028 906 021 GH 
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC  G40SG  1444
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 00672
1 Fault Found:
00626 - Glow Plug Indicator Light (K29)
        31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
VAG rowniez w tym momencie nie widzi predkosci w bloku pomiarowym 06.
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 18:02 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.



dandes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 08:16
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: dandes » czw lis 20, 2008 08:48

Czy ktoś może mi poradzić coś jeszcze? Nie wiem jak ten czujnik sprawdzić. Nie będę kupował nowego jeżeli nie sprawdza czy aby na pewno to on.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości