Regulacja TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » pt lis 14, 2008 11:34

arwam pisze:Jak pompe już rozregulował to jeszcze niech sobie rozreguluje kąt wtrysku!!?
Człowieku zastanów się co mówisz!!!!!!!!!!
kąta wtrysku jeśli pali bez problemowo nie przepala nadmiernych ilości paliwa to niewolno ruszać
Mechanior ustawił Mi kąt wtrysku i bylo gorzej niż przed ,co Mną strasznie wstrząsnęło i zacząłem przekręcać pompę w lewo i prawo.Zaznaczam że odpalał zawsze na dotyk,a różnica w przyśpieszeniu była znaczna.I tak metodą prób i błędów daję radę w 10 s do 100.Ludzie nie ma się co bać,to tylko samochód a nie wachadłowiec.A kolega Mihmih widzę że ma duszę odkrywcy :pub:
Pozdro



mihmih
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2008 19:35
Lokalizacja: Jamajka

Post autor: mihmih » pt lis 14, 2008 11:47

kITA pisze:Mechanior ustawił Mi kąt wtrysku i bylo gorzej niż przed ,co Mną strasznie wstrząsnęło i zacząłem przekręcać pompę w lewo i prawo.Zaznaczam że odpalał zawsze na dotyk,a różnica w przyśpieszeniu była znaczna.I tak metodą prób i błędów daję radę w 10 s do 100.Ludzie nie ma się co bać,to tylko samochód a nie wachadłowiec.A kolega Mihmih widzę że ma duszę odkrywcy :pub:
Pozdro
hehe no pewnie :grin:
jak jadę do swojego mechanika to ręce i nogi opadają ;) też robi wszystko metodą prób i błędów więc dlaczego ja mam sobie żałować... szczególnie że lubie podłubać przy swojej furce.
Co do regulacji kąta to jeszcze sie zastanowię. Tragedii nie ma. Na razie mam zamiar wyprostować sprawę doładowania.
Męczy mnie sprawa podłączenia manometru. Nie mam pomysłu na zrobienie trójnika żeby wpiąć się w wężyk między turbiną a pompą.
A może ktoś poda jaką ma długość śruby regulacyjnej przy jakim doładowaniu ? Wydaje mi się że odczuwalne zmiany są już przy 2mm od ustawienia fabrycznego.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt lis 14, 2008 14:33

mihmih pisze:Męczy mnie sprawa podłączenia manometru. Nie mam pomysłu na zrobienie trójnika żeby wpiąć się w wężyk między turbiną a pompą.
kupujesz w pierwszym lepszym sklepie moto, np plastiowy od spryskiwaczy....
mihmih pisze:A może ktoś poda jaką ma długość śruby regulacyjnej przy jakim doładowaniu ?
na oko sie nie kreci turbiną, bo równie dobre możesz mieć 0,8 co 1,4 bara!!
zainwestuj w wskaźik i dopiero kręć.
warto też zainwestować w mbc,:
1. daje sie lepiej wyreguować
2. max doładowanie masz już przy mniejszych obrotach, u mnie było tak że przy ok3k obr było 1,1 bar, a ponad 4k obr 1,4 - czyli za mało w średnich obrotach, a za dużo w wiekszych. po zamontowaniu mbc wszystko ok
mbc można samemu zrobić, trójnik króćce, nagwintować korek, śruba kulka i sprężynka :bajer:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

mihmih
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2008 19:35
Lokalizacja: Jamajka

Post autor: mihmih » pt lis 14, 2008 15:41

czyli mając mbc mogę ustawić większe doładowanie. I przy większej skali obrotów będę miał powiedzmy to 1,1 bar ? Zwyżka ciśnienia zostanie płynnie wypuszczona ? Czy będzie czuć nagły brak mocy ?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt lis 14, 2008 17:51

Zrobiłem obrazowy wykresik, jak działa mbc:
Obrazek


kolejną zaletą mbc jest to że max ciśnienie doładowania nie zmienia się po ruszeniu dawki paliwa, tylko zawsze jest stałe

Na twoim miejscu najpierw zaopatrzył bym sie w wskaźnik doładowania, i pobawił sie regulacją ciśnienia i pompy wtryskowej, jeżeli nie będziesz przekraczał 1 bara to myśle że mbc nie jest potrzebne, powyżej[ tak było w moim przypadku (k14) do 1 bara ciśnienie rosło szybko, a powyżej już bardzo leniwie no i max doładowanie było ok 4k obr/min]
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 17:52 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

mihmih
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2008 19:35
Lokalizacja: Jamajka

Post autor: mihmih » pt lis 14, 2008 17:59

a jakie odczucia z jazdy ? zostawić 1bar... z małym hakiem przy 4tys obrotów ?
Czy starać się wycisnąć 1,2 i montować mbc ?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt lis 14, 2008 18:05

mihmih pisze:a jakie odczucia z jazdy ? zostawić 1bar... z małym hakiem przy 4tys obrotów ?
Czy starać się wycisnąć 1,2 i montować mbc ?
To już decyzja należy do Ciebie, narazie ustaw sobie 1 bar, do tego dawke paliwa itp. a jak bedzie mało to kręć więcej :bajer:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

mihmih
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2008 19:35
Lokalizacja: Jamajka

Post autor: mihmih » pt lis 14, 2008 20:01

Dzisiaj po pracy nie chciało mi się już montować manometru ale zmieniłem ustawienia turbinki tak jak było zanim zacząłem grzebać. Rzeczywiście jest różnica. Nie dławi się, mniej dymi, lepiej się zbiera.
Zauważyłem jednak że na ziemie kapie paliwo, tak na wysokości pompy. Po kropelce, lekko ciepłe, w sam raz do picia.
Zmniejszyłem dawkę minimalnie ale to nic nie pomogło. Czy to jakiś wężyk się naddał gdy była dawka przesadzona czy coś poważnego zmajstrowałem ?
Jutro rano zajrze i może wymacam skąd leci... dziś nie da rady bo światło na parkingu za marne.
Pozdrawiam

[ Dodano: 14 Lis 2008 19:06 ]
aha i jeszcze troszkę mi obroty pływają. U kumpla w 1.6 benzynce włączyliśmy cyfrowy obrotomierz i wskazywał 750 obrotów a u mnie skacze od 840 do 1000...



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt lis 14, 2008 20:11

mihmih pisze:Zauważyłem jednak że na ziemie kapie paliwo, tak na wysokości pompy. Po kropelce, lekko ciepłe, w sam raz do picia.
Zmniejszyłem dawkę minimalnie ale to nic nie pomogło. Czy to jakiś wężyk się naddał gdy była dawka przesadzona czy coś poważnego zmajstrowałem ?
zlokalizuj wyciek, i w zależności gdzie on jest trzeba uszczelnić[co może być bardzo proste, albo dosyć trudne; w nietórych przypadkach bez robiórki pompy się nie obejdzie] ale nie ma co gdybać...

[ Dodano: 14 Lis 2008 19:13 ]
mihmih pisze:Zauważyłem jednak że na ziemie kapie paliwo, tak na wysokości pompy. Po kropelce, lekko ciepłe, w sam raz do picia.
Zmniejszyłem dawkę minimalnie ale to nic nie pomogło. Czy to jakiś wężyk się naddał gdy była dawka przesadzona czy coś poważnego zmajstrowałem ?
zlokalizuj wyciek, i w zależności gdzie on jest trzeba uszczelnić[co może być bardzo proste, albo dosyć trudne; w nietórych przypadkach bez robiórki pompy się nie obejdzie] ale nie ma co gdybać...
mihmih pisze:aha i jeszcze troszkę mi obroty pływają. U kumpla w 1.6 benzynce włączyliśmy cyfrowy obrotomierz i wskazywał 750 obrotów a u mnie skacze od 840 do 1000...
u mnie też cyfrowy skacze [wskazówka pokazuje równo] jak po dzwięku pracy silnika nie słychać żeby falował to sie nie przejmuj...


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

mihmih
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2008 19:35
Lokalizacja: Jamajka

Post autor: mihmih » pt lis 14, 2008 20:21

andrew.zbyrko pisze:jak po dzwięku pracy silnika nie słychać żeby falował to sie nie przejmuj...
ok więc nie będę się przejmował :grin:
Zaczyna mi się to podobać bo całkiem nieźle jeździ. Muszę jeszcze "ssanie" zamontować bo podobno zima idzie a poprzedni właściciel uznał widocznie że nie chce mieć starego auta z linką "ssania" i ją zdemontował :helm:
Musze wybadać wyciek. Czy za duża dawka paliwa może być powodem ? Czy nawet jak bym rozkręcił ją na maxa to pompa powinna trzymać paliwko ?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt lis 14, 2008 20:31

myśle że zwiększona dawka nie ma na to większego wpływu, aczkolwiek moge sie mylić [ze schematów pompy wynika że ciśnienie podawane przez "małą pompke jest zależne od wysuwania się bolca w jej osi a to w jakimś tam stopni zależne jest od wychylenia łapy od gowernora-pierscienia na tłokorozdzielaczu, a ta łapa przez drugą blaszke styka się z śrubą reg dawki...]

w każdym razie jak miała jakiś wpływ to nie wielki..
Ostatnio zmieniony pt lis 14, 2008 20:32 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » pt lis 14, 2008 20:50

takie ciśnienia doładowania o jakich mówicie czyli rzędu 1-1,4 bara wymagają zamontowania IC bo inaczej łatwo jest silnik ugotoać bo zmuszacie go aby ssał powietrze o temperaturze około 100* Celcjusza silnik wtedy błyskawicznie osiąga temp krytyczne takie modzenie według mnie ma sens jeśli na codzień jeździmy spokojnie i tylko sporadycznie osiągamy max moc np. przy wyprzedzaniu bo na przykład mając silnik nagrzany do 90*C to po dojściu do 120km/h mamy około 110*C a z IC 95*C



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt lis 14, 2008 22:11

arwam pisze:takie ciśnienia doładowania o jakich mówicie czyli rzędu 1-1,4 bara wymagają zamontowania IC bo inaczej łatwo jest silnik ugotoać bo zmuszacie go aby ssał powietrze o temperaturze około 100* Celcjusza silnik wtedy błyskawicznie osiąga temp krytyczne takie modzenie według mnie ma sens jeśli na codzień jeździmy spokojnie i tylko sporadycznie osiągamy max moc np. przy wyprzedzaniu bo na przykład mając silnik nagrzany do 90*C to po dojściu do 120km/h mamy około 110*C a z IC 95*C
dokładnie , 90 konne TDI ma icek a tam ciśnienie doładowania jest 0,8 bara a overboscie 1,2 tylko przez kilka sekubd icek to podtawa tak jak wskażnik szczególnie w lecie przy temp 30*


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » sob lis 15, 2008 13:16

mihmih pisze:Zauważyłem jednak że na ziemie kapie paliwo, tak na wysokości pompy
No to kaplica.Nie chcę cię martwić,ale wygląda to na rozszczelnioną pompę.U mnie to kosztowało 400 zł(wymiana wszystkich uszczelek)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości