Silnik gaśnie podczas jazdy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik gaśnie podczas jazdy
Mój problem polega na tym, że podczas jazdy w najbardziej nieprzewidywalnym momencie, spadają jednostajnie obroty silnika i gaśnie. Kontrolki te co powinny się świecą. Natomiast nie mogę od razu odpalić silnika, pomimo to, że kręci. Dopiero po odczekaniu od3 do 5 min. samochód odpala i jadę dalej bez żadnego problemu. Nigdy nie zdarzyło się tak, że poczas jednego przejazdu z punktu A do punktu B zgasł mi dwa razy.
Nie wiem co może być przyczyną takiej sytuacji. Podejrzewam, że w zbiorniku paliwa jest mała pompka paliwa z filterkiem i może on jest już zatkany, w końcu mam Golfa III Variant 1,9 TD z 94' i to już parę ładnych lat. Może komuś się coś takiego przydarzyło. Proszę o jakieś wskazówki. Nie chcę jechać do mechanika, bo ze mnie zedrze, a pewnie to jakaś drobna część nawaliła, która kosztuje 20 zł. Proszę o pomoc.
Nie wiem co może być przyczyną takiej sytuacji. Podejrzewam, że w zbiorniku paliwa jest mała pompka paliwa z filterkiem i może on jest już zatkany, w końcu mam Golfa III Variant 1,9 TD z 94' i to już parę ładnych lat. Może komuś się coś takiego przydarzyło. Proszę o jakieś wskazówki. Nie chcę jechać do mechanika, bo ze mnie zedrze, a pewnie to jakaś drobna część nawaliła, która kosztuje 20 zł. Proszę o pomoc.
Szajda Paweł
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
pewnie coś z elektryką, w AAZ nie ma pompki paliwa.
sprawdz kabel idący do pompy wtryskowej, tam jest elektrozawór zatrzymania silnika, 2-ga możliwość to przekaźnik ale nie pamiętam który, chyba że jeszcze stacyjka: jak zgaśnie na biegu to wskazówki obr i predkości dalej działają[jak chamujesz silnikiem]?
sprawdz kabel idący do pompy wtryskowej, tam jest elektrozawór zatrzymania silnika, 2-ga możliwość to przekaźnik ale nie pamiętam który, chyba że jeszcze stacyjka: jak zgaśnie na biegu to wskazówki obr i predkości dalej działają[jak chamujesz silnikiem]?
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
- Balugass
- Użytkownik
- Posty: 441
- Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
- Lokalizacja: giżycko/olsztyn
- Kontakt:
na samym poczatku zobacz czy w tym przewodzie ktory idzie od filtra paliwa do pompy wtryskowej nie masz pęcherzykow powietrza bo to by oznaczalo nieszczelnosc...poza tym jak Ci znowu zgasnie podczas jazdy to podnies maske i oblukaj czy w tym przewodzei wymienionym powyzej jes w ogole ropka :Dpozdrawiam
Też obstawiał bym ten zaworek - to ten po prawej strony pompy wtryskowej patrząc od przodu auta, mozliwe ze wystarczy przetrzeć styk bo jest zabrudzony.rafal77 pisze:Witam. Ja miałem podobny objaw podczas jazdy gasł aż wreszcie wcale nie odpalał okazało się że to elektrozawór na pompie, wymieniłem go po kłopocie.
-
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 16:49
- Lokalizacja: Okolice Bielsko-Biała
Silnik gaśnie podczas jazdy
Ja mam podobnie ;/ zawor zmienilem z innej pompy, przekazniki mam 2 od pompy 104 i od świec 120 jakis dodatkowy, i dalej to samo
Silnik gaśnie podczas jazdy
Witam jestem nowy na forum.
Mam ten sam problem co wy. Kupiłem golfa 3 1.9 TD Variant i po osiągnięciu ok 70 st.c brakuje mu paliwa obroty spadają i gaśnie.
Zrobiłem pewien test. Jechałem i zaczął tracić na mocy, wrzuciłem na luz nie gasząc silnika zatrzymałem się i otworzyłem maskę, zauważyłem ze od filtra paliwa do pompy wtryskowej pojawiają się duże centymetrowe bańki powietrza. Pomyślałem na pewno nie powietrze tylko próżnia wytworzona przez pompę zaraz wyjaśnię ( jak naciągniecie wody do strzykawki do połowy i zatkacie ją palcem, a tłoczysko strzykawki pociągnięcie w dół co w niej się znajduję powietrze czy próżnia- wiadomo że próżnia). Pompa ciągnie ropę ale jak nie może to coś jest nie tak. Wymieniłem filtr z podgrzewaczem i pomogło ale nie do końca. Auto już nie traci na mocy tak często ale nadal występuje problem. Więc idąc za ciosem nie grzebiąc w pompie i elektryce postanowiłem dostać się do baku. W każdym aucie znajduje się smok z filtrem metalowym. Jeżeli zatkany był filtr przy silniku a jego wymiana polepszyła trochę sprawę to na pewno jest przytkany ten smok. Elektrykę i pompę zostawił bym na końcu. Pierw trzeba udrożnić kanały dolotowe z baku do filtra i pompy. To są stare auta. Filtr paliwa wymieniamy przed zimą, a czy ktoś z was czyścił zbiornik. Na pewno nie. I niemiec też tego nie robił. Dajcie znać jak poszło. Mi pomogło.
Mam ten sam problem co wy. Kupiłem golfa 3 1.9 TD Variant i po osiągnięciu ok 70 st.c brakuje mu paliwa obroty spadają i gaśnie.
Zrobiłem pewien test. Jechałem i zaczął tracić na mocy, wrzuciłem na luz nie gasząc silnika zatrzymałem się i otworzyłem maskę, zauważyłem ze od filtra paliwa do pompy wtryskowej pojawiają się duże centymetrowe bańki powietrza. Pomyślałem na pewno nie powietrze tylko próżnia wytworzona przez pompę zaraz wyjaśnię ( jak naciągniecie wody do strzykawki do połowy i zatkacie ją palcem, a tłoczysko strzykawki pociągnięcie w dół co w niej się znajduję powietrze czy próżnia- wiadomo że próżnia). Pompa ciągnie ropę ale jak nie może to coś jest nie tak. Wymieniłem filtr z podgrzewaczem i pomogło ale nie do końca. Auto już nie traci na mocy tak często ale nadal występuje problem. Więc idąc za ciosem nie grzebiąc w pompie i elektryce postanowiłem dostać się do baku. W każdym aucie znajduje się smok z filtrem metalowym. Jeżeli zatkany był filtr przy silniku a jego wymiana polepszyła trochę sprawę to na pewno jest przytkany ten smok. Elektrykę i pompę zostawił bym na końcu. Pierw trzeba udrożnić kanały dolotowe z baku do filtra i pompy. To są stare auta. Filtr paliwa wymieniamy przed zimą, a czy ktoś z was czyścił zbiornik. Na pewno nie. I niemiec też tego nie robił. Dajcie znać jak poszło. Mi pomogło.
Re: Silnik gaśnie podczas jazdy
Witam serdecznie Szanownych forumowiczów . Pozwoliłem sobie odświeżyć temat . Mam identyczne objawy jak w poście 1 silnik 1.9 TD AAZ 94 . Przeczyściłem już bak i ssaka , sprawdzałem immo ( po rozebraniu centralki nie widać nic podejrzanego ) . Przyszła kolej na wymiany ,według sugestii na forum postanowiłem wymienić elektrozawór jednak jako ,że jestem lajkiem postanowiłem sam nie grzebać sie w pompie i zaprowadziłem moją laleczke do "fachowca " . Pan fachowiec stwierdzil ze podlaczy moje autko do komputera , ukrywając troche śmiech wytlumaczylem grzecznie ze nici z jego planów . Po krótkiej konwersacji zostawilem u nirgo auto , mial cos znalezc- przyczyne, po kilku ladnych godzinach odebralem samochod , pan fachowiec powiedział ze znalazł tylko załamy wąż ciśnieniowy i bez komputera on nic nie zrobi, zapłaciłem mu 30 zł za założenie węża(!!!!!!) jednak nie dziwiąc mnie to nic nie pomogło , więc postanowiłem zasięgnać Waszej opini:
1. Czy w pierwszej kolejności powinienem wymienić elektrozawór czy inny podzespół?
2. Ewentualna wymiana elektrozaworu wymaga uszczelnienia ? Czy czynnosc ta jest prosta jak drut i jestem w stanie to zrobić na parkingu pod blokiem .
3. Poradzcie cokolwiek @
1. Czy w pierwszej kolejności powinienem wymienić elektrozawór czy inny podzespół?
2. Ewentualna wymiana elektrozaworu wymaga uszczelnienia ? Czy czynnosc ta jest prosta jak drut i jestem w stanie to zrobić na parkingu pod blokiem .
3. Poradzcie cokolwiek @
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 163 gości