szarpanie podczas przyspieszania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

górnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 14:44
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

szarpanie podczas przyspieszania

Post autor: górnik » ndz lis 16, 2008 00:14

Witam. ostatnio w moim passacie b4 1.9tdi 1z pojawiło sie dziwne szarpanie(przerywanie) w czasie przyspieszania. Zaczęło się gdy wskaznik poziomu paliwa był już w "czerwonym polu" ale po zatankowaniu nie wiele sie zmieniło. Zauważyłem też że przy uruchomionym silniku w przewodzie paliwowym zasilającym pompę wtryskową są pęcherzyki powietrza, czy to normalne? Powietrze w przewodzie jest prawie zawsze a szarpanie pojawia sie czasem. Nastawnik pompy jest po "regeneracji". Co to moze byc ?? proszę o pomoc



Awatar użytkownika
adeus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw lis 13, 2008 18:38
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: adeus » ndz lis 16, 2008 00:37

Na czerwonej kresce mogło Ci zaciągnąć syfu z baku. Jeżeli chodzi o bąbelki w przewodzie to u mnie tez to jest jak zwiększe obroty więc to nic nie szkodzi ale jak chcesz to spróbuj odpowietrzyć. Poluzuj jeden wtryskiwacz w tym miejscu gdzie jest przewód do niego przykręcony kumpel niech kręci rozrusznikiem ew zrób to na pracującym silniku. poczekaj aż strzeli ropa i dokręć. Nie luzuj duzo tylko na tyle żeby zobaczyć czy ropa tryska. Szczerze mówiąc to Twoje objawy mogą wyglądać na ślizganie się sprzęgła. Nie masz stuku jak wrzucasz biegi? Nic się nie dziej prócz szarpania? Sprawdź czy Ci nie zaciągneło syfu z baku i sprawdź sprzęgło. Takie jest moje zdanie. Pozdrawiam i życze szybkiego znalezienia usterki :)



górnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 14:44
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: górnik » ndz lis 16, 2008 12:37

To raczej nie sprzęgło bo szarpało nawet w czasie jazdy po prostej drodze ze stałą prędkością i silnik nie wkręcał się na obroty tylko zamulało go na chwile, a biegi wchodzą bez problemu. Spróbuje jeszcze z tym odpowietrzaniem chociaż na razie jest normalnie nawet jak cisne gaz do dechy. Może to przez zbyt małą ilość paliwa w zbiorniku? A tego powietrza w przewodzie to chyba nie powinno być? Na wyższych obrotach jest go więcej, może coś nie tak z tą pompą w zbiorniku??



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz lis 16, 2008 12:41

sprawdz przewody paliwowe, mozesz odpiac wtyczkę od impulsatora na skrzyni i wtedy sprawdzic czy szarpie, jak ustapi po odpieciu wtyczki to nastawnik pompy do czyszczenia,
o czyszczeniu nastawnika poszukaj na forum.
pozdro.



górnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 14:44
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: górnik » ndz lis 16, 2008 13:09

Nastawnik pompy był czyszczony jakieś 40 tys km temu i wtedy objawy były inne. Silnik na biegu jałowym chodził strasznie nierówno aż falowała wskazówka obrotomierza a w czasie jazdy do 2000 obr/min szarpał jakbym jechał na za wysokim biegu, powyżej było ok. Teraz silnik pracuje równo i tylko czasem sie zamuli na 1-2 sekundy jakby brakowało mu paliwa(coś w stylu starego poloneza z zimnym silnikiem;)) Na razie jest ok dzieje sie tak tylko jak jest mniej niz 20 litrów paliwa w zbiorniku(może to ma jakiś związek?) Dzięki za pomoc na razie bede jeździł i zobaczę co sie będzie działo. pozdro



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » ndz lis 16, 2008 13:57

A może trafiłeś na jakieś kiepskie paliwo lub zasyfiony zbiornik? pozdro
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 13:58 przez tomch, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz sie 30, 2009 23:25

belcho99 pisze:jak przestanie szarpac to
to raczej nastawnik w pompie do czyszczenia ....

odepnij tylko impulsator od skrzyni biegów i sprawdź (nie będzie pokazywać prędkości) jeśli przestanie szarpać to na 99% nastawnik



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz sie 30, 2009 23:39

To_mas pisze:belcho99 napisał/a:
jak przestanie szarpac to
to raczej nastawnik w pompie do czyszczenia ....

odepnij tylko impulsator od skrzyni biegów i sprawdź (nie będzie pokazywać prędkości) jeśli przestanie szarpać to na 99% nastawnik
dokladnie tak

jesli kangurkuje przy lekkim przyspieszaniu (z czasem zacznie tez plywac na jalowym) to nastawnik do zrobienia

[ Dodano: Nie Sie 30, 2009 11:40 pm ]
górnik, pecherzyki powietrza to norma o ile nie jest ich za duzo

przy jakich obrotach masz to szarpanie? przy pelnym gazie? moze to wtrysk sterujacy?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz sie 30, 2009 23:50

przyczyn może być wiele, jeśli sam nie masz możliwości to daj komuś kumatemu usunąć nieszczelności w paliwie z pęcherzyków powietrza - jeśli to załatwisz to szarpanie ustąpi, objawy przy zapowietrzonym układzie paliwowym to dymienie z wydechu oraz odmy i wlewu oleju na szaro-niebiesko, zazwyczaj winny jest oring na zaworku zwrotnym filtra paliwa ale i/lub również przewody paliwowe od baku do filtra z pompą wtryskową włącznie, dość często objawia się to zmniejszeniem mocy i wrażeniem jakby mocy brakowało, przy dość dużym zapowietrzeniu silnik klekocze, nie wchodzi na obroty mimo dodawania gazu pedałem przyspiesznia oraz gaśnie na wolnych obrotach. Przy każdym dodawaniu gazu szarpie i dławi się silnik.
Ostatnio zmieniony pn sie 31, 2009 00:07 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn sie 31, 2009 08:26

belcho99, moze byc ze lapie powietrze, zawsze mozesz podjechac do mnie to sie zobaczy co i jak

PS nastawnik tez moge uszczelnic ;)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn sie 31, 2009 08:42

belcho99, jesli masz linke to raczej nic to nie da

myslalem ze czesciej bywasz w wawie z racji wpisu w lokalizacji :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn sie 31, 2009 09:15

n-75 lub wezyki do niego


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

piotr1824
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lut 02, 2010 21:30
Lokalizacja: straszyn

Post autor: piotr1824 » wt lut 02, 2010 21:32

sprawdzic tez warto czy pompa sie nie zapowietrza ,sprawdz czy w przewodach nie ma powietrza

[ Dodano: 02 Lut 2010 20:44 ]
mialem taki sam objaw samoczod jak byl zimny chodzil jak rakieta tylko sie lekko nagrzal i zaczynal przerywac przy przyspieszaniu / wyczyscilem nastawnik wymienilem przewody i dalej nic okazalo sie ze kroćce w filtrze paliwa byly luzne i do pompy dostawalo sie powietrze po wymianie filtra na inny typ wszystko ustalo samochod teraz idzie jak rakieta



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości