Co jest z tym ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » ndz lis 16, 2008 13:19

Cześć mam pytanie czy wystarczy wymienić wtryskiwacze te które mam aktualnie na te z wersji ASV i będę miał około 120 KM ?? Czy te wtryskiwacze pasują dokładnie, oraz czy wystarczy je tylko wymienić z tych ALH czy jeszcze trzeba coś ustawiać itp ?? Czy to nie zaszkodzi silnikowi taka wymiana bo ja lubię szybko jeździć na tyle ile mi ALH pozwala :jezor:
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 13:20 przez xplo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz lis 16, 2008 13:31

wtryskiwacze pasują

silnik ALH to praktycznie to samo co ASV, rózni się własnie wtryskami oraz programem w kompie

seryjny zdrowy ALH na hamowni wychodzi około 95-100KM

po założeniu wtrysków ASV powinno byc około 110-115KM

po założeniu wtrysków 216 powinno być około 120-125KM



xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » ndz lis 16, 2008 14:25

Cowboy co masz na myśli 216 ?? Ponieważ nie jestem obeznany a już wczesniej się zastanawiałem co to za wtryskiwacze. No i rozumiem, że mogę tylko wymienić te wtryski i nic więcej nie robić i będę miał te 20 km więcej ?? Sama wymiana wtrysków bez programu o tym mówię.
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 14:26 przez xplo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz lis 16, 2008 14:35

xplo, to średnica otworków we wtryskiwaczu w mikrometrach

ALH, AGR 1.9 TDI 90KM - 0,194
ASV, AHF 1.9 TDI 110KM - 0,205
AHY, AXG 2,5 TDI 151KM - 0,216

wieksza dziurka, wiecdej paliwa w krótszym czasie = większa moc => lepsza sprawność silnika => mniejsze spalanie

jak chcesz jeździć szybko to najlepiej zrobić około 140KM czyli 216 + program - koszt około 2,2 kPLN to chyba niedrogo jak na taki przyrost mocy :)



xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » ndz lis 16, 2008 14:57

Ok widzę, że cena tych wtryskiwaczy przykład u Ciebie to 1250, czy te wtryski 216 od silnika 2.5 tdi pasują idealnie ?? W twoim temacie sprzedaży wtrysków napisałeś "wtryski mają prostokątną wtyczkę więc nie trzeba bedzie nic lutować" można się spotkać z inną ?? Rozumiem, że pasuje prostokątna ? Ile kosztuje taka wymiana wtryskiwaczy ? Co najważniejsze, jeszcze mi napisz czy muszę po tym zabiegu wykonywać jakieś inne zmiany mówię oczywiście bez programu, czy tylko wystarczy przełożenie tych wtryskiwaczy i mogę jeździć nie martwiąć się, że trzeba coś ustawić/ zmienić itp ?? Czy te wtryskiwacze są czulsze na jakość ropy jak te oryginalne ? I jeszcze jedno czy na pewno ten zabieg nie szkodzi silnikowi ?? Napisałeś, że maleje spalanie dziwne, bo zwiększamy moc przecież ? Czy nie kopci bardziej po takim zabiegu ?

Dzięki za odpowiedzi :chytry:
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 16:17 przez xplo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz lis 16, 2008 23:00

xplo pisze:czy te wtryski 216 od silnika 2.5 tdi pasują idealnie ??
tak, korpusy sa z 1.9 TDI i do tych korpusów sa wkładane końcówki z silnika 2,5 TDI

kliknij w mój podpis bedziesz miał fotki tych hybrydek oraz opinie kolegi, który założył wczoraj do ALH... miałem sobie juz dać spokój ale mam nowe zamówienia, wiec znowu zrobie ze 2,3 komplety :)
xplo pisze:można się spotkać z inną ?? Rozumiem, że pasuje prostokątna ?
po 2000 roku były wtyczki takie zaokrąglone, wiec trzeba przelutować 2 kableki - polaryzacja nie ma znaczenia
xplo pisze:Czy te wtryskiwacze są czulsze na jakość ropy jak te oryginalne ?
tak samo jak oryginalne, nie ma róznicy sa to końcówki BOSCH do TDI
xplo pisze:Napisałeś, że maleje spalanie dziwne, bo zwiększamy moc przecież ?
nic w tym dziwnego polepsza się sprawność silnika
xplo pisze:czy na pewno ten zabieg nie szkodzi silnikowi ??
odpalenie silnika juz mu szkodzi :) a czy ASV (110KM) jest mniej wytrzymały od ALH ?



xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » ndz lis 16, 2008 23:48

Dzięki za odpowiedzi. Rozumiem, że to z tym odpaleniem to żart :green_fuck: , klikałem w twój podpis i czytałem opinie. Jeszcze nie odpisałeś co do tej ceny to tylko 1250 zł tak ?? I mówię o 216, czy te od ASV pasują bez lutowania oraz zmiany korpusu?? Orientujesz się jaka jest cena wymiany wtrysków ?? Oraz czy tylko się je podmienia czy trzeba też pod waga podłączyć i coś ustawiać ?? :chytry:
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 23:50 przez xplo, łącznie zmieniany 1 raz.



krzysiu210
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24

Post autor: krzysiu210 » pn lis 17, 2008 00:35

xplo pisze:... Orientujesz się jaka jest cena wymiany wtrysków ?? Oraz czy tylko się je podmienia czy trzeba też pod waga podłączyć i coś ustawiać ?? :chytry:
ja wtryski od kolegi cowboy'a miałem załozone w jakieś 10minut ...
mechanikowi dalem na dobrą wódkę, żeby samemu rączek nie brudzić ...
odkręcasz przewody paliwowe, ściągasz wężyki powrotu paliwa,
odkręcasz po jednej śrubie na mocowaniu każdego wtryskiwacza,
wyjmujesz stare, wkładasz nowe, zakrecasz śrubki, zakładasz wężyki i przewody
paliwowe ... koniec wymiany !

sama wymiana, nic nie korygowałem ... na hamowni wyszło 124KM :-)

cowboy zerknij proszę do mojego tematu ... sprzęgło do wymiany !!

[ Dodano: 16 Lis 2008 23:40 ]
SToRM pisze:Juz?
no właśnie ... JUŻ !!



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pn lis 17, 2008 00:44

krzysiu210 pisze:ja wtryski od kolegi cowboy'a miałem załozone w jakieś 10minut ...
W moim golfiku tez wymienialismy wtryski z Cowboyem i Niego pod blokiem, 10min to nie bylo bo byl problem z wyjeciem starych, jeden sie modno zapiekl, poza tym bez problemow ;)



Awatar użytkownika
JaRG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 16, 2008 10:49
Lokalizacja: Komorowo, k/Ostrowi Mazowieckiej

Post autor: JaRG » pn lis 17, 2008 00:54

No a ja wczoraj byłem u Cowboya i sam prawie nic się nie dotykałem. Cowboy poradził sobie szybko sam. Stare wtryski nie stawiały oporów bo potraktowałem je 2 dni i 4 dni wcześniej WD-40.
Golfina zbiera się że HEJ!!! Możliwe że jest coś koło 120 KM jak u krzysia210.
Niestety na pierwszej jeździe okazało się że moje sprzęgło będzie niedługo do wymiany - zaczyna się ślizgać na 4-tym i 5-tym biegu jak butuje przy niższych obrotach.
Ale wrażenia z jazdy po wymianie wtrysków są super :grin:


ALH+ czyli 147KM i 320NM

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 17, 2008 10:27

xplo pisze:Rozumiem, że to z tym odpaleniem to żart :green_fuck:
nie był to żart, odpalenie na zimnym silnika mu szkodzi i zuzywa silnik podobnie jak 100km przejechane w trasie
xplo pisze:Jeszcze nie odpisałeś co do tej ceny to tylko 1250 zł tak ?? I mówię o 216, czy te od ASV pasują bez lutowania oraz zmiany korpusu
cena 1250 PLN

nie ma znaczenia jakie korpusy to jest tylko kawałek rurki ze spręzynami :), końcówka 205 (czyli z ASV) kosztuje tyle samo co 216 wiec moim zdaniem nie ma sensu ich kupowac...
krzysiu210 pisze:cowboy zerknij proszę do mojego tematu ... sprzęgło do wymiany !!
nie orientuję się ale czy nie podejdzie tam po prostu sprzęgło z ASV ? - ono na pewno spokojnie wytrzyma 350NM i 160 KM

[ Dodano: Pon Lis 17, 2008 09:31 ]
xplo pisze:czy tylko się je podmienia czy trzeba też pod waga podłączyć i coś ustawiać ??
nic nie trzeba ustawiać w ALH ale VAGiem warto skontrolować korekcje dawek przed i po, kąt wtrysku itd...

moim zdaniem w ALH to jest zajebista modyfikacja - wszak doładowanie jest takie samo jak w AFN - 0,95 Bara, wiec na 216 jak wyjdzie 125KM to ciut wiecej jak zdrowy AFN

ja w każdym razie polecam :bigok:



xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » pn lis 17, 2008 10:48

Ok a jeszcze jedno bo może nie zrozumiałem czy te wtryski od ASV też trzeba zmieniać korpus i przelutowywać ?? Czy po prostu je kupuję, zakładam i wio ??



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 17, 2008 11:24

xplo pisze:Ok a jeszcze jedno bo może nie zrozumiałem czy te wtryski od ASV też trzeba zmieniać korpus i przelutowywać ?? Czy po prostu je kupuję, zakładam i wio ??
zakładasz i wio

pamietaj o nowych podkładkach miedzianych

a wtyczka to juz zależy jakie kupisz - sprawdź jaka masz u siebie wtyczke



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn lis 17, 2008 11:46

cowboy pisze:nie ma znaczenia jakie korpusy to jest tylko kawałek rurki ze spręzynami :)
Oczywiscie, ze ma znaczenie jesli robi sie hybrydy. Robi sie to na najmniej zajechanych dawcach, a koncowki sie przeklada, ustawia u pompiarzy, a reszta j/w


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 162 gości