1,6TD, nie chce zapalić

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tobi665
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 04, 2008 11:12
Lokalizacja: pińczów

1,6TD, nie chce zapalić

Post autor: tobi665 » pn lis 17, 2008 09:32

Jestem tu nowy i chciałbym sie przywitać.
Cześć.

Mam taki problemik który powtórzył mi sie już trzeci raz i mnie złości.
Silnik normalnie pracuje, odpala itd, ale trzy razy mu sie zdarzyło że odpali i po 1 sekundzie zgaśnie i nie cche odpalić. Silnik kreci ale jakby nie dostawał paliwa. Sprawdzałem już gasik i nawet po wyjęciu tej sprężynki nie chce zaskoczyć, natomiast na pych (po dłużeszm pchaniu) zapala (przynajmniej 2 razy zapalił a tym razem nie odpalałem tylko zaciągnąłem do mechanika)..

Co mozę być przyczyną??
Mechanik stawia na immo ale to przecież na pych też by nie odpalaił.
Dzisiaj ma sie brać za niego ale mozę mi ktoś tu coś podpowie???



Awatar użytkownika
adeus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw lis 13, 2008 18:38
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: adeus » pn lis 17, 2008 10:15

Po pierwsze nie pchaj diesela jeśli nie chcesz mu krzywdy zrobić. Może układ paliwowy się zapowietrzył? U mnie to samo się zdaza ale tylko na zimnym silniku ale u mnie to jeszcze niewiadomo co jest. Sprawdź czy Ci urządzenie rozruchowe działa tak na początek.



tobi665
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 04, 2008 11:12
Lokalizacja: pińczów

Post autor: tobi665 » pn lis 17, 2008 10:17

te dwa razy co pchałem to były z konieczności,
mechanik już troche sprawdzał tak na szybko u mnie i najpierw mówił ze nie działa ten gasik, ale mówi zę skoro sprężynke wyjąłem i też nie zapalił to pewnie coś z immo

dzisiaj ma sprawdzac ale pytam tu, bo mozę ktoś coś podpowie a nie chce zeby mi nawymeślał a tu okaże sie jakaś duperelka



arwam

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 18:26

pierdoły ten twój mechanik gada b3 nie ma immo.
Jeśli przy odpalaniu z wydechu kopci na biało a po zapaleniu równo pracuje to na bank świece nie grzeją , a jeśli wogóle nie kopci to znaczy że się zapowietrza układ paliwowy lub zacina się elektrozawór start/stop umieszczony na pompie wtryskowej



tobi665
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 04, 2008 11:12
Lokalizacja: pińczów

Post autor: tobi665 » pn lis 17, 2008 19:20

raz jak świece mi nie grzały (bo nawet kontrolka sie nie zapalała, coś z wtyczka było o czuni0 to oplałem to wyraźnie było widać biały dym
ale teraz jak go próbowałem zapalić to najmniejszy dymek nie poleci

mechanik mówił że jak wyjąłem tą sprężynke ze środka i nie zapalił to nie jego wina

aha, przy wyjmowaniu tej sprężynki zajrzałem w tą dziurke i tam było widac jakieś paliwo czy to oznacza ze sie nie zapowietrzył???



arwam

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 19:39

nie wcale tego nie oznacza nawet jak odepniesz obydwa przewody to paliwo tam będzie;
spróbuj jeszcze wyjąc rdzeń zaworu ( bolczyk zakończony gumą) zakręć zawór odpowietrz pompę i zostaw do wystygnięcia silnika i wtedy zobacz czy nadal jest to samo
jak tak to znaczy że jest nieszczelność w układzie paliwowym
Po wyjęciu rdzenia zaworu będziesz musiał gasić go na biegu i hamulcu( wciskasz sprzęgło wbijasz bieg puszczasz sprzęgło i jednocześnie trzymasz hamulec) bo ze stacyjki go nie zgaszisz
jak nadal będzie to samo to już trzeba w pierwszej kolejności wymienić podkładki pod nyplami na pompie a potem przewody paliwowe.
sprawdź czy pompa wtryskowa Ci się nigdzie nie poci.



tobi665
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 04, 2008 11:12
Lokalizacja: pińczów

Post autor: tobi665 » pn lis 17, 2008 19:44

pompa wtryskowa jest sucha
a jak sie odpowietrza pompe???



arwam

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 20:06

zapinasz jakieś źródło podciśnienia na przewód wyjściowy z pompy wtryskowej.
jak nie masz co to można pociągnąć ustami tylko się nie napij paliwa( bo by się zmarnowało :bigok: )
Naj lepiej użyć przezroczystego wężyka a jak paliwo pojawi się na wyjściu to należy szbko założyć przewód powrotny do baku i uruchomić silnik.
Sprawdź czy masz napięcie na świecach żarowych najlepiej żarówką



tobi665
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 04, 2008 11:12
Lokalizacja: pińczów

Post autor: tobi665 » pn lis 17, 2008 20:15

oki, dzięki za odpowiedzi
ale tak jak pisałem samochód stai u mechanika i jutro mam go odebrać
a pytałem po to aby mnie nie naciął na jakieś koszty, choć mam nadzieje ze tego nie zrobi i okaże sie że to jakaś duperelka

a że tak spytam przy okazji bo nawet nie wiem co w szukajke wpisać żeby mi wyszukało
jak zakłada sie zegar od dołądownie i jako najlepszy??
pewnie były już takie wątki a nie moge znaleźc
pomoze ktoś?



arwam

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 20:27




tobi665
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 04, 2008 11:12
Lokalizacja: pińczów

Post autor: tobi665 » wt lis 18, 2008 18:06

właśni ociłem od mechanika i nadal nie naprawił
mówił ze zalał pompe paliwem i odpalał na popych i samochód zaskoczył, a jak wyszedł odłożyć linke to zgasł i jak zajrzał w przewody to były suchutkie

wiec obstawi albo ze nie dostaje paliwa (gdzieś przytkany albo coś) albo zę pompa siadła

ale skoro nalał do pompy paliwa i zaskoczył to pompa dobra?? dobrze rozumuje???

jutro jeszcze ma obejść filtr paliwa i zobaczyć czy ciągnie paliwo czy jakos tak



arwam

Post autor: arwam » wt lis 18, 2008 18:25

a czy na wysokich obrotach idzie normalnie czy może obroty stają w okolicach 3000rpm?
Jak tak to ci zwaliła się pompa zasilająca w pompie wtryskowej ( łopatkowa )



tobi665
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt mar 04, 2008 11:12
Lokalizacja: pińczów

Post autor: tobi665 » wt lis 18, 2008 18:28

narazie to nie chce zapalić i nie wiem jak teraz jest, ale przed tym to normalnie ciagnął do końca

a ta pompa łopatkowa to jest odpowiedzialna za to zę nie chce zapalić?? ile takie coś kosztuje ?

no ale skoro zalał pompe palim i na pych odpalił o czyli pompa powinna być dobra??
a jak zajrzał do przewodów to były suchutkie to na mój rozum przewody są przyskane i paliwa ni dostaje
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 18:38 przez tobi665, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » wt lis 18, 2008 18:42

jeśli ona padła to nie będzie zaciągać paliwa albo będzie robić to bardzo leniwie i spróbuj dolać paliwa bo może pływak Ci się w baku zawiesił.

tobi665 pisze:ile takie coś kosztuje ?

Tego nigdzie niekupisz bo jest to częśc pompy wtryskowej i jej cena napewno jest kosmiczna, pozostaje kupić całą pompę na używce.
Coś cienki mechanik skoro do tej pory nie wie co mu jest a ile czasu mu zejdzie z usunięciem usterki?
Ostatnio zmieniony wt lis 18, 2008 18:45 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości