"Magiczne" 90 stp...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

"Magiczne" 90 stp...

Post autor: TDiesel » śr paź 29, 2008 00:28

Panowie, jak to jest możliwe, że w silnikach TDI wskaźnik temperatury cieczy po zagrzaniu pokazuje równiusieńkie 90 stp i ani się nie odchyla mm w lewo czy prawo? Chyba to nie jest prawidłowe wskazanie - na postoju w lecie w korku napewno jest większa temperatura niż w trasie teraz kiedy mamy niskie temperatury... Termostat przecież pracuje, otwiera zamyka się... A kiedyś chyba mi się w ogóle wentylator włączył i też było 90 stp. Więc na jakiej podstawie on się włącza?



Audik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt paź 28, 2008 16:05
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Audik » śr paź 29, 2008 00:33

Moim zdaniem dyga wskazówka,ale racja,utrzymuje sie na 90,ale jak nic sie nie dzieje to bym sie nie czepiał,poprostu tak zbudowane są wskaźniki.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 29, 2008 00:51

TDiesel pisze:jak to jest możliwe, że w silnikach TDI wskaźnik temperatury cieczy po zagrzaniu pokazuje równiusieńkie 90 stp i ani się nie odchyla mm w lewo czy prawo? Chyba to nie jest prawidłowe wskazanie - na postoju w lecie w korku napewno jest większa temperatura niż w trasie teraz kiedy mamy niskie temperatury...
w tej części zadałeś pytanie a w tej :
TDiesel pisze:Termostat przecież pracuje, otwiera zamyka się... A kiedyś chyba mi się w ogóle wentylator włączył i też było 90 stp
sobie sam na nie odpowiedziałeś :grin:
termostat cały czas pracuje i jego zadaniem jest ciągłe utrzymywanie optymalnej dla silnika temperatury czyli 90*C, w czasie postoju np. w korkach sam by tej temperatury nie utzrymał więc pomaga mu w tym wentylator chłodnicy i tak to wszystko działa !
TDiesel pisze:chyba mi się w ogóle wentylator włączył i też było 90 stp. Więc na jakiej podstawie on się włącza?
na podstawie napięcia podawanego za pośrednictwem sterownika wentylatora przez termowłącznik umieszczony w chodnicy.


Obrazek

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » śr paź 29, 2008 00:54

Nie jest możliwym by zawsze było 90 stopni... Wentylator jeśli wspiera utrzymanie 90 stp, to najpierw musi dostać sygnał, że temperatura rośnie, czyli musi być lekko ponad 90 stp itd. A tutaj nawet ta wskazówka nie drgnie.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr paź 29, 2008 01:03

W nowych licznikach wskazowka chodzi troche inaczej. Chocby sie przyslowiowo palilo to pokaze 90stopni. Jesli wentylator sie wlacza to nie ma sie o co niepokoic.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » śr paź 29, 2008 07:32

TDiesel pisze:w silnikach TDI wskaźnik temperatury cieczy po zagrzaniu pokazuje równiusieńkie 90 stp i ani się nie odchyla mm w lewo czy prawo?
pewnie dlatego, że wskaźniki mają jakąś tam tolerancję odchylenia.. zapewne jakieś 2,3 stopnie.. a kiedy różnica temperatury przekroczy tą granicę to wskazówka się przesuwa



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 29, 2008 09:23

enjoy pisze:pewnie dlatego, że wskaźniki mają jakąś tam tolerancję odchylenia.. zapewne jakieś 2,3 stopnie.. a kiedy różnica temperatury przekroczy tą granicę to wskazówka się przesuwa
dzieje się tak dzięki stabilizatorowi napięcia wskaźnika poziomu paliwa i temperatury - inaczej wskazówki pracowałyby jak wahadło w taktometrze lub zegarze ściennym.


Obrazek

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » śr paź 29, 2008 11:15

Sztomel pisze:
enjoy pisze:pewnie dlatego, że wskaźniki mają jakąś tam tolerancję odchylenia.. zapewne jakieś 2,3 stopnie.. a kiedy różnica temperatury przekroczy tą granicę to wskazówka się przesuwa
dzieje się tak dzięki stabilizatorowi napięcia wskaźnika poziomu paliwa i temperatury - inaczej wskazówki pracowałyby jak wahadło w taktometrze lub zegarze ściennym.
To bez sensu taki stabilizator... Jak wahadło by to nie chodziło, bo stopnie co sekundę się nie zmieniają ;) Miałem wcześniej Vectrę i tam wskaźnik zmieniał się wraz z temperaturą i też potrafił trzymać się jednej pozycji, ale jakaś góra, korek i zaraz szło lekko do góry...

Czyli ten stabilizator powoduje, że wskazówka stoi jak wmurowana.



Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » śr paź 29, 2008 13:28

to jest kolego chrakterystka TDI, jeżeli kolega nie ma 90 C po dłuższej jezdzie to coś jest nie tak, tdi powinno trzymać cały czas temperaturę roboczą czyli 90 C :)


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr paź 29, 2008 18:10

A ja bym raczej poszedł w tą stronę:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 29, 2008 18:27

TDiesel pisze:Czyli ten stabilizator powoduje, że wskazówka stoi jak wmurowana.
powoduje jej większą bezwładność i większą tolerancję na wszelkie wahania docierającego do wskaźnika sygnału - przykładem tego jest moment przekręcenia kluczyka w stacyjce w pozycję zapłon - gdyby nie było stabilizatora to wskazówka wskaźnika poziomu paliwa i temperatury wystrzeliła by jak z procy z pozycji spoczynkowej w aktualną pozycję wskazania na podstawie orzymanego z czujnika sygnału a ona sobie powoli wędruje w pozycję wskazującą aktualną wartość temp. silnika i stanu paliwa w baku.


Obrazek

Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Post autor: Deloox » śr paź 29, 2008 19:48

U mnie w silniku 1y, temperatura normalna pracy jest nieco poniżej 90, między 80, a 90. Po dłuższej jeździe potrafi dojść do 90, ale po jakimś czasie dochodzi do pozycji w przybliżeniu 87- stopni. Termostat sprawny, czujniki, wentyl wszystko ok. Poprostu tak ma. Mi sie wydaję, że to jest kwestia kompa. Ja nie mam, więc wszystko odbywa się na przekźnikach i typowej elektryce. W korku temp dochodzi do 100-110, wentylator zawsze się włącza, w zależności od potrzeby 1albo 2 bieg wentylatora. Zawsze mnie zastanawiało właśnie, czemu u mnie nie wskazuje ciągle 90. Ja uważam ze to kwestia kompa w samochodzie.
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 19:50 przez Deloox, łącznie zmieniany 1 raz.


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr paź 29, 2008 19:50

Deloox pisze:Ja uważam ze to kwestia kompa w samochodzie.
Którego Ty nie masz....



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr paź 29, 2008 19:53

bongo pisze:
Deloox pisze:Ja uważam ze to kwestia kompa w samochodzie.
Którego Ty nie masz....
napisal przeciez :jezor: znowu Żubra walisz :chytry:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości