czujnik połączony z turbiną w AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

czujnik połączony z turbiną w AAZ

Post autor: wegi » śr paź 22, 2008 21:40

Dotychczas nie zwracałem na to uwagi, ale dziś przyglądałem się podobnemu silnikowi (AAZ) u kolegi i u Niego nie ma tego czujnika. Zacząłem przeglądac zdjęcia silników TD w internecie i chyba przy turbinie nie mają tego rozgałęźnika, no i czujnika

Obrazek

Zrobiłem zdjęcie rozgałęźnika, od którego odchodzi wężyk do tego czujnika (zamontowany on jest przy filtrze paliwa i obudowie filtra powietrza) czerwona strzałka pokazuje kierunek gdzie biegnie ten wężyk do czujnika
Nie moge znalezc na forum zdjęcia, na którym taki element bylby opisany. Nie wiem co to jest i zastanawiam się czy w moim silniku bylo cos grzebane (patrząc po tym rozwidleniu to chyba tak)

W zasadzie mało wiem o elementach turbo, to mój pierwszy TD, wiec przepraszam, jesli pytam o jakiś banał :)
Ostatnio zmieniony śr paź 22, 2008 21:41 przez wegi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw paź 23, 2008 00:41

Było kilka rodzaj Turbin nie jest to jakiś czujnik podciśnienia , może ma to coś wspólnego z upuszczeniem nadmiaru spalin z Turbo


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » czw paź 23, 2008 06:58

czujnik siedzi schowany za filrem paliwa a gdy wypniesz z niego wtyczke to EGR to co widać na zdjęciu zamknie się na stałe oraz zamknie się waste gate i spaliny od samego startu zaczną napędzać turbo.
Podpięcie kostki pozwala na otwieranie wastegate i EGR podczas biegu jałowego i hamowania silnikiem.


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 176 gości