mTDI - Po zmianie głowiczki NIE GAŚNIE
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
mTDI - Po zmianie głowiczki NIE GAŚNIE
Witam
Od jakiegoś czasu walczę z 1Z + pompa od 1.9TD peugeot (460494455) + 10mm z 1Z.
Nie mogę jakoś tego tak do końca pogodzić
Jak dobrze odpala i ładnie pracuje to nie mogę go zgasić jak klekocze i dymi to gaśnie natychmiast. Mam na myśli wyłączanie samochody przez cofniecie kluczyka lub zabranie napięcia z elektrozaworu (elektrozawór 10000% ok)
W sytuacji kiedy nie mogę zgasić to silnik przechodzi w jakiś dziwny stan, ma niskie obroty i nie reaguje na "gaz"
Możę ktoś mi coś doradzi jak sobie z tym poradzić. Może inne komponenty powinienem mieć??
Pozdrawiam
Zrezygnowany tym całym ustrojstwem
Tygryscb
Od jakiegoś czasu walczę z 1Z + pompa od 1.9TD peugeot (460494455) + 10mm z 1Z.
Nie mogę jakoś tego tak do końca pogodzić
Jak dobrze odpala i ładnie pracuje to nie mogę go zgasić jak klekocze i dymi to gaśnie natychmiast. Mam na myśli wyłączanie samochody przez cofniecie kluczyka lub zabranie napięcia z elektrozaworu (elektrozawór 10000% ok)
W sytuacji kiedy nie mogę zgasić to silnik przechodzi w jakiś dziwny stan, ma niskie obroty i nie reaguje na "gaz"
Możę ktoś mi coś doradzi jak sobie z tym poradzić. Może inne komponenty powinienem mieć??
Pozdrawiam
Zrezygnowany tym całym ustrojstwem
Tygryscb
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Czyli wygląda że tłokorozdzielacz nadal dostaje paliwo:Tygryscb pisze:W sytuacji kiedy nie mogę zgasić to silnik przechodzi w jakiś dziwny stan, ma niskie obroty i nie reaguje na "gaz"
może spręzyna jest za miękka i nie odbija dobrze bolca?
albo bolec nie jest dobrze dopasowany do głowiczki i nie "zatyka" dobrze kanału,
może jest jakaś nierówność/rysa na bolcu albo na głowiczce w mijscu styku..
rozumiem że elektrozawór jest oryginał do tej głowiczki..
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Tak, ale JAK???andrew.zbyrko pisze: Czyli wygląda że tłokorozdzielacz nadal dostaje paliwo:
Wymieniałem sprawdzałem na dwóch a po za tym jak inaczej ustawie pompe to wszystko w kwestii gaszenia jest OKandrew.zbyrko pisze:może spręzyna jest za miękka i nie odbija dobrze bolca?albo bolec nie jest dobrze dopasowany do głowiczki i nie "zatyka" dobrze kanału,
może jest jakaś nierówność/rysa na bolcu albo na głowiczce w mijscu styku..
TAKandrew.zbyrko pisze:rozumiem że elektrozawór jest oryginał do tej głowiczki..
Tygryscb
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
tzn??Tygryscb pisze: po za tym jak inaczej ustawie pompe to wszystko w kwestii gaszenia jest OK
tzn że kiedy elektrozawór nie ma napięcia to bolec sie wysówa[po wpływem sprężyny] i "zatyka kanał paliwowy do tłokorozdzielacza, i wygląda na to że zatyka go niedostatecznie, dalej płynie paliwo[tylko że w mniejszej ilości i silnik się dławi]Tygryscb pisze:Czyli wygląda że tłokorozdzielacz nadal dostaje paliwo:
Tak, ale JAK???
może ten schemat ci coś rozjaśni
Ostatnio zmieniony pn lis 03, 2008 00:14 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
czyli po zmnianie kąta wtrysku, bo wtedy praca silnika się zmienia [wolne obroty itp]Tygryscb pisze:To znaczy jak np przestawię pompę o np delikatnie do przodu to koniec nie zgaszę.
A kiesy (powiedzmy od omówionego punktu 0) cofnę ją to wszycho jest ok, gaśnie itp
z tym, że wtedy wychodzą inne problemy typu walenie po zaworach.........
Wydaje mi się że to pośrednio wpływa na to gaszenie, przyjżał bym się temu bolcowi, i powierzchni styku bolca z głowiczką, wydaje mi się że tam tkwi problem.. ew sprężynce/czy bolec się nie zacina
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
A co jeśli mam analogiczną sytuacje na innej głowicy, fali też 10mm od afn-a ??andrew.zbyrko pisze:
czyli po zmnianie kąta wtrysku, bo wtedy praca silnika się zmienia [wolne obroty itp]
Wydaje mi się że to pośrednio wpływa na to gaszenie, przyjżał bym się temu bolcowi, i powierzchni styku bolca z głowiczką, wydaje mi się że tam tkwi problem.. ew sprężynce/czy bolec się nie zacina
Tygryscb
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
gdy tłokorozdzielacz się wysuwa to tłoczy paliwo, i pewna część zostaje zpowrotem upuszczona przez pierścień na nim[ten do którego idzie sterowanie od dzwigni gazu, governor] gdy się cofa do początkowej fazy może rowek tłokorozdz. wychodzi poza ten pierścień i wtedy zasysa paliwo[albo paliwo wpływa pod ciśnieniem] do głowicy, i wtedy podczas zamknięcia elektrozaworu przedostają się szczątkowe ilości paliwa, i silnik dalej pracuje...
Ostatnio zmieniony pn lis 03, 2008 00:59 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Dzięki za dobre chęci.andrew.zbyrko pisze:To już nie wiem co może być przyczyną
Nie wiem sam co źle robię, i próbowałem z głowicą od cromy - to wo gole nie odpalał, na głowicy z 1z i afn są te dziwne jazdy z nie gaszeniem. Jeszcze może jutro jak mi sił starczy spróbuje z falą z peugeota i głowicą 1z. Sam już nie wiem??!!
Wszędzie na forach jakoś się udaje co którejś osobie a tak do końca nie można zlaleść jednoznacznej odpowiedzi JAK?
Tygryscb
[ Dodano: 03 Lis 2008 00:12 ]
czyli jeśli dobrze to rozumiem, cofając mocniej położenie (gazu, governor) istniała by szansa zatkania tego przepływu ??andrew.zbyrko pisze:gdy tłokorozdzielacz się wysuwa to tłoczy paliwo, i pewna część zostaje zpowrotem upuszczona przez pierścień na nim[ten do którego idzie sterowanie od dzwigni gazu, governor] gdy się cofa do początkowej fazy może rowek tłokorozdz. wychodzi poza ten pierścień i wtedy zasysa paliwo[albo paliwo wpływa pod ciśnieniem] do głowicy, i wtedy podczas zamknięcia elektrozaworu przedostają się szczątkowe ilości paliwa, i silnik dalej pracuje...
porównując te 3 elementy (nie wiem czy sie w nazwie nie pomylę) tłokorozdzielacze to 9mm i 10mm z 1z miały tę samą długość i tę samą wielkość sprężyn oporowych. afn-oski jest o jakieś 2mm krótszy i sprężyny ma analogicznie krótsze.
Wiec może tu jest ten błąd, że dźwignia przyspieszenia nie domyka tego.
???
Tygryscb
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
nie pamietam dobrze czy ten pierścien na tłokorozdzielaczu [taka tulejka] ona ma wycięcie na środku czy asymetrycznie, fotka zaznczona 1 może gdyby ją odwrócić albo dorobić dłuższą w stronę napędu pompy czyli w lewo
jak na innych głowiczkach nie odpalał to wydaje mi się że przyczyna mogła leżeć dopasowaniu tłokoroz. do głowicy i odpowiedniego ułożenia fali zaznacz 2
jak na innych głowiczkach nie odpalał to wydaje mi się że przyczyna mogła leżeć dopasowaniu tłokoroz. do głowicy i odpowiedniego ułożenia fali zaznacz 2
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Re: mTDI - Po zmianie głowiczki NIE GAŚNIE
Temat dość stary ale i problem nadal nie rozwiązany! Odgrzewam temat !! Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie. Przez około 2 lata wiele się zmieniło, wiele osób zajęło się pewnie tematem mTDI wiec może ktoś ma odpowiedz na moje główne pytanie!!
mTDI - Po zmianie głowiczki NIE GAŚNIE
Elektrozawór się nie domyka - syf pod trzpieniem - nie umyte ręce
Turbo rzyga olejem.
Turbo rzyga olejem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 195 gości