rozrząd w 1z, metaliczny odgłos.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
rozrząd w 1z, metaliczny odgłos.
witam.
oszukałem sie jak głupi i nie znalazłem dobrego opisu co do ustawienia rozrządu w 1z, fotoporada.
mam problem metalicznego dzwięku w okolicach kolektora, dodam ze kat jest 48-52.
chce sprawdzic czy jest dobrze ustawiony rozrząd no bo chyba warto od tego zaczac.
silnik ogólnie dobrze pracuje z paleniem tez nie ma problemu, tylko denerwuje mnie ten odgłos jak by pukał kluczem o jakis metal, zjawisko na zimnym i na ciepłym.
dajcie propozycie co ewentualnie sprawdzic?.
pozdro.
oszukałem sie jak głupi i nie znalazłem dobrego opisu co do ustawienia rozrządu w 1z, fotoporada.
mam problem metalicznego dzwięku w okolicach kolektora, dodam ze kat jest 48-52.
chce sprawdzic czy jest dobrze ustawiony rozrząd no bo chyba warto od tego zaczac.
silnik ogólnie dobrze pracuje z paleniem tez nie ma problemu, tylko denerwuje mnie ten odgłos jak by pukał kluczem o jakis metal, zjawisko na zimnym i na ciepłym.
dajcie propozycie co ewentualnie sprawdzic?.
pozdro.
- tommy-cichy
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
- Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
- Kontakt:
Kolego jesli kat wtrysku masz miedzy 48 a 52 stopnie czyli rozrzad masz ustawiony jak nalezy,bo gdybys mial rozrzad przestawiony chociaz o 1 zabek to kat wtrysku bys mial totalnie poza zakresem.A te twoje metaliczne dzwieki moga wydobywac sie z popychaczy jesli juz masz zalatwione to moga halasowac,albo dobrze popatrz czy cos nie masz luzne czy tez sie cos tam nie obija w tamtych okolicach.
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
ok, czyli jednak popychacze, po wyciagnieciu popychaczy mozna by od razu zmienic uszczelniacze jak sie da bez sciagania głowicy???.
czyli popychacze, uszczelka pod pokrywe, podkładki srub pokrywy, simering.
pominąłem cos jeszcze z czesci??.
czyli koło od pompy ma byc zablokowane bolcem, zamach ustawiony na znaku, wałek zblokowac podkładem o grubosci 4,5mm.
koło na wałku jest na stozku a nie na kline tak???, czyli wazne jest zblokowanie wałka, koło mozna zakrecic inaczej jak było, załozyc pasek napiac i po robocie.
o co lata z tym odczekaniem 30min po zmianie popychaczy???, co to zmieni po odczekaniu???.
czyli popychacze, uszczelka pod pokrywe, podkładki srub pokrywy, simering.
pominąłem cos jeszcze z czesci??.
czyli koło od pompy ma byc zablokowane bolcem, zamach ustawiony na znaku, wałek zblokowac podkładem o grubosci 4,5mm.
koło na wałku jest na stozku a nie na kline tak???, czyli wazne jest zblokowanie wałka, koło mozna zakrecic inaczej jak było, załozyc pasek napiac i po robocie.
o co lata z tym odczekaniem 30min po zmianie popychaczy???, co to zmieni po odczekaniu???.
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
koło rozrządu jest na stożku, dlatego żeby móc dokładnie ustawić fazy rozrządu, trzeba je z tego stożka zbić młotkiem[dylko z głową, żeby nie pękło]piter_s pisze:koło na wałku jest na stozku a nie na kline tak???, czyli wazne jest zblokowanie wałka, koło mozna zakrecic inaczej jak było,
ustawiasz GMP, pompe blokujesz trzpieniem, wałek blachą 4mm, zakładasz pasek, naciągasz i dokręcasz koło wałka rozrządu[tylko musisz je czymś przytrzymać[tak żeby blokada4mm go nie blokowała przy zakręcaniu bo może pęknąć]
na forum jest kilka instr jak to zrobić, i ksiązki które kolega wyżej wkleił
Powodzenia.
[ Dodano: 02 Lis 2008 22:31 ]
da się bez sciagania głowicy [na forum było]piter_s pisze:szczelniacze jak sie da bez sciagania głowicy???.
chodzi o to żeby się napełniły olejem, dobrze jest je przed montażem zalać olejem na kilka godzin i dopiero montować [no forum jest tego sporo]piter_s pisze:o co lata z tym odczekaniem 30min po zmianie popychaczy???, co to zmieni po odczekaniu???.
mosty wałka dokręca się momentem 20Nm w kolejności:
Ostatnio zmieniony ndz lis 02, 2008 23:31 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
- tomassss24
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
- Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 173 gości