pytanie odnośnie zapłonu i jego ,,następstw"

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » śr lis 05, 2008 19:47

PinkFloyd pisze:
piter_s pisze:u mnie nie ma nic złego, jestem wrazliwy i to moj pierwszy tdi, mechanik powiedział ze jest wszystko ok.
Tdi jak maja juz przebiegi w okolicach 300 tys km zaczynaja głosniej klekotac mimo, zę wszytsko jest ok, wine ponosza wtryski ale dopuki dobrze rozpylaja nie ma co sie przejmować. Zawieszony wtrysk moze tak klekotac jakby hydraulik sie zawiesił.
Tu jest mój klekocik i kolegi z topicu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15, może jestem przewrazliwiony poprostu :)
wtryski chyba mam spox bo korekcje sa dobre 0,24 -0,21 -0,21 0,16, jeszcze podjadę na pomiar cisnienia w cylindrach i zostawię jak jest.



emdeno1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw sie 14, 2008 18:03
Lokalizacja: lublin

Post autor: emdeno1 » pn gru 08, 2008 12:24

u mnie dymi z rury, pod maska dziwnie cyka np wtedy kiedy sa nizsze obroty nieadekwatne do biegu lub pod gorke, spalanie moze tez jest wyzsze. benzyna\gaz jak to sie reguluje w moim przypadku?



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn gru 08, 2008 13:07

emdeno1 pisze:pod maska dziwnie cyka np wtedy kiedy sa nizsze obroty nieadekwatne do biegu lub pod gorke
Lampa stroboskopowa i sprawdzić ustawienie zapłonu , przy za wczesnym zapłonie pod obciążeniem bedzie słychać charakterystyczne metaliczne dzwonienie w silniku.

P.S. Tak na przyszłość jesli masz jakis problem to załóż swój temat , tutaj twój przypadek ma sie nijak do tematu bo to dział DIESEL.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr gru 17, 2008 21:28

jareczek pisze: Block wartosci 004

Pole.1 aktualne obr. silnika w obr./min.
Pole. 2 wymagany kat poczatku tloczenia w stopnich
To wlasnie jest wartosc ktora nasz ECU obliczyl jako optymalny kat tloczenia w danej chwili.
Pole. 3 aktualny kat poczatku tloczenia w stopniach (wartosci po OT niektore programy diagnostyczne wykazuja jako wartosci negatywne )
To wartosc aktualna wyczytana z czujnika G80 i porownana do ustawienia walu korbowego- czujnik G28
Pole. 04 wspoczynnik „wysterowania „ zaworu N108 w procentach
Ta wartosc mowi nam jak sterowany jest zawor N108
Wartosc 0%- zawor calkowicie otwarty= kat na max. pozny
Wartosc 100% -zawor calkowicie zamkniety = kat na max. wczesny
( wartosci 0%i 100% sa tylko przykladowe i nigdy nie wystepuja.Jest to konstrukcyjnie uzaleznione. Jesli uzadzenia diagnostyczne wykazuja np. wartosci 100% lub nawet powyzej, nalezy przyjac, ze wartosc ta osiagnela mozliwe maximum. )

Ta wartosc powinna sie w czasie pracy silnika ciagle zmieniac ( chocby w niewielkim zakresie ). Jesli zauwazymy ze pole. 04 "oparlo sie" o koniec regulaci tzn. wartosc jest stala np. 5´% lub 95% to oznacza to ze regulacja nie dziala tak jak ma i albo mamy jakas usterke albo problem jest w ustawieniu mechanicznym poczatku tloczenia.
jareczek u mnie jest pewna niejasnosc, co niektórzy pisza ze jest ok, mi jednak sie to nie podoba.
ATDC jest 2,1/BTDC jest od 0,4 do 0,7
wartosci sie nie zgadzaja, nie jest tak jak powinno byc, w czym jest problem, kat jest na 46st.
dodam jeszcze ze jak delikatnie dodam gazu to wartosci sie mniej wiecej równaja.
zreszta zapodaje log do podgladniecia.
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr gru 17, 2008 22:53 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » wt gru 23, 2008 20:41

powinny byc razczej równe i tak samo przy dynamicznych powinno być regulowane, a ostatnia kolumna to chyba najlepiej jak 50% jest.



choleim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 20:18
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: choleim » pn wrz 28, 2009 21:16

mam problem z zapłonem nie mogę go przestawic na kompie pokazuje mi 20,5 stopnia za wczesny przestawiam pasek pompę i się nic nie zmienia klekocze jak papaj. rozrząd ustawiony na tip top pare razy ustawiałem rozrząd chwile jechał ok potem powtórka do klekotania Co prawda miałem troche słabe koło na rozrządzie ale wymieniłem wał i koło i to samo.co to może być?????



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn wrz 28, 2009 21:35

sprawdz połączenie zaworku n108 na dole pompy, jest to przestawiacz dynamicznego kąta wtrysku.
daj logi z statyczne z 000,004
i dynamiczne z 000,004



choleim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 20:18
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: choleim » wt wrz 29, 2009 19:51

czy ktoś ma jakiś pomysł nie moge przestawić zapłonu komputer odczytuje cały czas 20,5 stopnia za wczesny,przestawienie paska o ząb nic nie daje chodzi jak traktor o więcej nie pali.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt wrz 29, 2009 21:35

napisałem wyżej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sprawdzone????



choleim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 20:18
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: choleim » wt wrz 29, 2009 21:52

jest wszystko ok czy mam to odkręcić?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt wrz 29, 2009 21:55

czujnik wzniosu iglicy na 3 wtrysku ... sprawdź jego rezystancję , a jeśli masz możliwość podmień na inny (cały wtrysk)



choleim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 20:18
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: choleim » wt wrz 29, 2009 22:07

narazie nie mam możliwości na podmiane a to drugie to co rezystencja??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt wrz 29, 2009 22:15

choleim pisze:narazie nie mam możliwości na podmiane a to drugie to co rezystencja??
pytasz co to rezystancja :-s masz miernik ? ustaw na sprawdzanie oporności (ohm) i sprawdź jaką wartość pokaże gdy podłączysz go pod wtyczkę od wtrysku



choleim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 20:18
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: choleim » wt wrz 29, 2009 22:27

a jaką oporność ma mieć??

[ Dodano: 29 Wrz 2009 22:30 ]
i jeszcze jedno mam podłaczyć miernik pod wtyczke czy pod wtrysk?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 169 gości