rozrząd w 1z, metaliczny odgłos.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

rozrząd w 1z, metaliczny odgłos.

Post autor: piter_s » sob lis 01, 2008 22:25

witam.
oszukałem sie jak głupi i nie znalazłem dobrego opisu co do ustawienia rozrządu w 1z, fotoporada.

mam problem metalicznego dzwięku w okolicach kolektora, dodam ze kat jest 48-52.
chce sprawdzic czy jest dobrze ustawiony rozrząd no bo chyba warto od tego zaczac.

silnik ogólnie dobrze pracuje z paleniem tez nie ma problemu, tylko denerwuje mnie ten odgłos jak by pukał kluczem o jakis metal, zjawisko na zimnym i na ciepłym.

dajcie propozycie co ewentualnie sprawdzic?.
pozdro.



Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » sob lis 01, 2008 23:28

Kolego jesli kat wtrysku masz miedzy 48 a 52 stopnie czyli rozrzad masz ustawiony jak nalezy,bo gdybys mial rozrzad przestawiony chociaz o 1 zabek to kat wtrysku bys mial totalnie poza zakresem.A te twoje metaliczne dzwieki moga wydobywac sie z popychaczy jesli juz masz zalatwione to moga halasowac,albo dobrze popatrz czy cos nie masz luzne czy tez sie cos tam nie obija w tamtych okolicach.



Awatar użytkownika
karol450
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr paź 19, 2005 18:01
Lokalizacja: Prabuty
Kontakt:

Post autor: karol450 » sob lis 01, 2008 23:55

sprawadz moze stan oleju moze masz jakies braki ten dziwek słychac cały czas czy przez chwile



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz lis 02, 2008 10:06

olej jest, nawet zmieniony 300km temu na castrol magnatec 10w40.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz lis 02, 2008 10:20

piter_s, tu masz poradę

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz lis 02, 2008 10:58

jaszczur pisze:piter_s, tu masz poradę
dzięki, punkcik dla ciebie.

odnosnie tego metalicznego odgłosu to twierdzicie ze nic innego jak popychacze??



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz lis 02, 2008 13:32

sprawdź czy krzywki wałka nie są powycierane, tak samo popychacze[szklanki]
Tu masz jak sie sprawdza stan popychaczy:
Obrazek


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Gelooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 22:16
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gelooo » ndz lis 02, 2008 14:03

u mnie bylo to samo wymiana popychaczy prowadniczek i reszty pomogla glowica byla sciagana ale zawory okazaly sie proste :grin:


Mój MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130442 jest nowa 3 ale bez fotek narazie

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz lis 02, 2008 14:23

ok, czyli jednak popychacze, po wyciagnieciu popychaczy mozna by od razu zmienic uszczelniacze jak sie da bez sciagania głowicy???.

czyli popychacze, uszczelka pod pokrywe, podkładki srub pokrywy, simering.
pominąłem cos jeszcze z czesci??.

czyli koło od pompy ma byc zablokowane bolcem, zamach ustawiony na znaku, wałek zblokowac podkładem o grubosci 4,5mm.
koło na wałku jest na stozku a nie na kline tak???, czyli wazne jest zblokowanie wałka, koło mozna zakrecic inaczej jak było, załozyc pasek napiac i po robocie.

o co lata z tym odczekaniem 30min po zmianie popychaczy???, co to zmieni po odczekaniu???.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz lis 02, 2008 23:26

piter_s pisze:koło na wałku jest na stozku a nie na kline tak???, czyli wazne jest zblokowanie wałka, koło mozna zakrecic inaczej jak było,
koło rozrządu jest na stożku, dlatego żeby móc dokładnie ustawić fazy rozrządu, trzeba je z tego stożka zbić młotkiem[dylko z głową, żeby nie pękło]
ustawiasz GMP, pompe blokujesz trzpieniem, wałek blachą 4mm, zakładasz pasek, naciągasz i dokręcasz koło wałka rozrządu[tylko musisz je czymś przytrzymać[tak żeby blokada4mm go nie blokowała przy zakręcaniu bo może pęknąć]

na forum jest kilka instr jak to zrobić, i ksiązki które kolega wyżej wkleił

Powodzenia.

[ Dodano: 02 Lis 2008 22:31 ]
piter_s pisze:szczelniacze jak sie da bez sciagania głowicy???.
da się bez sciagania głowicy [na forum było]
piter_s pisze:o co lata z tym odczekaniem 30min po zmianie popychaczy???, co to zmieni po odczekaniu???.
chodzi o to żeby się napełniły olejem, dobrze jest je przed montażem zalać olejem na kilka godzin i dopiero montować [no forum jest tego sporo]
mosty wałka dokręca się momentem 20Nm w kolejności:

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lis 02, 2008 23:31 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn lis 03, 2008 19:17

dzięki panowie za pomnoc.
byłem dzisiaj u mechanika i powiedział ze za 200tys km moge przyjechac, hehehe, oby miał racje.
stwierdził ze mam wrazliwy słuch i wszystko jest ok, nie dziwie sie wkoncu to mój pierwszy diesel.



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » wt lis 04, 2008 22:42

hejka to nagraj dzwiek silnika przy otworzonej klapie i wrzuca na youtube.



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: tomassss24 » wt lis 04, 2008 23:33

Witam ja mam podobnie ostatnio przez jakis czas rano jak zapalam slychac bylo metaliczny stukot jak szklanka trwalo to przez około minute a potem cicho na cieplym nie słychac . Szklanki juz mam wymienione a stukanie nadal jeste silnik pali na dotyk nie kopci ciekawe co to moze byc ? :grin:



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » śr lis 05, 2008 19:29

chyba olej musi dojść tam gdzie trzeba i wtedy cichną.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 173 gości