"Magiczne" 90 stp...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr paź 29, 2008 19:56

napisal przeciez :jezor: znowu Żubra walisz :chytry:
Racja :grin:
Pomroczność jasna :chytry:



Awatar użytkownika
ewaldino
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr paź 29, 2008 20:02
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: ewaldino » śr paź 29, 2008 20:12

To mnie teraz zmartwiliście, w moim AFN-ie jest zupełnie inaczej jeśli chodzi o temp. gdy odpalam na zimnym to wskazówka dźwiga sie dość wolno i gdy nie stoje w korkach to dochodzi do około 70-80 stopni. Dopiero jak postoje w korkach to wskazuje 90 stopni. Lecz gdy rusze i nie kłade mu to spada spowrotem do 75-80. Czy myślicie ze coś jest nie tak ?? Gofer jest z 97 roku.



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » śr paź 29, 2008 21:13

w zakresie temp 80-110 w zegarach cały czas powinno pokazywać 90 tak jest w epromie zegarów


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » śr paź 29, 2008 21:37

a u mnie jest ze w lecie pokazuje 90...a na te temperatury jak teraz to wskazuje pomiedzy 80 a 90, dopiero jak sie zatrzymam w korku to sie podniesie do 90...wentylator rzadko mi sie wlacza(moze 2 razy w ciagu 1,5roku jak mam samochod)...mechanik mowi ze lepiej niech tak zostanie niz jak ma sie przegrzewac...dobrze to jest??



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr paź 29, 2008 22:08

ewaldino, mivhal_f, sprawdzić w czasie jazdy temperature na VAGu , jesli w czasie postoju temperatura dochodzi do 90*C a w czasie jazdy zaczyna spadac do 80*C lub nizej to do wymiany termostat i tyle.
mivhal_f pisze:mechanik mowi ze lepiej niech tak zostanie niz jak ma sie przegrzewac...dobrze to jest??
Powiedział co wiedział :helm: ...... po rozgrzaniu silnika temperatura nie ma prawa spadac w dół, po to jest termostat zeby nie dopuszczac do takich sytuacji


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
ewaldino
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr paź 29, 2008 20:02
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: ewaldino » śr paź 29, 2008 22:13

No to kapa:/ u mnie z 90 w postoju potrafi zejść poniżej 70 podczas jazdy bez kity;| ale nigdy nie przekroczył 90 stopni. Czyli wymiana termostatu? pojutrze mam trase tysiąca kilosów zobacze jak sie będzie zachowywał. Taka sytuacja jak teraz szkodzi coś silnikowi ?

[ Dodano: 29 Paź 2008 21:15 ]
Nie mam mozliwości podpięcia sie do vag'a do tak. Jedynie w warsztacie i to raczej tylko na miejscu u nich.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr paź 29, 2008 22:18

ewaldino pisze:Taka sytuacja jak teraz szkodzi coś silnikowi ?
szkodzi o tyle że wydłuża sie czas nagrzewania silnika czyli czas pracy motoru w niekorzystnych dla niego warunkach , zwieksza sie zuzycie paliwa, no i jak przyjdą mrozy to zamarzniesz w aucie bo ogrzewanie raczej jest kiepskie na niedogrzanym silniku

[ Dodano: Sro Paź 29, 2008 21:20 ]
ewaldino pisze:Nie mam mozliwości podpięcia sie do vag'a do tak. Jedynie w warsztacie i to raczej tylko na miejscu u nich.
Tak czy siak wymieniaj termostat , koszt nie jest wielki , Wahlera kupisz za około 35-40zl, roboty tez nie jest bardzo duzo


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
ewaldino
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr paź 29, 2008 20:02
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: ewaldino » śr paź 29, 2008 22:48

Dzięki wielkie:) Gdybym nie przeczytał tego tematu to dalej bym jeździł nieświadom i myślał że ma tak byc ;P W najbliższym czasie wezme sie za wymiane.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » czw paź 30, 2008 06:13

ewaldino pisze:Taka sytuacja jak teraz szkodzi coś silnikowi ?
Silnik staje sie wtedy piecem co to produkuje ciepło i dlatego wiecej spali ropki. Temp pracy silnika jest od 60 stopni bo od tej temp nie ma uruchamianych wszelkich systemow pomocniczych przy rozruchu itp czy to w dieselu czy to w benzynie. Robilismy symulacje pracy silnika na uczelni w roznych warunkach(rozna temp. powietrza zasys. innym razem inna temp. silnika). Do 60 stop jest uaktywnianu np dodatkowy wtrysk w benie a powyzej juz nie. Normalna temp w naszym klimacie wynosic powinna okolo 90 stopni ale np w krajach afrykanskich mamy juz ine termostaty i one sie nieco szyciej otwieraja( zagrozenie przegrzania).


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości