Głośno chodzi i trzęsie na zimnym :/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Głośno chodzi i trzęsie na zimnym :/

Post autor: To_mas » ndz lis 16, 2008 18:29

Witam jest taki problem z moim TD, który mnie bardzo wkur....

chodzi dokładnie o trzęsienie na zimnym silniku tak bardzo ze w aucie nie da sie wysiedzieć :/ teraz sie to jeszcze pogorszyło gdy popuściłem go na poduszkach i sie kawałek przejechałem by sie ułożył (w celu poprawienia)

końcówki wtrysków wymienione więc nie leją
rozrząd ustawiony dobrze
świece wymienione
poduszki pod silnikiem wydają sie być dobre przednia wymieniona nawet na nową.
deska dokręcona dobrze

już mi pomysłów brak :/ popuścić znowu na poduszkach i poszarpać nim ?

jak sie zagrzeje to ma ok 900obr ale jak jest zimny to są niskie aż ok 750(wskazówka ciut pod kreską między 1k a 500 obr. )

pompa zmienia tylko kąt a nie podnosi obrotów (tak model) i nie da sie w niej ustawić obr na zimnym jak w tej co je zwiększa ://


dodatkowo mój Td rocznik silnika 87 (chyba) na pewno do 89 chodzi dużo głośniej niz Td mojego taty 91r pomimo iż jest w lepszym stanie
- od czego to zależy ? początek wtrysku za wczesny ? ale odpala dosłownie na dotyk, idealnie czy ciepły czy zimny zawsze super.
kopcenia kolorowego nie zauważam :P jedynie czarne ale to norma jak butuje.

tą głośną prace to juz mniejsza z tym ale najgorsze jest to trzęsienie://///


Wszelkie sugestie mile widziane :helm:



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » ndz lis 16, 2008 18:52

1 sugestia najprostsza: czy masz prąd na świecach??


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lis 16, 2008 18:55

PiotrusVW pisze:1 sugestia najprostsza: czy masz prąd na świecach??
a dlaczego by go miało by tam nie być ?? :/ chyba troche nie czaje pytania :P ale świece normalnie dobrze grzeją :D



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » ndz lis 16, 2008 18:58

dotykałes swiece ze grzeja?? moze nie wszystkie i ktorys cylinder ma gorzej spalac paliwo


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Głośno chodzi i trzęsie na zimnym :/

Post autor: tomch » ndz lis 16, 2008 18:59

To_mas pisze: tą głośną prace to juz mniejsza z tym ale najgorsze jest to trzęsienie://///
Coś mi ten link nie działa.

A co telepania to już sam sobie odpowiedziałeś: poduszki silnika i zbyt niskie obroty.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz lis 16, 2008 19:07

to może podkręć śrubke , tą która ogranicza położenie dzwigni gazu . ja tak podciągłem obroty bo też mnie szlak trafiał. Nie jest to rozwiązanie problemu ale najprostrzy sposób żeby sie pozbyć drgawek :grin:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lis 16, 2008 19:20

twardy, myślałem o tym trochę tez.....
tomch pisze:Coś mi ten link nie działa.

A co telepania to już sam sobie odpowiedziałeś: poduszki silnika i zbyt niskie obroty.
bo to nie link...

poduszki to raczej nie są chyba ze złe ułożenie na nich bo silnik przełożyłem z jednej budy do drugiej i w obydwu ten sam problem :/
Nie jest to rozwiązanie problemu ale najprostrzy sposób żeby sie pozbyć drgawek :grin:
a poprawa spora ??

bo qrde jak tak wszystko lata to zaraz sie to poluzuje i będzie goniło jak w przedwojennym dostawczaku...

[ Dodano: Nie Lis 16, 2008 18:21 ]
PiotrusVW pisze:dotykałes swiece ze grzeja?? moze nie wszystkie i ktorys cylinder ma gorzej spalac paliwo
podotykam ale na bank grzeją bo osobiście je wymieniałem i sprawdzalem przed założeniem po kolei każdą.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz lis 16, 2008 19:25

PiotrusVW, skąd ty się urwałeś???



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz lis 16, 2008 19:36

To_mas pisze:a poprawa spora ??
zobacz sam ,wciśniij lekko pedał gazu tak żeby obroty były około 1000 , sam sprawdz mi tam pomogło takie rozwiązanie . A że na wolnych obroty są lekko za duże , od tego sie nie umiera :grin:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lis 16, 2008 20:21

twardy pisze:od tego sie nie umiera :grin:
spalanie wzrosnie :P z 5,5 na 5,6 :P heh
dobra jutro sie biore zeby go jeszcze raz ustawić na poduszkach odkręce i poszarpie nim
jak coś to podniosę jeszcze obroty troszkui z czasem kupię miękką deskę !
sprawe by tu fajnie załatwiła pompa gdzie podciągnięcie dźwigni podnosi obroty ale koszt tej pompy to mnie zniechęca troche. :)


Jeszcze jakieś sugestie Panowie ??

a próbował ktoś na własną ręke przestawić początek kąta wtrysku ?? bo to podobno sie robi przesówając pompę czy jakoś tak
czy to nie ma z tym nic wspólnego ??

a i jeszcze zapytam w przybliżeniu koszt za sprawdzenie kąta ?? a w jakich wartościach powinien sie mieścić ??



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » ndz lis 16, 2008 20:25

To_mas pisze:a próbował ktoś na własną ręke przestawić początek kąta wtrysku ?? bo to podobno sie robi przesówając pompę czy jakoś tak
czy to nie ma z tym nic wspólnego ??
może załatwi sprawę

[ Dodano: 16 Lis 2008 19:27 ]
u mnie nie równo chodził jak by na 3 , przestawiłem i po sprawie

[ Dodano: 16 Lis 2008 19:27 ]
może masz z byt późny kąt
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 20:28 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz lis 16, 2008 20:43

ja też przestawiałem kat , ciężko palił .
Nie mogę zmierzyć wartości czujnikiem bo mam w pompie inny gwint (TDI)
to ustawiłem na ucho oko ale przed przestawianiem zmierzyłem sobie w jakiej pozycji jest pompa syfmiarka i przesunołem o 2mm w strone silnika .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz lis 16, 2008 20:55

Na jakim oleju obecnie jeździsz, kiedy był wymieniany i czy z filtrem. Zauważyłem że rodzaj oleju ma znaczenie a jak masz zapchany filtr to też będzie trzęsło na bank. Najlepiej zalej jakiś dobry półsyntetyk

Najpewniej jednak masz coś ze zbyt późnym kontem wtrysku.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lis 16, 2008 21:05

BENITO pisze:Na jakim oleju obecnie jeździsz, kiedy był wymieniany i czy z filtrem. Zauważyłem że rodzaj oleju ma znaczenie a jak masz zapchany filtr to też będzie trzęsło na bank. Najlepiej zalej jakiś dobry półsyntetyk
no bez jaj ze wymieniam sam olej bez filtra :P heh
a tak poważnie to
Mobil Delvac 15W/40 wymieniony oczywiście z filtrem DOBRYM jakieś 500km temu :)

półsyntetyk mówisz ?? szczerze to sie trochę boje tego zabiegu. Co prawda od wymiany do wymiany nie muszę oleju dolewać choć trochę z miarki przez te 10k km zejdzie ale nie tak żebym musiał dolewki robić

hmm zbyt późnym katem ??
to by dymił i miękko chodził a on chodzi twardo (głośno)

W sumie jeśli da sie zmierzyć syfmiarką położenie pompy to mógłbym sie pobawić w jej przestawienie.... bo zawsze bym mógł wrócić do poprzedniego setupu :D

[ Dodano: Nie Lis 16, 2008 20:06 ]
twardy pisze:ja też przestawiałem kat , ciężko palił .
mój właśnie pali idealnie ciepły i zimny zawsze i temu wątpie ze to kąt



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości