Turbina

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

KoY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:15
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Turbina

Post autor: KoY » pt paź 31, 2008 13:46

Witam mam pytanie przy ilu obrotach w Golfie 2 załącz się turbina?



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » pt paź 31, 2008 13:54

przy 1738obr/min
chyba że masz pompowtrysk to przy 1857obr/min
oczywiście można softem zmienić żeby się włączała wcześniej, a jak szwankuje włącznik to może się włączać nawet dopiero koło 3000obr/min

ps. najpierw poczytaj forum a dopiero potem zadawaj pytania
Ostatnio zmieniony pt paź 31, 2008 13:55 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » pt paź 31, 2008 14:02

grzegorzp pisze:przy 1738obr/min
chyba że masz pompowtrysk to przy 1857obr/min
oczywiście można softem zmienić żeby się włączała wcześniej, a jak szwankuje włącznik to może się włączać nawet dopiero koło 3000obr/min

ps. najpierw poczytaj forum a dopiero potem zadawaj pytania
Jak w TD chcesz zmienić soft? :goof:

Turbina w TD zaczyna dmuchać około 2500 - 2700.

[ Dodano: 31 Paź 2008 13:04 ]
grzegorzp, No faktycznie nie zajarzyłem. Masz racje z tym włącznikiem, mogą być styki zaśniedziałe i się później załączać. :grin:
PZDR



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt paź 31, 2008 15:08

piow11 pisze:Turbina w TD zaczyna dmuchać około 2500 - 2700.
Bo nieszczelności masz :chytry:
Zamknij okno to na bank załączy się przy 2000 :bigok:



MADMAXOG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
Lokalizacja: chojna- zachodniopom.

Post autor: MADMAXOG » pt paź 31, 2008 19:19

Turbina w 1.6td pompuje przy 2000obr/min i pełnym bucie 0.2bar i tak do do ok. 0.7bar przy większych obrotach (3000 i więcej) .
Fabrycznie przy pełnym obciążeniu ma być (silnik np. JR ale i większość 1.6 td) coś koło 0.62 do 0.74bar. Ale da się i więcej...
2500obr to już powinno być prawie max fabryczny, ponadto zaczyna się maksymalny moment obrotowy i daje to wrażenie "kopa" od tych obrotów.
Praktycznie oznacza to, że od 2500obr silnik wyraźnie lepiej ciągnie.


1.6TD JR+IC+k24 1.2bar/3.500obr/min

KoY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:15
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: KoY » pt paź 31, 2008 19:21

no dokładnie jak na 2 dochodze do 40 to zaczyna ciagnac a przy 70 to juz jakbym miał 200 konnego charta :D


"I promise one thing, lots of violence." - Wanderlei Silva

MADMAXOG
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
Lokalizacja: chojna- zachodniopom.

Post autor: MADMAXOG » pt paź 31, 2008 19:24

Tylko go nie zajeździj. Jak masz obrotek to go nie piłuj za często pod 4000. Optimum to 2500-3500 no może 3700obr/min. Wtedy fajnie "czuć" silnik.
No i pilnuj oleju. Dobrego oleju. Ja jeżdżę na syntetyku 5W/40, a na liczniku 250 000km. Po zalaniu pierwszy raz fakt: wymiana uszczelnień na wale korbowym (dwie strony) i wałku rozrządu oraz pod pokrywą zaworów. Silnik lżej chodzi jak jest zimno i jak mu w palnik wstawię to wiem , że jest dobrze smarowany. Zdecydowałem się na ten krok jak zmierzyłem ciśnienie sprężania: 32-33 atm. Czyli stan cylindrów dobry.
Hej!
Ostatnio zmieniony pt paź 31, 2008 19:32 przez MADMAXOG, łącznie zmieniany 1 raz.


1.6TD JR+IC+k24 1.2bar/3.500obr/min

KoY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:15
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: KoY » pt lis 14, 2008 23:39

Tyle że ja nie mam obrotomierza


"I promise one thing, lots of violence." - Wanderlei Silva

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob lis 15, 2008 04:31

KoY pisze:Tyle że ja nie mam obrotomierza
można sobie sprawić takie urządzonko :grin:
sprawdz tylko ile masz wtyczek do szafy a póżniej szukaj na alll.
U mnie przy 120km/h 2800 obr około 0,4 bara jak jade ze stałą prędkością .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 151 gości