Wymiana rozrzadu i dziwne kolo....

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Wymiana rozrzadu i dziwne kolo....

Post autor: tommy-cichy » pn paź 20, 2008 21:40

Witam wszystkich,przymierzam sie do wymiany rozrzadu w moim passacie b5 silnik AFN i potrzebuje porady:
1.Jakie czesci należy wymienić przy zmianie rozrzadu?
2.Jak wygląda sprawa z tym kolem na wale co napedza kolo pasowe,mialem golfa TDI 1Z i tam bylo wyrobione,jak sie nie myle to jest ten sam gabaryt silnika i w AFN tez sie wyrabiały te kliny,bynajmniej widzialem taki przypadek w golfie 3 TDI AFN,a chyba te same AFN sa w passatach b5?takze jak to wyglada wymieniac takze te kolko zebate?
3.Jakie pozostrale czesci czeba wymienic od strony paska wieloklinowego(chodzi mi rolki i napinacze) i od klimy?
4.Czytalem ze pompa wody jest napedzana w tym silniku przez pasek wieloklinowy takze nie jest koniecznosc jej wymiany?
Z gory dzieki za odpowiedzi.
Mam jeszcze jedno pytanko,sciagnelem dzisiaj pokrywe od rozrzadu i zastalem tam dziwny widok.Wydaje mi sie ze te kolo od walka rozrzadu jest nieoryginalne jak widac na zdjeciach pasek z jednej strony wystaje poza kolo a zdrugiej paska brakuje zeby zakryc kolo,moze mmi ktos poiwiedziec czy tak to ma wygladac w oryginale a jak nie to podac numer seryjny do oryginalmego kola...
Obrazek
Obrazek
Obrazek



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn paź 20, 2008 23:59

Kolego koła masz jak najbardziej oryginalne, a to co sie dzieje z paskiem to tzw. zjawisko zrzucania paska podczas pracy. Poprostu nie wszystkie elementy obrotowe układu rozrządu są w osi, Najczęsciej działo sie tak jak rolka napinająca nie jest w osi kół zębatych.Proponowałbym zmienic rozrząd ( rolkę nap.) i zobaczysz jak bedzie. czytałem ze niektórzy ratowali sie poprzez podkładanie poddkładek pod rolke napinającą i pomagało ale to ostateczność . Na ostatnim zdjęciu wyraźnie widac ze pasek nie idzie prosto tylko jest przekoszony.
Ostatnio zmieniony wt paź 21, 2008 00:01 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » wt paź 21, 2008 23:06

Szatanek a nie powinno tam byc takie kolo:
http://moto.allegro.pl/item463784676_ko ... 10_km.html
Bo jak sie nie myle to silnik AFN i 1Z maja identyczny rozrzad a w moim poprzednim 1Zecie mialem takie kolo i te kolo bylo idealnie w poziomie z kolem od pompy wtrsykowej a tu w moim passacie te kolo od walka wystaje w piz....tak jakby nie bylo z tego silnika....A jak to wyglada z tymi paskami wieloklinowymi bo to tez chce wymienic oprucz paska musze tam jakas rolke wymienic albo napinacz czy to tylko jesli stwierdze na oko ze tak powiem ze jest wyjechana?



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr paź 22, 2008 11:38

Kolego trzebaby było zmierzyc wymiary tego twojego koła i koła ze zdjęcia , jesli wszystkie wymiary będą takie same oraz profil zęba takze to nie ma co zmieniac. Jednak po obejrzeniu tego drugiego koła wydaje mi sie ze u mnie tez jest takie z okrągłymi otworami na obwodzie.
Co do paska wielorowkowego to jak go będziesz zmieniał to koniecznie zobacz czy wkole pasowym na alternatorze działa sprzęgiełko( ma sie w jedną strone obracac razem z wałkiem a w drugą sama bierznia kółka. Sprawdz takze czy rolka napinająca obraca sie lekko i czy nie szumi oraz czy ramie napinacza nie ma luzu na tulejkach.



Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » pn paź 27, 2008 00:40

Jakie bylo oryginalnie montowane kolo walka rozrzadu w silniku AFN takie jak u mnie na zdjeciach czy takie co na zdjeciu ponizej,bo cos mi nie pasuje te co jest u mnie zalozone. Obrazek

[ Dodano: 27 Paź 2008 17:19 ]
Panowie nikt nie potrafi odpowiedziec na moje pytanie odnosnie tego kola???a jak wyglada sprawa z tym kolem na wale czy w passatach AFN tez sie wyrabial ten klin tam i czy czeba zmieniac te kolko przy wymianie rozrzadu?



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » wt paź 28, 2008 13:39

tommy-cichy, U mnie w vento TDI AFN koło jest takie jak na zdjęciu, a u Ciebie chyba jakiś "kowal" musiał coś nabroić.



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » wt paź 28, 2008 20:43

tommy-cichy
prawdopodobnie to kolko co masz na walku rozrzadu ktos zalozyl z nowszego silnika agr , alh asv itp



Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » wt paź 28, 2008 22:47

Dzieki Daniel LHR tak tez podejrzewalem ze to jest z innego tdi.A moze mi ktos powiedziec jak to jest z tym kolem na doler na wale czy w AFN tez sie tak wyrabial ten klin i czy przy wymianie mam zmienic te kolko razem ze sroba czy lepiej tego nie ruszac?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 175 gości