Przestaje pracowac 1 cylinder na zimny silnku pow 3000 obr

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jaco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt maja 08, 2007 22:46
Lokalizacja: Kobierzyce

Przestaje pracowac 1 cylinder na zimny silnku pow 3000 obr

Post autor: Jaco » ndz lis 16, 2008 20:24

Witam.
Mam problem z pracą zimnego silnika (do 70°C) podczas ostrzejszego dodawania gazu. Normalnie nie "katuje" zimnego silnika ale czasami trzeba dodać gazu aby włączyć się do ruchu. Problemy pojawiają się jeśli wkręcę silnik powyżej 3000 obrotów, ewidentnie przestaje pracować jeden cylinder. Silnik szarpie i chodzi nierówno, dawkę raczej dostaje ponieważ za mną zostaje czarna chmura. Silniczek mam lekko kręcony więc zmniejszyłem dawkę bost pinem na minimum i jak na razie nie mam tych problemów. Z odpaleniem nie mam najmniejszych problemów, również kiedy silnik jest ciepły pracuje bez zarzutów. Teraz pytanie czy to jeden z wtryskiwaczy źle podaje większą dawkę i jej „nie przepala” na zimny silniku czy dzieje się coś poważniejszego? Co to jest według was ?



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » ndz lis 16, 2008 20:54

dwie mozliwosci albo juz pompa nie daje rady albo ktorys wtryskiwacz leje :bajer:


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

Awatar użytkownika
Jaco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt maja 08, 2007 22:46
Lokalizacja: Kobierzyce

Post autor: Jaco » ndz lis 16, 2008 20:59

Może na początek wymienie końcówki wtrysków ? Proponujecie jakiejś konkretnej firmy ?



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » ndz lis 16, 2008 21:01

najpierw to bym je przed wymiana sprawdzil no chyba ze chcesz miec nowki bez wzgledu na to czy stare sa dobre czy nie :grin:
jeszcze jedna rzecz mi przyszla do glowy
sprawdz czy nie ma bombelkow w ukladzie paliwowym bo mozesz miec nie szczelnosc :bajer:
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 21:04 przez Virus177, łącznie zmieniany 2 razy.


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » ndz lis 16, 2008 21:06

hydraulika , szklanka się zawiesza



Awatar użytkownika
Jaco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt maja 08, 2007 22:46
Lokalizacja: Kobierzyce

Post autor: Jaco » ndz lis 16, 2008 22:12

Jutro sprawdze czy idą bombelki ale wątpie raczej nie zauważyłem do tej pory a dzieje mi sie to juz od jakiegoś czasu. Dodam jeszcze że filtr paliwa był juz wymieniany. Myśle że jak by pompa padała to by nie było różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny hmm? Czasami jest tak że nawet silnik zgaśnie a czasami go odpale jeszcze raz ewentualnie pochodzi "szarpiąc" 3 garami i wraca do prawidłowej pracy. Jeśli próbuje zmusić go do pracy nawet na biegu jałowym to na wyższych obrotach słychać dziwne stukanie w silniku.
hydraulika , szklanka się zawiesza
Niestety nie jestem za dobry w te "klocki" coś więcej moge sie dowiedzieć odnośnie tego czy moge sam sprawdzić ?



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pn lis 17, 2008 00:28

Dokładnie tak jak vision napisał hydroregulator zaworowy szklanka ,nie wstawia się na zimno TDIkowi to dość częsty objaw zgasisz,zapalisz i już chodzi równo.



arwam

Post autor: arwam » pn lis 17, 2008 18:39

ja zaś mam taką teorię
Na zimnym silniku olej jest znacznie gęstszy i przez to znacznie mocniej trzyma wirnik turbiny co skutkuje tworzeniem się podciśnienia w dolcie co w połączeniu z dużą dawką paliwa powoduje zalewanie silnika paliwem i stwarza objawy złej pracy układu wtryskowego>
Moja rada: jeśli silnik nie leje i nie połyka oleju to zmień na syntetyk ja polecam do turbo diesli (NIE TDI) MOBIL 5W50.
U mnie w białym golfie miałem takie same objawy po wymianie oleju ustały jak ręką odjął a po za tym spadło spalanie i teraz wypija na każde 100km 4-4.5ltr BP ULTIMATE.
Silnik w białym to JR z dołożonym fabrycznym IC wraz z kompletem osłon



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości