"Magiczne" 90 stp...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
"Magiczne" 90 stp...
Panowie, jak to jest możliwe, że w silnikach TDI wskaźnik temperatury cieczy po zagrzaniu pokazuje równiusieńkie 90 stp i ani się nie odchyla mm w lewo czy prawo? Chyba to nie jest prawidłowe wskazanie - na postoju w lecie w korku napewno jest większa temperatura niż w trasie teraz kiedy mamy niskie temperatury... Termostat przecież pracuje, otwiera zamyka się... A kiedyś chyba mi się w ogóle wentylator włączył i też było 90 stp. Więc na jakiej podstawie on się włącza?
w tej części zadałeś pytanie a w tej :TDiesel pisze:jak to jest możliwe, że w silnikach TDI wskaźnik temperatury cieczy po zagrzaniu pokazuje równiusieńkie 90 stp i ani się nie odchyla mm w lewo czy prawo? Chyba to nie jest prawidłowe wskazanie - na postoju w lecie w korku napewno jest większa temperatura niż w trasie teraz kiedy mamy niskie temperatury...
sobie sam na nie odpowiedziałeśTDiesel pisze:Termostat przecież pracuje, otwiera zamyka się... A kiedyś chyba mi się w ogóle wentylator włączył i też było 90 stp
termostat cały czas pracuje i jego zadaniem jest ciągłe utrzymywanie optymalnej dla silnika temperatury czyli 90*C, w czasie postoju np. w korkach sam by tej temperatury nie utzrymał więc pomaga mu w tym wentylator chłodnicy i tak to wszystko działa !
na podstawie napięcia podawanego za pośrednictwem sterownika wentylatora przez termowłącznik umieszczony w chodnicy.TDiesel pisze:chyba mi się w ogóle wentylator włączył i też było 90 stp. Więc na jakiej podstawie on się włącza?
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
W nowych licznikach wskazowka chodzi troche inaczej. Chocby sie przyslowiowo palilo to pokaze 90stopni. Jesli wentylator sie wlacza to nie ma sie o co niepokoic.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
pewnie dlatego, że wskaźniki mają jakąś tam tolerancję odchylenia.. zapewne jakieś 2,3 stopnie.. a kiedy różnica temperatury przekroczy tą granicę to wskazówka się przesuwaTDiesel pisze:w silnikach TDI wskaźnik temperatury cieczy po zagrzaniu pokazuje równiusieńkie 90 stp i ani się nie odchyla mm w lewo czy prawo?
dzieje się tak dzięki stabilizatorowi napięcia wskaźnika poziomu paliwa i temperatury - inaczej wskazówki pracowałyby jak wahadło w taktometrze lub zegarze ściennym.enjoy pisze:pewnie dlatego, że wskaźniki mają jakąś tam tolerancję odchylenia.. zapewne jakieś 2,3 stopnie.. a kiedy różnica temperatury przekroczy tą granicę to wskazówka się przesuwa
To bez sensu taki stabilizator... Jak wahadło by to nie chodziło, bo stopnie co sekundę się nie zmieniają Miałem wcześniej Vectrę i tam wskaźnik zmieniał się wraz z temperaturą i też potrafił trzymać się jednej pozycji, ale jakaś góra, korek i zaraz szło lekko do góry...Sztomel pisze:dzieje się tak dzięki stabilizatorowi napięcia wskaźnika poziomu paliwa i temperatury - inaczej wskazówki pracowałyby jak wahadło w taktometrze lub zegarze ściennym.enjoy pisze:pewnie dlatego, że wskaźniki mają jakąś tam tolerancję odchylenia.. zapewne jakieś 2,3 stopnie.. a kiedy różnica temperatury przekroczy tą granicę to wskazówka się przesuwa
Czyli ten stabilizator powoduje, że wskazówka stoi jak wmurowana.
to jest kolego chrakterystka TDI, jeżeli kolega nie ma 90 C po dłuższej jezdzie to coś jest nie tak, tdi powinno trzymać cały czas temperaturę roboczą czyli 90 C
moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/
powoduje jej większą bezwładność i większą tolerancję na wszelkie wahania docierającego do wskaźnika sygnału - przykładem tego jest moment przekręcenia kluczyka w stacyjce w pozycję zapłon - gdyby nie było stabilizatora to wskazówka wskaźnika poziomu paliwa i temperatury wystrzeliła by jak z procy z pozycji spoczynkowej w aktualną pozycję wskazania na podstawie orzymanego z czujnika sygnału a ona sobie powoli wędruje w pozycję wskazującą aktualną wartość temp. silnika i stanu paliwa w baku.TDiesel pisze:Czyli ten stabilizator powoduje, że wskazówka stoi jak wmurowana.
- Deloox
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
- Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
- Kontakt:
U mnie w silniku 1y, temperatura normalna pracy jest nieco poniżej 90, między 80, a 90. Po dłuższej jeździe potrafi dojść do 90, ale po jakimś czasie dochodzi do pozycji w przybliżeniu 87- stopni. Termostat sprawny, czujniki, wentyl wszystko ok. Poprostu tak ma. Mi sie wydaję, że to jest kwestia kompa. Ja nie mam, więc wszystko odbywa się na przekźnikach i typowej elektryce. W korku temp dochodzi do 100-110, wentylator zawsze się włącza, w zależności od potrzeby 1albo 2 bieg wentylatora. Zawsze mnie zastanawiało właśnie, czemu u mnie nie wskazuje ciągle 90. Ja uważam ze to kwestia kompa w samochodzie.
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 19:50 przez Deloox, łącznie zmieniany 1 raz.
moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 177 gości