"Magiczne" 90 stp...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
"Magiczne" 90 stp...
Panowie, jak to jest możliwe, że w silnikach TDI wskaźnik temperatury cieczy po zagrzaniu pokazuje równiusieńkie 90 stp i ani się nie odchyla mm w lewo czy prawo? Chyba to nie jest prawidłowe wskazanie - na postoju w lecie w korku napewno jest większa temperatura niż w trasie teraz kiedy mamy niskie temperatury... Termostat przecież pracuje, otwiera zamyka się... A kiedyś chyba mi się w ogóle wentylator włączył i też było 90 stp. Więc na jakiej podstawie on się włącza?
w tej części zadałeś pytanie a w tej :TDiesel pisze:jak to jest możliwe, że w silnikach TDI wskaźnik temperatury cieczy po zagrzaniu pokazuje równiusieńkie 90 stp i ani się nie odchyla mm w lewo czy prawo? Chyba to nie jest prawidłowe wskazanie - na postoju w lecie w korku napewno jest większa temperatura niż w trasie teraz kiedy mamy niskie temperatury...
sobie sam na nie odpowiedziałeśTDiesel pisze:Termostat przecież pracuje, otwiera zamyka się... A kiedyś chyba mi się w ogóle wentylator włączył i też było 90 stp
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
termostat cały czas pracuje i jego zadaniem jest ciągłe utrzymywanie optymalnej dla silnika temperatury czyli 90*C, w czasie postoju np. w korkach sam by tej temperatury nie utzrymał więc pomaga mu w tym wentylator chłodnicy i tak to wszystko działa !
na podstawie napięcia podawanego za pośrednictwem sterownika wentylatora przez termowłącznik umieszczony w chodnicy.TDiesel pisze:chyba mi się w ogóle wentylator włączył i też było 90 stp. Więc na jakiej podstawie on się włącza?
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
W nowych licznikach wskazowka chodzi troche inaczej. Chocby sie przyslowiowo palilo to pokaze 90stopni. Jesli wentylator sie wlacza to nie ma sie o co niepokoic.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
pewnie dlatego, że wskaźniki mają jakąś tam tolerancję odchylenia.. zapewne jakieś 2,3 stopnie.. a kiedy różnica temperatury przekroczy tą granicę to wskazówka się przesuwaTDiesel pisze:w silnikach TDI wskaźnik temperatury cieczy po zagrzaniu pokazuje równiusieńkie 90 stp i ani się nie odchyla mm w lewo czy prawo?
dzieje się tak dzięki stabilizatorowi napięcia wskaźnika poziomu paliwa i temperatury - inaczej wskazówki pracowałyby jak wahadło w taktometrze lub zegarze ściennym.enjoy pisze:pewnie dlatego, że wskaźniki mają jakąś tam tolerancję odchylenia.. zapewne jakieś 2,3 stopnie.. a kiedy różnica temperatury przekroczy tą granicę to wskazówka się przesuwa
To bez sensu taki stabilizator... Jak wahadło by to nie chodziło, bo stopnie co sekundę się nie zmieniająSztomel pisze:dzieje się tak dzięki stabilizatorowi napięcia wskaźnika poziomu paliwa i temperatury - inaczej wskazówki pracowałyby jak wahadło w taktometrze lub zegarze ściennym.enjoy pisze:pewnie dlatego, że wskaźniki mają jakąś tam tolerancję odchylenia.. zapewne jakieś 2,3 stopnie.. a kiedy różnica temperatury przekroczy tą granicę to wskazówka się przesuwa
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Czyli ten stabilizator powoduje, że wskazówka stoi jak wmurowana.
to jest kolego chrakterystka TDI, jeżeli kolega nie ma 90 C po dłuższej jezdzie to coś jest nie tak, tdi powinno trzymać cały czas temperaturę roboczą czyli 90 C ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
powoduje jej większą bezwładność i większą tolerancję na wszelkie wahania docierającego do wskaźnika sygnału - przykładem tego jest moment przekręcenia kluczyka w stacyjce w pozycję zapłon - gdyby nie było stabilizatora to wskazówka wskaźnika poziomu paliwa i temperatury wystrzeliła by jak z procy z pozycji spoczynkowej w aktualną pozycję wskazania na podstawie orzymanego z czujnika sygnału a ona sobie powoli wędruje w pozycję wskazującą aktualną wartość temp. silnika i stanu paliwa w baku.TDiesel pisze:Czyli ten stabilizator powoduje, że wskazówka stoi jak wmurowana.
- Deloox
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
- Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
- Kontakt:
U mnie w silniku 1y, temperatura normalna pracy jest nieco poniżej 90, między 80, a 90. Po dłuższej jeździe potrafi dojść do 90, ale po jakimś czasie dochodzi do pozycji w przybliżeniu 87- stopni. Termostat sprawny, czujniki, wentyl wszystko ok. Poprostu tak ma. Mi sie wydaję, że to jest kwestia kompa. Ja nie mam, więc wszystko odbywa się na przekźnikach i typowej elektryce. W korku temp dochodzi do 100-110, wentylator zawsze się włącza, w zależności od potrzeby 1albo 2 bieg wentylatora. Zawsze mnie zastanawiało właśnie, czemu u mnie nie wskazuje ciągle 90. Ja uważam ze to kwestia kompa w samochodzie.
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 19:50 przez Deloox, łącznie zmieniany 1 raz.
moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości