Notlauf w TDI 101KM a N75

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Notlauf w TDI 101KM a N75

Post autor: dark972 » czw lis 06, 2008 15:39

Przepraszam za wałkowanie tego tematu,ale bardzo prosze o opinię dot. mojego toku myślenia. Mam notlauf powyżej 2,5K obrotów w swoim MK4 ( golf 2002 / 101KM / 93K.przebiegu) na każdym biegu. Jedyny błąd na VAG/u to 462D czyli przeładowanie. Przeczytałem już chyba wszystko i zaczynam się gubić, więc proszę o pomoc
bardziej obeznanych forumowiczów. Zmostkowałem jak zalecano, przewody dochodzące do N75 czyli go ominąłem,ale jest na zasilaniu podłaczony pod 12V.
I teraz problem.

Turbo pracuje do obrotów ok. 3,5K. --wyżej już notlauf.
Czyli do wymiany N75 ?
Gruszka podobno szczelna i sztanga chodzi ok.
Wykluczam zapieczenie kierownic, ale czy napewno ?
A czy może byc tak ,że kierownice zapieczone są i dlatego N75 wrzuca poprzez kompa tryb awaryjny ? Moge źle rozumieć zasadę działania...
Ostatnio zmieniony pt lis 07, 2008 13:29 przez dark972, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lis 06, 2008 17:49

słabo szukałeś ... podmień n75 z n18 i będzie wszystko jasne



Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » czw lis 06, 2008 17:56

damcio151, dzięki za odpo.
Wiem ,że można podmienić N75 z N18. ale czy to ma sens?
Oczywiście jutro tak zrobię.
Jednak jak pytałem wcześniej, czy zapieczone ( oby nie) kierownice turbo nie powodują trybu awaryjnego a N75 go załącza poprzez komputer ?



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » czw lis 06, 2008 18:03

a może masz gdzieś przewód podciśnienia przytkany lub zatkany i dlatego wywala tryb awaryjny


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lis 06, 2008 18:03

dark972 pisze:Wiem ,że można podmienić N75 z N18. ale czy to ma sens?
a czemu ma nie mieć :?: n18 ma tą samą zasadę działania co n75
można powiedzieć , że n75=n18
dark972 pisze:czy zapieczone ( oby nie) kierownice turbo nie powodują trybu awaryjnego
mogą powodować
daj logi dynamiczne 008 011
dark972 pisze:a N75 go załącza poprzez komputer ?
n75 nic nie załącza ... on jedynie otwiera obwód podciśnienia do gruszki , kiedy chce tego ECU - ECU o tym decyduje
Ostatnio zmieniony czw lis 06, 2008 18:04 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » czw lis 06, 2008 18:14

damcio151 pisze:n75 nic nie załącza ... on jedynie otwiera obwód podciśnienia do gruszki , kiedy chce tego ECU - ECU o tym decyduje
Ok. rozumiem, ale skąd ECU ma info kiedy wł. N75 ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lis 06, 2008 18:28

dark972 pisze:ale skąd ECU ma info kiedy wł. N75 ?
jest coś takiego jak MAP , czyli czujnik ciśnienia w kolektorze ... ECU za pomocą n75 steruje sztangą tak, aby ciśnienie było jak najbardziej zbliżone do wymaganego



Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » czw lis 06, 2008 18:48

Profesjonalna odpowiedź.
Bardzo dziękuję.

Cały czas chodziło mi o to, ( moje myslenie) że są zapieczone kierowniczki turbo, bo mam dziwny dźwięk metaliczny ok.2,5K obr.z turbo/ chyba-- a ECU wrzuca awaryjny tryb poprzez N75 - odcina mu zasilanie czy odwrotnie, bo mu się cisnienie nie podoba ( jest za wysokie) Wtedy N75 by pracowal jak bezpiecznik dla turbiny.

Jednak jest inaczej, gdzie ECU wł. awaryjny, bo ciśnienie jest za wysokie, co może być spowodowane właśnie wadliwym N75.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lis 06, 2008 19:33

ECU nie odcina n75, tylko tnie dawkę paliwa - mniej paliwa , mniej spalin ... mniej spalin mniejsza energia



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw lis 06, 2008 21:13

leze i kwicze ze smiechu...co to za bypass????
to przeciez nei jest stary poczciwy cisnieniowy N75 !!!!
Zmostkowales odpowietrzenie z szyna vacuum....co to ma do sprawdzenia?????
Tak jak pisza inni podmien z N18 najprosciej i tyle.
A na 90% i tak beda to kierowniczki albo gruszka


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » czw lis 06, 2008 23:22

rob555 pisze:leze i kwicze ze smiechu...co to za bypass????
to przeciez nei jest stary poczciwy cisnieniowy N75 !!!!
Zmostkowales odpowietrzenie z szyna vacuum....co to ma do sprawdzenia?????
Tak jak pisza inni podmien z N18 najprosciej i tyle.
A na 90% i tak beda to kierowniczki albo gruszka
teraz zgłupiałem który to przewód, ale rzeczywiście dolny a nie ten cienki górny.
Tak czy inaczej podmiana z N18 nie dała rezulatatu ( notlauf przy 3K obr.
Bez żadnego z nich czyli bez N25 i N18 również notlauf przy ok.3,5 K obrotów.
Czyli kierownice zapieczone i tyle.
Koniec testów.

Obroty do 3,5K wystarczają do normalej jazdy.
Mozna jakiś czas jeździć tak na tym mostku, omijającym N75 ? Turbina się nie rozleci ?

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt lis 07, 2008 13:24 przez dark972, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pt lis 07, 2008 19:11

Przestudiuj schemat sterowania podcisnieniowego ...
Zadne Bypassy w tym wypadku nic nie dadza...albo bedziesz mial permanentne podcisnienie co rozwali szybko turbine albo je zdejmiesz calkowicie i bedzie mul...


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
dark972
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: dark972 » pt lis 07, 2008 20:22

tez tak myślę...
Póki co do czyszczenia turbo będę jeździł na N75 na wszelki wypadek.
Jakby co ECU wrzuci awaryjny i tyle.
Dzięki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 252 gości