Ile czasu grzeją świece w Waszych Dieslach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt lis 14, 2008 18:00

Djeight pisze:Przekaźnik do świec żarowych z grzaniem wstępnym posiada spiralną nagrzewnicę
a jakie jest oznaczenie tego przekaźnika? bo mam pod zbiorniczkiem wyrówawczym jakiś duży przekaźnik z kilkoma kablami(grube i cienkie) jak wyłącze jedną kostke to nie grzeją swiece, a jak włącze na krótko 2 bieg wentylatora chłodnicy to w tym przekaźniku coś tyka, i 2 gi bieg się nie włącza[pierwszy działa ok, silnik 100% sprawny] :goof:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » pt lis 14, 2008 22:05

Djeight pisze:która wytraca cześć prądu idącego do świec przy grzaniu wstępnym


no wlasnie jak rozpoznać ten przekaźnik z grzaniem wstępnym
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 23:10 przez m1chal, łącznie zmieniany 2 razy.


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
Ghibli
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 13, 2008 21:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ghibli » pt lis 14, 2008 23:03

U mnie trwa to około 1 sek. rano jak silnik jest zimny. Latem, czy jak silnik jest ciepły nawet tego nie zauważam


Był 01' Golf MK4 1.9 TDi Seryjne AJM 115KM i ukradli...
'04 Skoda Octavia 1,9 TDi Seryjne ASZ 130KM... sprzedana!

Awatar użytkownika
adeus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw lis 13, 2008 18:38
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: adeus » ndz lis 16, 2008 22:53

U mnie lampka na kompletnie zimnym tak z 15 sekund. Do cyknięcia przekaźnika tak 25- 30 sekund.



KeNWooD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 16:41
Lokalizacja: Białystok

Post autor: KeNWooD » pn lis 17, 2008 23:05

U mnie lampka gaśnie po ok 5 sek (dzisiaj wymieniane świece) "pyknięcie" jest po ok 15 sek. Moje pytanie jeżeli dobrze zrozumiałem temat ? Świece się grzeją po zgaśnięciu kontrolki przy włączonym silniku przez ok 2 min (u mnie tak jest) poniżej przekaźnik 104 to on jest za to odpowiedzialny ? Wziąłem taki sam przekaźnik od brata z passata 94 efekt taki sam jak z moim.

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2008 23:22 przez KeNWooD, łącznie zmieniany 1 raz.



jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Post autor: jarekzgora » pn lis 17, 2008 23:31

U mnie, na zimnym silniku, gdy temp zewnętrzna jest wyższa od ok. +5st to jakieś 0,5s. Gdy temperatura niższa, tak jak dziś np to jakieś 2-3s.


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

slv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 23:16
Lokalizacja: Koło

Post autor: slv » wt lis 18, 2008 12:33

Witam,
podepne się pod temat z moim problemem: kontrolka świec paliła mi się zawsze kilkadziesiąt sekund czy zimny czy ciepły przy czym raczej nigdy nie czekałem do końca i odpalał z półobrotu. Od kilku dni kointrolka potrfi zgasnąć po chwilce i świece są nie zagrzane, powtórne przekrecenie kluczyka nie pomaga. Czasami grzeją "normalnie" (czyli dłuugo) a czasami kontrolka gaśnie od razu i pupa. Jak myślicie czym to może być spowodowane? Przekaźnik, jakiś czujnik temp?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » sob lut 07, 2009 21:00

słuchajcie mam takie pytanie, zmienialem dzisija swiece na nowe i chce żeby jak najdluzej wytrzymały...ale ejst takie coś i nie wiem czy to dobry objaw, czy mam przekaźnik walnięty...

jak temperatura silnika (według wskazówki) jest na tym białym polu...to przy uruchamianiu silnika kontrolka od świec żarowych nie zapali sie ani na chwile, ale jak sprawdze na tej listwie od świec żarowych to idzie tam prąd i tak na jakies 2 minuty... czy tak powinno byc? bo z tego wychodzi ze za kazdym uruchomieniem grzeje mi te świece niepotrzebnie, co moze sie przyczynić do szybszego ich zurzycia.


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
palel36
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 541
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 14:29
Lokalizacja: Nałęczów vaglublin.pl
Kontakt:

Post autor: palel36 » sob lut 07, 2009 21:34

a ja nie wiem bo mi się kontrolka nie świeci. ale już mam opanowane jakieś 3-4 sek.
nigdy się nie zdarza żebym za wcześnie chciał odpalić :bigok: :bajer:



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob lut 07, 2009 21:34

W 1,9 td aaz powinno być tak :kontrolka od swiec gasnie po ok 5sek ,swiece grzeją dalej do ok 15 sek.puzniej TYK i przekaznik wyłącza grzanie.Cykl ten powtarza się do momentu osiągnięcia przez silnik ok.70 stopni .Za wyłączenie grzania świec powyżej 70 stopni odpowiada czujnik czteropinowy umieszczony w krućcu przy głowicy(u mnie jest to górny czujnik ,ten zboku trzy lub dwu pinowy odpowiada za wskazania temp.na blacie) Co prawda niektórzy piszą że u nich grzeje dwie minutu po uruchomieniu ale wydaje mi się że to nieprawidłowo .Ja jednak takiego długiego grzania nie zaobserwowałem ani u siebie ani u sąsiada w golfie 1,9 td aaz jest dokładnie tak jak u mnie.Kolega chce przepis na zachowanie świec przy życiu jak najdłużej?Proszę bardzo: ja u siebie zrobiłem sobie grzanie ręczne tzn.dołożyłem sobie tylko włącznik przyciskowy i wpiąłem go w odpowiednie miejsce .Grzeję jakieś 5 sekund odpalam i dopuki silnik ciepły pali bez grzania więc nie grzeję świec za każdym razem tak jak to jest w orginale.Przy tym rozwiązaniu w zasadzie świec żarowych nieda się spalić ...Zrobiłem sobie ten patent po tym jak dowiedziałem się na naszym forum że świece grzeją po otwarciu i zamknięciu drzwi od kierowcy (kompletny nonsens ,moim zdaniem oczywiscie)


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » sob lut 07, 2009 21:54

aj ...temat jest o Mk2 TD i o taki silnik sie pytam :P bo, nie wiem co mam robic, czy przekaźnik jest wlaniety, czy tak jest dobrze? :) prosze o odpowiedz kogos kto ogarnia temat :)


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Kontakt:

Post autor: mikrus99 » ndz lut 08, 2009 10:46

Najlepiej zamontuj sobie przełącznik którym będziesz włączać i wyłączać świece mimo tego że grzeja przełącznik odetnie dopływ produ do nich wtedy kiedy bedziesz czuł że nie potrzeba ich podgrzewać. Pamiętaj że jeśli przełącznik taki zamontujesz gdzieś w okolicach bezpiecznika od świec (mam na myśli przerwanie obwodu a nie umiejscowienie samego przełącznika) to w momencie gdy przełącznik zabierze prąd to lampka na desce i tak będzie się świecić, ponieważ przekaźnik tylko wysyła prąd. Nie odbiera żadnego sygnału od świec.



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » ndz lut 08, 2009 11:55

nie lubie jakiś pół środków... chce zeby to działało tak jak ma byc oryginalnie i dojde w koncu do tego zeby tak bylo! :)


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

fj1200
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn sty 26, 2009 22:05
Lokalizacja: Wraszawa

Post autor: fj1200 » ndz lut 08, 2009 12:58

witaj czas grzania świec żarowych w twoim autku jest zależny generalnie od temperatury silnika lecz największy wpływ na czas ma czujnik temperatury silnika dla świec żarowych oraz ich stan techniczny możesz to zweryfikować sprawdzając rezystancje czujnika lecz prościej go wymienić na nowy najlepsze są firmy FACET ponieważ jest to oryginał vw
pozdrawiam :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 162 gości