Róznica dawki paliwa na cylindrach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seba899
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 28, 2007 22:56
Lokalizacja: Mazury

Róznica dawki paliwa na cylindrach

Post autor: seba899 » wt sty 08, 2008 22:26

Może ktoś mi podpowie jak pompa dawkuje paliwo, czy podaje na wszystkie cylindry pod takim samym ciśnieniem czy podaje na wtryski rózne ciśnienie, dzisiaj sprawdzałem na vagu i na 1 cylindrze podaje znacznie wieksza dawkę paliwa nawet 3 krotnie większą jak na pozostałe cylindry. Czy to może być wina wtryskiwacza że leje czy cylinder nie trzyma ciśnienia? Czasami auto lubi puścić dymek i to spory. Dzięki za poradę.



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » wt sty 08, 2008 22:52

nie wiem dokładnie, ale zgłębiając wiedzę doszedłem do wniosku, że tak jak w korekcjach dodaje lub ujmuje dawki na poszczególnym cylindrze. Ujmuje jeśli wtrysk leje, dodaje jeśli są problemy z kompresją. Pokaż jakie masz te korekcje.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

seba899
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 28, 2007 22:56
Lokalizacja: Mazury

korekcje

Post autor: seba899 » śr sty 09, 2008 21:59

1 cylinder 0.95
2 cylinder 0,26
4 cylinder 0,26

Widać że na pierwszym cylindrze podaje większą dawkę. Dzisiaj rozmawiałem z gościem od wtrysków i powiedział że albo wtrysk leje albo kąt wtrysku żle ustawiony. Ale kto to może wiedzieć tak naprawdę.

[ Dodano: 09 Sty 2008 21:04 ]
Dawkę paliwa mam na poziomie 3 mg/R

[ Dodano: 09 Sty 2008 21:13 ]
mają byc wartości na minusie, tak więc na 1 cylindrze podaje najmniejsza dawkę. Dopiero zobaczyłem że zapisałem -.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr sty 09, 2008 23:40

maciek88 pisze:wszystko masz ok to nie jest dawka to co sprawdzasz ale odchyłki na poszczególnych cylindrach informuja na o zuzyciu cylindra tłoka itd. a ze autko sobie pusci dyma to normalne na diesla ale mozesz to zmniejszyc ustawiajac dawke na 4.0mg/skok bo 3 to troche przesadzone i z ta dawką 5.4 na 100 to niemozliwe

zgodze sie tylko z tym ze to korkecje na poszczegolnych cylindrach, powinny sie zawierac w -2 do +2 mg wiec tu jest calkiem ok

a dawka 3mg tez jest calkiem ok a spalanie zalezy od nogi kierownika :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » czw sty 10, 2008 00:01

ja jak kupiłem furę miałem dawkę na 2,4, czyli o dużo za dużo. Kopa to on miał, a jakie farmazony na MFA pokazywał, normalnie 2,8 na trasie. I też pierwsze spalanko to jak benzyna było 6,3 litra a wcale po mieście nie jeździłem.
Teraz dawka na 4,0, spalanko ok, MFA kłamie mniej, ale tak, że wiem o ile, a przynajmniej można innych załamywać spalaniem.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » pt sty 11, 2008 23:16

maciek88 pisze:odchyłki na poszczególnych cylindrach informuja na o zuzyciu cylindra tłoka itd
Hmm, ale w jaki sposób jest to mierzone? Na jakiej podstawie dobierane są te odchyłki -> wartości korekcji dawek?

Pozdro
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob sty 12, 2008 01:50

to powinno pomoc

Obrazek


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » sob sty 12, 2008 12:47

Adamm pisze:to powinno pomoc
No i wszystko jasne :D. Dzięki Adamm'ie :pub:

Pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

Awatar użytkownika
milek_22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:38
Lokalizacja: okolice bb

Post autor: milek_22 » czw paź 23, 2008 16:26

hmm czy dopuszcalne są moje odchylenia?? 1cyl-0,75mg/r, 2cyl.- 0,47mg/r, 3cyl -1.08mg/r ale auto troszke zimne jescze z tym ze po rozgrzaniu spadaja wartości ale i tak są rozbierzne.................



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » czw paź 23, 2008 16:40

Jaki masz przebieg?



Awatar użytkownika
milek_22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:38
Lokalizacja: okolice bb

Post autor: milek_22 » czw paź 23, 2008 17:53

do końca niewiadomo ale na blaciku prawie 200tys km



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » czw paź 23, 2008 18:05

Korekty sa dosyc spore jak na ten przebieg, ale moim zdaniem mozesz jezdzic bez obaw.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 191 gości