Regulacja TD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- kITA
- Ma gadane
- Posty: 153
- Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
- Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
- Kontakt:
Wywal tą podkładkę,bo ona tylko ogranicza skok pina.A jaką założyłeś sprężynę??Od 1,6,czy od 1,9.Bo ta od 1,6 nie bardzo pasuje.Jak Ci przydymia,to spróbuj kąt wtrysku troszeczkę przyśpieszyć,tzn poluzuj pompę i przesuń ją w stronę silnika.nawet milimetr ma znaczenie.Tylko zaznacz sobie położenie pompy przed odkręcaniem,żebyś mógł wrócić do ustawień gdyby było gorzej.Jak przesadzisz,to napewno poczujesz.Zrobi się głośny i twardy
Po założeniu podkładki wydaje mi się że lepiej reaguje. Takie odczucie. Sprężyny nie zmieniałem. Jak już dojdę do ładu z dawką i obrotami to spróbuję z kontem. Jest troszkę delikatny i można by go poprawić. Jakieś wskazówki przy przesuwaniu ? Gdzie zaznaczyć żeby sie nie pomylić i gdzie ją poluzować ?
kITA pisze:Wywal tą podkładkę,bo ona tylko ogranicza skok pina.A jaką założyłeś sprężynę??Od 1,6,czy od 1,9.Bo ta od 1,6 nie bardzo pasuje.Jak Ci przydymia,to spróbuj kąt wtrysku troszeczkę przyśpieszyć,tzn poluzuj pompę i przesuń ją w stronę silnika.nawet milimetr ma znaczenie.Tylko zaznacz sobie położenie pompy przed odkręcaniem,żebyś mógł wrócić do ustawień gdyby było gorzej.Jak przesadzisz,to napewno poczujesz.Zrobi się głośny i twardy
Jak pompe już rozregulował to jeszcze niech sobie rozreguluje kąt wtrysku!!?
Człowieku zastanów się co mówisz!!!!!!!!!!
kąta wtrysku jeśli pali bez problemowo nie przepala nadmiernych ilości paliwa to niewolno ruszać a podkładkę to sobie spiłój (TROHĘ) ale jej całkiem nie wyrzucaj
arwam, hehe szybka i konkretna ocena
z tym rozregulowaniem to może nie jest tak źle. Po śróbach było widać że ktoś wcześniej majstrował. Były sfatygowane więc nie był to profesjonalista.
Myślę że autko w miarę jeździ po tych wszystkich zabiegach. Porównywałem z lanosem 1.4 wcześniej szły prawie równo a teraz znika w lusterku. Z tym że jak na 2 biegu przeciągam do 60km/h to zatyka się na chwilę i puszcza czarną chmurę dymu. Albo to przeladowanie albo jeszcze za duża dawka paliwka.
Nie wiem jeszcze jak spalanie będzie wyglądało, jak wybiorę się w trasę to będzie jakiś wiarygodny pomiar.
z tym rozregulowaniem to może nie jest tak źle. Po śróbach było widać że ktoś wcześniej majstrował. Były sfatygowane więc nie był to profesjonalista.
Myślę że autko w miarę jeździ po tych wszystkich zabiegach. Porównywałem z lanosem 1.4 wcześniej szły prawie równo a teraz znika w lusterku. Z tym że jak na 2 biegu przeciągam do 60km/h to zatyka się na chwilę i puszcza czarną chmurę dymu. Albo to przeladowanie albo jeszcze za duża dawka paliwka.
Nie wiem jeszcze jak spalanie będzie wyglądało, jak wybiorę się w trasę to będzie jakiś wiarygodny pomiar.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Chłopaki spokojnie bo się robi chaos...po pierwsze sprawa podkładki ,rozbierałem LDA pompy zarówno 1,6TD JAK I 1,9 TD więc z całą pewnoscią : w 1,9 TD AAZ niebyło żadnych podkładek ograniczających ruch boost pina więc o ile kolega faktycznie ma 1.9 TD AAZ podkładka jest zbędna , podkładki wystepowały w 1,6 Td ,po drugie:niech kolega sprawdzi czy pin się porusza prawidłowo tzn.na część stożkowej pina powinna być wyrażnie widoczna rysa ok.6do 8mm rysowana przez bolec mechanizmu LDA ,po trzecie :nieruszać kąta wtrysku zanim niezaznaczymy punktakiem pierwotnego położenia pompy wtryskowej.Sprawa świszczącej turbiny też jest dziwna ,mojej prawie nie słychać a pompuje fabryczne 0,6bara do 0,8bara przy bucie ,niech kolega sprawdzi szczelność turbiny czy nie zasysa gdzieś" lewego " powietrza ewentualnie nie pompuje cisnienia w kosmos,no i podstawowa sprawa sprawdzenie ile pompuje turbina powinna minimalnie 0,6 bara bo jak będzie mniej to cisnienie z turbiny poruszające membranę boost pina będzie za niskie żeby pokonac opór sprężyny pod membraną i pin niebędzie sie poruszał w pełnym zakresie ....
Ostatnio zmieniony czw lis 13, 2008 21:07 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
"przydławienie i dym przy 60km/h na 2 biegu."według mnie objaw za dużej dawki paliwa,ewentualnie druga możliwość :słabe cisnienie doładowania turbo....
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Zaczne od sprawdzenia cisnienia. Jestem na etapie szukania trójnika żeby podłączyć manometr.munior pisze:"przydławienie i dym przy 60km/h na 2 biegu."według mnie objaw za dużej dawki paliwa,ewentualnie druga możliwość :słabe cisnienie doładowania turbo....
Jak macie jakies sugestie to chętnie poczytam
ps.
doładowanie zwiększamy wykręcając śróbę z gruchy (tak zrobiłem) ?
Więc raczej powinno być większe niz fabryczne...
Powietrze raczej nie ucieka. Jak zatkałem dolot tuż za filtrem auto momentalnie zgasło.
Ostatnio zmieniony czw lis 13, 2008 21:44 przez mihmih, łącznie zmieniany 1 raz.
jaką masz turbinę?
Jeśli KKK to o ile dobrze pamiętam to jeśli masz odlewany wastegate to śrubę wkręcasz, na to miast jeśli masz za gruszką idoczne cięgno to ciśnienie podbijamy skracając to cięgno.
Podałem ci ogólną zasadę regulacji turbin.
Zrób fotkę zaworu upustowego od czoła i z góry od tego zacznijmy bo o ile wykręciłeś śrubę to cosik mi się wydaje że ciśnienie ale zmniejszyłeś zamiast je podnieść
Jeśli KKK to o ile dobrze pamiętam to jeśli masz odlewany wastegate to śrubę wkręcasz, na to miast jeśli masz za gruszką idoczne cięgno to ciśnienie podbijamy skracając to cięgno.
Podałem ci ogólną zasadę regulacji turbin.
Zrób fotkę zaworu upustowego od czoła i z góry od tego zacznijmy bo o ile wykręciłeś śrubę to cosik mi się wydaje że ciśnienie ale zmniejszyłeś zamiast je podnieść
mihmih pisze:arwam, hehe szybka i konkretna ocena
z tym rozregulowaniem to może nie jest tak źle. Po śróbach było widać że ktoś wcześniej majstrował. Były sfatygowane więc nie był to profesjonalista.
Myślę że autko w miarę jeździ po tych wszystkich zabiegach. Porównywałem z lanosem 1.4 wcześniej szły prawie równo a teraz znika w lusterku. Z tym że jak na 2 biegu przeciągam do 60km/h to zatyka się na chwilę i puszcza czarną chmurę dymu. Albo to przeladowanie albo jeszcze za duża dawka paliwka.
Nie wiem jeszcze jak spalanie będzie wyglądało, jak wybiorę się w trasę to będzie jakiś wiarygodny pomiar.
W lusterku znaczy się znika lanos czy może golf?
Co do spalania to nie porównuj jak bedziesz mu sandała wstawiał non stop bo wtedy sporo spali.
Mój chociaż jeździ całkiem całkiem i przyspokojnej jeździe spali 4.5ltr/100km to przy sandale wypije ponad 14ltr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 219 gości