Ciśnienie w cylindrach a pierścienie / znikający olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Ciśnienie w cylindrach a pierścienie / znikający olej

Post autor: lowi85 » czw paź 23, 2008 21:48

Czy jeśli ciśnienie w cylindrach jest "rewelacyjne" to jest możliwe że pierścienie lub uszczelniacze zaworów są "zajechane"? Czy jedno drugie wyklucza? Dla chłopaków którzy znają z tego forum mojego golfa wiedzą że ubywa mi oleju... i ciągle szukam przyczyny, dzisiaj spędziłem 7h na krześle w firmie Zanap w Mikołowie. Specjaliści zajmują się tylko dieslami - wydaje mi sie że bardzooo dobrze im to wychodzi tyle że mojej usterki nie potrafią zdiagnozować. Tzn nie rozbierają silników, a szef firmy stwierdził że żeby dowiedizeć się dlaczego sinik bierze olej trzeba by zdjąć głowice, zmierzyli ciśnienie w cylindrach, nie wiem za bardzo jakie powinno być ale usłyszałem coś "90 na 100" nie wiem czy sie to tego tyczyło. Ciśnienie oleju w silniku też OK. Założyli flaszke na wylot z turbiny i pożądnie"rozpalili ogień w piecu", do butelki wpadło troszke oleju szef firmy stwierdził że niewiele jak na takie przegazowanie. Powiedział że podejrzewa że może być pęknięta jakaś prowadnica w silniku ale niewiele mi to mówi... Wykluczył turbosprężarke ponieważ olej znajdował się w rurze za filtrem powietrza. Już sam nie wiem, szczerze to miałęm już nadzieję że wymiana turbiny rozwiąże sprawe - przygotowałem sie na koszty, ale jeśli to jednak nie turbo to ręce mi opadają. Z rury wydechowej nic nie wycieka, z silnika też nie, żadna chmura niebieskiedodymu też nie wylatuje - tylko lekka mgiełka przy przegazówce. W tym silniku jest jakaś czarna dziura do któej wpada ten olej i tyle....

Ma ktoś jakieś pomysły?
Autko pali bezproblemowo, jak jest zimno urzywam przyśpieszacza, kopa ma niezłego, kąt wtrysku ustawiony - dokładnie tak jak rozrząd, zalane jest lotosem 15w40.

Na rozgrzanym silniku po ostrym (4500obr) przejechaniu autostradą ok 20km na bagnecie poziom oleju obniżył się o dwa nacięcia... jest ich tam kilkadziesiąt - takie krateczki między min i max.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw paź 23, 2008 22:10

Napisz ile Ci tego oleju ubywa. Zakładam że wycieków żadnych nie widać, rury z powietrzem od turbo i ntercoolera są czyste, nie kopci na niebiesko. Sprawdzałeś może rurkę podającą olej, i powrotną z turbosprężarki zwłaszcza przy jej nasadzie ? (jest za silnikiem i turbosprężarką trzeba za nią złapać bo jest w takim miejscu że ani od góry ani od dołu niespecjalnie widać). Co do pierścieni to są 3 na tłok, ogniowy, uszczelniający i zgarniający. Czasem się zdarza że pierścienie zgarniające padają, a reszta pozostaje w dobrym stanie. Wtedy nie widać dymu z pod korka i bagnetu, ale pewne ilości oleju zostają w komorze spalania, jeśli są to "małe" ilości dym z rury może być prawie niewidoczny. Dlatego koniecznie napisz ile Ci tego oleju bierze.



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » czw paź 23, 2008 22:14

kwietek pisze:Dlatego koniecznie napisz ile Ci tego oleju bierze.
Przy jeździe ok 140km/h na dystańsie ok 900km cały silnik przepalił - woda sie zagotowała.
Olej jest i w rurce przed i za turbo, jest go tam tyle że aż pływa.
Ostatnio zmieniony czw paź 23, 2008 22:16 przez lowi85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » czw paź 23, 2008 22:51

Wali z odmy?

EDIT: Zapomnialem dopisac: 90 na 100, to bardzo niedobre cisnienie, zdrowa sztuka powinna miec 120 na 80 :D
EDIT2: cos mi sie pomieszalo edit z cytuj:D
Ostatnio zmieniony czw paź 23, 2008 23:57 przez kompot, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw paź 23, 2008 23:16

mierzyli i nie podali ile? olej plywa w muszli, a ty sie pytasz gdzie ubywa? poza tym zmien ten olej, bo nie przyczynia sie do zmniejszenia zuzycia.

zapraszal do siebie na ogledziny nie bede, bo na moje oko to masz wyjscia 2:
- przedmuch -> odma
- turbo

chociaz bys ta kompresje mogl znac :panna:
Ostatnio zmieniony czw paź 23, 2008 23:18 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt paź 24, 2008 00:38

Znajomy miał podobny problem w SB, olej znikał, turbo ok, kompresja ok,
okazało się że pierścień [chyba zgarniający] na którymś cylindrze padł.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » pt paź 24, 2008 07:12

souler pisze:na moje oko to masz wyjscia 2:
- przedmuch -> odma
- turbo
andrew.zbyrko pisze:Znajomy miał podobny problem w SB, olej znikał, turbo ok, kompresja ok,
okazało się że pierścień [chyba zgarniający] na którymś cylindrze padł.
i już jest klika opcji... :otepienie:
Nie przychodzi mi chyba nic innego jak ściągnąć głowice i sprawdzić te pierścienei, bo przecież nei bede zakłądał turbosprężarki jeśli nie mam 100% pewności że to ona przepuszcza, lekko bym się zdziwił gdyby na nowej sie olej pokazał :panna: Ciśnienie mam 100 na 90 (nie 90 na 100) - podobno "rewelacyjne".

Sam w każdym razie tego robił nie bede... Poszukam jakiejś firmy w okolicach, w dziale regionalnym chyba coś znajde. Proszę kogoś polecić. Tylko mam stracha jak diabli że jak ktoś ściągnie głowice to zaraz sie okaze ze zapłące za tą naprawde cztero cyfrową sumkę....

Olej chce zmienić na castrola 15w40, ale z 2 strony myśle czy nie jeździśna tym lotosie dolewać aż przestanie znikać.



Dawno mnie tu nie było, przełamałem się i oddałęm auto (w grudniu) w ręce chłopaków z Jasienicy.
Diagnoza - Remont silnika - koszt 1800zł, nie będe pisał co było wymienione, między innymi pierścienie (miały luz 3mm).
Ostatnio zmieniony ndz kwie 12, 2009 09:26 przez lowi85, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 200 gości