Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 22, 2008 14:27

wesol pisze:Gdzie sie znajduje ten czujnik ( mile widziane foto) oraz jak sie zmienia jego opornosc zaleznie od temp- wprost proporcjonalnie czy odwrotnie?
w tym temacie są foty z czujnikiem a oporności podał już homsky
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=193755&start=0
wesol pisze:Myslalem zeby oszukiwac ECU przez 10-20 s jeszcze po odpaleniu a potem by przechodzil do normalnej pracy.
po co grzać świece po uruchomieniu silnika ? jest to zbędne i skraca ich żywotność,
do szybkiego odpalenia silnika wystarczy podtrzymać grzanie przez 3-5 sekund przed uruchomieniem silnika i wtedy odpalić.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr paź 22, 2008 15:57

Sztomel pisze:po co grzać świece po uruchomieniu silnika ? jest to zbędne i skraca ich żywotność,
do szybkiego odpalenia silnika wystarczy podtrzymać grzanie przez 3-5 sekund przed uruchomieniem silnika i wtedy odpalić.
Nie chodzilo mi o grzanie swiec tylko o rozruch z dawka jak przy zimnym. Nie wiem czy da rade to rozdzielic ale chyba nie bo tak jak w temacie co podaleś to z tego czujnika temp wychodza kable do ECU oraz do wskaznika na szafie. Oczewiscie trzeba bedzie oszukac obwod idacy do ECU. Zauwazylem ze ta dawka jest roznie ustalana bo jak np odpalam przy temp silnika 60 stopni to latwiej jak przy 90 stopniach. Planuje to oczewiscie zrobic w ten sposob zeby albo to dzialalo przez pierwsze 10 s albo tylko jak krece rozrusznikiem ale nie wiem czy ECU sie tak szybko przestawi bo przekrecajac do kontrolek jeszcze bedzie normalnie a dopiero przy kreceniu rozrusznikiem opornosc by sie zwiekszala. Dobre bybylo z tym od rozrusznika bo bym sobie pociagnal przekaznik od kabla sterujacego rozrusznikiem( ten od stacyjki) i nie trzeba by bylo ciagnac kabli do kabiny. Szkoda swiec to wiem ale w zsadzie jak sie pojedzie do aso to tez wgrywaja soft co grzeje swieczki nawewt przy + 10 czy 20 stopniach i nie mowie tu o vagach tylko o innych markach aut. tak czy siak bede kombinowal a nie takie gmerania w elektronice mam za soba. dzieki.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr paź 22, 2008 20:35

Więc tak u ojca w ALH zmieniłęm ta dawkę startową, nastawnik przyjął max wartośc 33268. I teraz na zimno nie pali po 3 sekundach, tylko od strzała ( jak świece nie grzeją ). pali teraz tak samo dobrze jak wcześniej ciepły :bigok:



Awatar użytkownika
master87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 15:59
Lokalizacja: DSR

Post autor: master87 » śr paź 22, 2008 20:57

Witam,
ten sam problem z moim MKIV,
i problem z vag-com'em.

Mogę liczyć na pomoc? :bajer:
maciakus@wp.pl


Dwadzieścia lat minęło jak jeden dzień
Nie masz co wspominać?
Lepiej swe życie zmień!

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr paź 22, 2008 21:01

master87 pisze:Witam,
ten sam problem z moim MKIV,
i problem z vag-com'em.

Mogę liczyć na pomoc? :bajer:
maciakus@wp.pl
Nie masz pełnej wersji vaga wiec dawki nie zmienisz.Jak bedziesz miał tą wersję w 05 wpisz np. wymysloną dużą wartosc np.60 000 a komp poda jaka max mozna wpisac i wtedy taka wpisujesz i klikasz save. I dawka zmieniona :grin:



Awatar użytkownika
master87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 15:59
Lokalizacja: DSR

Post autor: master87 » śr paź 22, 2008 21:07

PinkFloyd pisze:Jak bedziesz miał tą wersję w 05 wpisz np
No właśnie usilnie poszukuje :grin:
Jednego kompa juz wczoraj załatwiłem (rosyjskie strony), format się właśnie robi.

Dzięki za pomoc,
chyba nie będzie mi dane jutro odpalić od strzału rano :crazy:


Dwadzieścia lat minęło jak jeden dzień
Nie masz co wspominać?
Lepiej swe życie zmień!

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr paź 22, 2008 21:09

master87 pisze:
PinkFloyd pisze:Jak bedziesz miał tą wersję w 05 wpisz np
No właśnie usilnie poszukuje :grin:
Jednego kompa juz wczoraj załatwiłem (rosyjskie strony), format się właśnie robi.

Dzięki za pomoc,
chyba nie będzie mi dane jutro odpalić od strzału rano :crazy:
Wysłałem ci wiadomośc na pw

[ Dodano: Sro 22 Paź, 2008 ]
wesol pisze:
Sztomel pisze:po co grzać świece po uruchomieniu silnika ? jest to zbędne i skraca ich żywotność,
do szybkiego odpalenia silnika wystarczy podtrzymać grzanie przez 3-5 sekund przed uruchomieniem silnika i wtedy odpalić.
Nie chodzilo mi o grzanie swiec tylko o rozruch z dawka jak przy zimnym. Nie wiem czy da rade to rozdzielic ale chyba nie bo tak jak w temacie co podaleś to z tego czujnika temp wychodza kable do ECU oraz do wskaznika na szafie. Oczewiscie trzeba bedzie oszukac obwod idacy do ECU. Zauwazylem ze ta dawka jest roznie ustalana bo jak np odpalam przy temp silnika 60 stopni to latwiej jak przy 90 stopniach. Planuje to oczewiscie zrobic w ten sposob zeby albo to dzialalo przez pierwsze 10 s albo tylko jak krece rozrusznikiem ale nie wiem czy ECU sie tak szybko przestawi bo przekrecajac do kontrolek jeszcze bedzie normalnie a dopiero przy kreceniu rozrusznikiem opornosc by sie zwiekszala. Dobre bybylo z tym od rozrusznika bo bym sobie pociagnal przekaznik od kabla sterujacego rozrusznikiem( ten od stacyjki) i nie trzeba by bylo ciagnac kabli do kabiny. Szkoda swiec to wiem ale w zsadzie jak sie pojedzie do aso to tez wgrywaja soft co grzeje swieczki nawewt przy + 10 czy 20 stopniach i nie mowie tu o vagach tylko o innych markach aut. tak czy siak bede kombinowal a nie takie gmerania w elektronice mam za soba. dzieki.
KUp to pasuje do TDI i obniża przed odpaleniem inf o temp. silnika o ok 20st , jak ciepły to wszytsko po staremu http://moto.allegro.pl/item458116379_zl ... _bm25.html



Awatar użytkownika
master87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 15:59
Lokalizacja: DSR

Post autor: master87 » śr paź 22, 2008 23:12

No właśnie po odłączeniu czujnika tem. wszystko w jak najlepszym porządku.
Po rozmowie z kolesiem który mi już raz ustawiał pompę zdecyduje co robić.

Dzięki wielki za pomoc, będę informować o postępach. :kwiat:


Dwadzieścia lat minęło jak jeden dzień
Nie masz co wspominać?
Lepiej swe życie zmień!

sebastuss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lut 26, 2008 21:55
Lokalizacja: Myszków
Kontakt:

Post autor: sebastuss » czw paź 23, 2008 07:44

macem pisze:automatycznie jak klikasz na test i pozniej save to po prawej w 2 linii od gory jest napisane jaka jest wartosc aktualnie
ok dzieki sprawdze to dzisiaj ale chyba po prostu nie kliknalem save :)


tu nie ma kultury, tu sa procedury;)

Awatar użytkownika
master87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 15:59
Lokalizacja: DSR

Post autor: master87 » pt paź 24, 2008 00:00

Dawka ustawiona, efekt jest ale nie całkowicie zadawalający..
Jest plan jak na pikobelo zrobić. :grin:

Dzięki PinkFloyd za wielką pomoc!!! I wszystkim w tym poście. :pub:


Dwadzieścia lat minęło jak jeden dzień
Nie masz co wspominać?
Lepiej swe życie zmień!

sebastuss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lut 26, 2008 21:55
Lokalizacja: Myszków
Kontakt:

Post autor: sebastuss » pt paź 24, 2008 11:42

dawke zwiekszylem
jest duzo lepiej
dzisiaj jeszcze rozrusznik zrobie dla pewnosci bo to pudlo ma juz 10lat a z tego co widze po nim to nikt tam chyba nie zagladal :D
dam znac jakie efekty
pzdr


tu nie ma kultury, tu sa procedury;)

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt paź 24, 2008 12:36

Przypomnijcie mi jedną rzecz , bo nie pamietam.......

Po ustawieniu dawki startowej w ADAPTACJACH grupa 005 na maksa czyli na 33xxx , kukaliście potem w blokach mierzonych grupa 005 kolumna 2 jak sie zachowała wielkosc dawki w mg ??? Wartośc uległa zmniejszeniu ???? Ile mg ????


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt paź 24, 2008 15:01

Zwiekszeniu. Mi wrosla o 3-4 mg ale ja moglem podwiekszyc tylko do 32808 czyli malo. Pewnie gdzybym moglo podciagnac tak do 33000 to by juz palil od strzala ale to wymaga zmiany softu albo pogmerania ory vagiem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

sebastuss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lut 26, 2008 21:55
Lokalizacja: Myszków
Kontakt:

Post autor: sebastuss » pt paź 24, 2008 19:58

witam ponownie
po zwiekszeniu dawki startowej vagiem na cieplym odpalal calkiem dobrze w porownaniu z wczesniejszym odpalaniem ale po naprawie rozrusznika odpala bdb :grin: mam nadzieje ze to zalatwi sprawe na dluzszy czas

dzieki za rady i powodzonka z Waszymi bumbumami :okej:


tu nie ma kultury, tu sa procedury;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości