Silnik gaśnie podczas jazdy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Szajdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 05, 2007 10:49
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Silnik gaśnie podczas jazdy

Post autor: Szajdi » sob paź 18, 2008 21:32

Mój problem polega na tym, że podczas jazdy w najbardziej nieprzewidywalnym momencie, spadają jednostajnie obroty silnika i gaśnie. Kontrolki te co powinny się świecą. Natomiast nie mogę od razu odpalić silnika, pomimo to, że kręci. Dopiero po odczekaniu od3 do 5 min. samochód odpala i jadę dalej bez żadnego problemu. Nigdy nie zdarzyło się tak, że poczas jednego przejazdu z punktu A do punktu B zgasł mi dwa razy.
Nie wiem co może być przyczyną takiej sytuacji. Podejrzewam, że w zbiorniku paliwa jest mała pompka paliwa z filterkiem i może on jest już zatkany, w końcu mam Golfa III Variant 1,9 TD z 94' i to już parę ładnych lat. Może komuś się coś takiego przydarzyło. Proszę o jakieś wskazówki. Nie chcę jechać do mechanika, bo ze mnie zedrze, a pewnie to jakaś drobna część nawaliła, która kosztuje 20 zł. Proszę o pomoc.


Szajda Paweł

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » sob paź 18, 2008 21:37

pewnie coś z elektryką, w AAZ nie ma pompki paliwa.
sprawdz kabel idący do pompy wtryskowej, tam jest elektrozawór zatrzymania silnika, 2-ga możliwość to przekaźnik ale nie pamiętam który, chyba że jeszcze stacyjka: jak zgaśnie na biegu to wskazówki obr i predkości dalej działają[jak chamujesz silnikiem]?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » sob paź 18, 2008 21:41

na samym poczatku zobacz czy w tym przewodzie ktory idzie od filtra paliwa do pompy wtryskowej nie masz pęcherzykow powietrza bo to by oznaczalo nieszczelnosc...poza tym jak Ci znowu zgasnie podczas jazdy to podnies maske i oblukaj czy w tym przewodzei wymienionym powyzej jes w ogole ropka :Dpozdrawiam



Szajdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 05, 2007 10:49
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Szajdi » sob paź 18, 2008 22:29

Ok. sprawdzę od razu jak zgaśnie.


Szajda Paweł

Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » sob paź 18, 2008 23:46

a masz immobilajzer bo cos mi to wyglada na wlasnie to :helm:
Ostatnio zmieniony sob paź 18, 2008 23:47 przez Virus177, łącznie zmieniany 1 raz.


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

Szajdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 05, 2007 10:49
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Szajdi » ndz paź 19, 2008 00:44

Tak, mam immobilaizer. Jeśli immo, to jak sprawdzić czy jest zepsuty i jak go odłączyć lub naprawić?

[ Dodano: 19 Paź 2008 15:56 ]
Do andrew.zbyrko.
wskazówki opadają powoli i gaśnie. po zgaśnuięciu kontrolki się świecą.


Szajda Paweł

Awatar użytkownika
rafal77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 03, 2007 15:23
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: rafal77 » czw lis 13, 2008 10:14

Witam. Ja miałem podobny objaw podczas jazdy gasł aż wreszcie wcale nie odpalał okazało się że to elektrozawór na pompie, wymieniłem go po kłopocie.



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » czw lis 13, 2008 20:05

rafal77 pisze:Witam. Ja miałem podobny objaw podczas jazdy gasł aż wreszcie wcale nie odpalał okazało się że to elektrozawór na pompie, wymieniłem go po kłopocie.
Też obstawiał bym ten zaworek - to ten po prawej strony pompy wtryskowej patrząc od przodu auta, mozliwe ze wystarczy przetrzeć styk bo jest zabrudzony.



Szajdi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob maja 05, 2007 10:49
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Szajdi » czw lis 13, 2008 23:34

ok. wymienię ten zawór i wtedy zobaczę co się będzie działo, dzięki za wszystkie odpowiedzi, napiszę jak coś się uda zrobić


Szajda Paweł

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » pt lis 14, 2008 00:34

Szajdi pisze:ok. wymienię ten zawór i wtedy zobaczę co się będzie działo, dzięki za wszystkie odpowiedzi, napiszę jak coś się uda zrobić

Zaworu nie wyciągaj - poprostu poruszaj kablem który jest do niego podłączony



torogolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 16:49
Lokalizacja: Okolice Bielsko-Biała

Silnik gaśnie podczas jazdy

Post autor: torogolf » wt mar 08, 2011 20:15

Ja mam podobnie ;/ zawor zmienilem z innej pompy, przekazniki mam 2 od pompy 104 i od świec 120 jakis dodatkowy, i dalej to samo



robko29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lis 07, 2011 23:32

Silnik gaśnie podczas jazdy

Post autor: robko29 » pt lis 11, 2011 00:38

Witam jestem nowy na forum.
Mam ten sam problem co wy. Kupiłem golfa 3 1.9 TD Variant i po osiągnięciu ok 70 st.c brakuje mu paliwa obroty spadają i gaśnie.
Zrobiłem pewien test. Jechałem i zaczął tracić na mocy, wrzuciłem na luz nie gasząc silnika zatrzymałem się i otworzyłem maskę, zauważyłem ze od filtra paliwa do pompy wtryskowej pojawiają się duże centymetrowe bańki powietrza. Pomyślałem na pewno nie powietrze tylko próżnia wytworzona przez pompę zaraz wyjaśnię ( jak naciągniecie wody do strzykawki do połowy i zatkacie ją palcem, a tłoczysko strzykawki pociągnięcie w dół co w niej się znajduję powietrze czy próżnia- wiadomo że próżnia). Pompa ciągnie ropę ale jak nie może to coś jest nie tak. Wymieniłem filtr z podgrzewaczem i pomogło ale nie do końca. Auto już nie traci na mocy tak często ale nadal występuje problem. Więc idąc za ciosem nie grzebiąc w pompie i elektryce postanowiłem dostać się do baku. W każdym aucie znajduje się smok z filtrem metalowym. Jeżeli zatkany był filtr przy silniku a jego wymiana polepszyła trochę sprawę to na pewno jest przytkany ten smok. Elektrykę i pompę zostawił bym na końcu. Pierw trzeba udrożnić kanały dolotowe z baku do filtra i pompy. To są stare auta. Filtr paliwa wymieniamy przed zimą, a czy ktoś z was czyścił zbiornik. Na pewno nie. I niemiec też tego nie robił. Dajcie znać jak poszło. Mi pomogło. :cool:



stasiops
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn mar 23, 2015 20:27

Re: Silnik gaśnie podczas jazdy

Post autor: stasiops » pn mar 23, 2015 21:08

Witam serdecznie Szanownych forumowiczów . Pozwoliłem sobie odświeżyć temat . Mam identyczne objawy jak w poście 1 silnik 1.9 TD AAZ 94 . Przeczyściłem już bak i ssaka , sprawdzałem immo ( po rozebraniu centralki nie widać nic podejrzanego ) . Przyszła kolej na wymiany ,według sugestii na forum postanowiłem wymienić elektrozawór jednak jako ,że jestem lajkiem postanowiłem sam nie grzebać sie w pompie i zaprowadziłem moją laleczke do "fachowca " . Pan fachowiec stwierdzil ze podlaczy moje autko do komputera , ukrywając troche śmiech wytlumaczylem grzecznie ze nici z jego planów . Po krótkiej konwersacji zostawilem u nirgo auto , mial cos znalezc- przyczyne, po kilku ladnych godzinach odebralem samochod , pan fachowiec powiedział ze znalazł tylko załamy wąż ciśnieniowy i bez komputera on nic nie zrobi, zapłaciłem mu 30 zł za założenie węża(!!!!!!) jednak nie dziwiąc mnie to nic nie pomogło , więc postanowiłem zasięgnać Waszej opini:
1. Czy w pierwszej kolejności powinienem wymienić elektrozawór czy inny podzespół?
2. Ewentualna wymiana elektrozaworu wymaga uszczelnienia ? Czy czynnosc ta jest prosta jak drut i jestem w stanie to zrobić na parkingu pod blokiem .
3. Poradzcie cokolwiek @ :banghead:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 163 gości