bolesny problem z filtrem oleju :( mk2 silnik JP

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

banzai54
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 22:31
Lokalizacja: Chełm

bolesny problem z filtrem oleju :( mk2 silnik JP

Post autor: banzai54 » sob lis 01, 2008 00:05

Witam
Panowie poratujcie, ni jak nie mogę odkręcić filtra oleju męczyłem się ze 3 godziny i nic dojście jest tam fatalne jak Wy sobie z tym radzicie? próbowałem specjalnym kluczem do tego to nie miałem tyle siły żeby to ruszyć, posłużyłem się sztangą żeby to jakoś pchnąć to tylko się klucz wygiął :( próbowałem przebić śrubokrętem to jak już mi się udało to przy próbie kręcenia połamałem 3 dosyć mocne śrubokręty. A teraz samochód stoi i nie mogę nic poradzić. Proszę o pomoc. a i silnik to JP golf mk2.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » sob lis 01, 2008 00:08

głupie pytanie ale w dobrą strone kręcisz ? patrząc z góry to jak wydaje ci sie ze odkręcasz to dokręcasz upewnij sie ze w dobra stronę ty kręcisz :P



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob lis 01, 2008 00:09

Filre zawsze dokręca się rką a nie na ... trzeba zwilżyć uszczelke też pożycz od kogoś klucz do filtrów


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

banzai54
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 22:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: banzai54 » sob lis 01, 2008 00:13

Golfa mam od niedawna, odkręcam tzn. staram się w lewo(od spodu filtra) czyli wydaje mi się, że dobrze. Wiem jak założyć nowy filtr, ale nie mam pojęcia jak to odkręcić. Nie wiem jak dawno filtr nie był zmieniany dlatego chciałem się za to wziąć.

[ Dodano: 31 Paź 2008 23:34 ]
Udało mi się przekręcić ten filtr o ok. 1/4 obrotu czymś jak łom łapiąc filtr u dołu za takie metalowe coś ^^ potem to się urwało i dalej nie idzie go ruszyć...



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » sob lis 01, 2008 10:02

banzai54, to powimn ci ze mozesz miec gwint zrabany bojak poszo i juz niechce isc to ;/
u mnie zawsze bezproblemu szlo ale u mnei chlopaki na koparcelekko go mlotkiem poobijali i odkrecilo sie rekami. od spodu. wiem ze mk2 to nie koparka ale w tym przypadku to bez znaczenia. zwyczuciem w dolne czesci jego po obwodzie


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » sob lis 01, 2008 10:40

Owiń np. gumowy kabel po obwodzie filtra i do breszki/rurki, tak aby kabel się zaciskał i odkręcasz..
są też specjalne klucze zaciskają metalową taśme na obwodzie filtra


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

banzai54
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 22:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: banzai54 » sob lis 01, 2008 10:59

Panowie, ale tam nie ma w ogóle miejsca, żeby to jakoś porządnie złapać. Myślę czy by chłodnicy nie zdjąć, może wtedy by się dało złapać takim kluczem z łańcuchem :) chyba do tego właśnie jest. A jeśli mi się zerwał gwint to co mnie teraz czeka? I czy ciężko zdjąć tą chłodnicę?

[ Dodano: 01 Lis 2008 10:18 ]
tak dla pewności mam kręcić w tą stronę? Obrazek



sebii78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 26, 2008 20:00
Lokalizacja: Żory

Post autor: sebii78 » sob lis 01, 2008 15:29

jak masz taki problem to lepiej ci chyba odkręcic od bloku całą obudowę razem z filtrem i się spokojnie na zewnątrz przyjżec czemu tak jest będą chyba dwie śruby na imbus jak sie nie myle .ja bym się tak nie męczył skoro próbowałes róznycch narzędzi. Jka będzie zwalony gwint to i tak może czekac cię wymiana całej tej aluminiowej obudowy. :helm:



banzai54
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 22:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: banzai54 » sob lis 01, 2008 15:43

a jak by zdjąć tą chłodnicę to by może lepszy dostęp był i może wtedy by się dało to jakoś opukać młotkiem, a potem złapać to czymś mocno i próbować dalej... tylko nie wiem czy tą chłodnicę tak łatwo zdjąć i czy lepiej tą obudowę zdjąć jak kolega mówi? co będzie łatwiejsze?



sebii78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 26, 2008 20:00
Lokalizacja: Żory

Post autor: sebii78 » sob lis 01, 2008 18:49

jak chcesz ale z chłodnicą masz więcej do roboty spuścic płyn wymontować potem wsio po składac .sam ocen co jest dla ciebie najlepsze jabym postawił na obudowe i odkręcił bym całośc masz mało roboty w td by było więcej bo jest chłodnica oleju .a w jp dwie śruby jak sie nie myle ipo robocie masz tego filtra i widzisz czemu sie tak upiera.



banzai54
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 22:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: banzai54 » ndz lis 02, 2008 00:16

w ponieidzlael spróbuje kolego dzięki za radę:) dzisiaj chciałem to zrobić, ale wypiliśmy za tych co już nie mogą wypić:) więc w poniedziałek spróbuje, albo poproszę teścia żeby wpadł i mi to zrobił jakoś:) sry za błędy ale jestem trochę w złym stanie, ale sami rozumiecie, niektórzy już nie mogą się napić... więc trzeba było napić się za nich...

[ Dodano: 02 Lis 2008 11:05 ]
przyjrzałem się dzisiaj temu, żeby odkręcić tą obudowę od bloku silnika to trzeba najpierw odkręcić filtr oleju ^^ bo jedna śruba jest za filtrem :( . Więc ponowie pytanie o chłodnicę czy ciężko ją zdjąć?



sebii78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 26, 2008 20:00
Lokalizacja: Żory

Post autor: sebii78 » ndz lis 02, 2008 13:39

cholera to niemasz wyjścia tylko wytachać tą chłodnicę niebedzie z nią problemu dobrze przyjżyj sie gdzie ma uchwyty .Nieżle ci sie ten filtr zakotwiczył ja bym go chyba ze złosci przecioł w samochodzie na pół .kurcze nie raz odkrecałem filtr który stawiał mocny opór i jakos poszło do tego miałem dwa klucze do ściągania filtrów jeden łańcuszkowy z regulacją a drugi taki zaciskowy z ząbkami.metalowy .powodzenia w demontażu .



banzai54
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 22:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: banzai54 » ndz lis 02, 2008 13:53

jutro z samego rana wezmę się za to :] tylko jak będę wykręcał tą chłodnicę to jak ją potem napełnić? ^^ i jak by się okazało, że ten gwint jest już do d... to ciężko dostać tą część? bo jak się domyślam w sklepie tego nie kupie?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz lis 02, 2008 13:55

banzai54 pisze:tylko jak będę wykręcał tą chłodnicę to jak ją potem napełnić?
płyn wlewasz do zbiiorniczka i odpalasz auto, układ ma się sam odpowietrzyć.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości