Co z tą temperaturą?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

deemek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 23, 2007 18:04
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Co z tą temperaturą?

Post autor: deemek » sob paź 18, 2008 15:01

Cztery miesiące temu kupiłem termostat WAHLERA i git po przejechaniu 8 km 90. Ostatnio kiedy w nocy u mnie było 8 stopni na plusie przejechałem 22 km i raptem 80 stopni złapał. Obecnie jak jeżdżę po mieście to po 12 km złapie 90 i trzyma a poza miastem przynajmniej musze te 20 km przejechać i tu moje pytanie
Czy mógł mi paść termostat(wahler)?
Czy to przez zmieniającą się pogodę?
Dodam że zmieniłem też świece żarowe od podgrzewania płynu i dalej to samo.



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: tomassss24 » sob paź 18, 2008 19:05

Na razie nic nie wymieniaj ja czasem tez tak mam wskaznik troszke oszukuje zalezy od stylu jazdy jak jezdze wolniej to spada do 80 pare a jak przygazuje to skacze do 90stopni



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » sob paź 18, 2008 22:59

zdecydowanie to nei jest normalne j bym zmienił termostat jezdzisz na płynie czy na wodzie moze kamie n podszedł pod termostat i go zblokował w pozycji otwartej albo jakis inny syf



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob paź 18, 2008 23:08

deemek pisze:Dodam że zmieniłem też świece żarowe od podgrzewania płynu i dalej to samo.
Te świece działają w temperaturze otoczenia poniżej 7 stopni celciusza i dopiero wtedy dogrzewają płyn chłodzący, a do tego obciążenie alternatora nie może przekroczyć o ile dobrzepamiętam 50 %
Włączone światła, radio + wzmacniacz i dmuchawa na 3 to już jest ok 40 -50 % obciążenia aku.
Te świece to tak bardziej sam fakt bajeru, niż coś co faktycznie dogrzeje auto nawet jak poprawnie działają, a powstały w trosce o ekologie a nie komfort podróżujących i miej to na uwadze
[ Dodano: 18 Paź 2008 23:17 ]
deemek pisze:Czy mógł mi paść termostat(wahler)?
Rozgrzej auto do ok 70 -80 stopni na liczniku i sprawdź ręką czy dolny wążod chłodnicy jest ciepły

CIEPŁY- uszkodzony termostat (stale otwarty)
ZIMNY - termostat się nie otwar (na razie OK.)

Potem przejedź troche na pełnym bucie (dobrze rozgrzej auto tak by termostat się otwarł) i znowu sprawdź temp. na dplnym wężu

CIEPŁY - wszystko OK. pracuje normalnie
ZIMNY - uszkodzony nie otwarł się lub za słabo rozgrzałeś auto ( Takie uszkodzenie termostatu że się nie otwiera jest bardzo rzadki, ale bywa i miałem kilka takich przypadków )

[ Dodano: 18 Paź 2008 23:25 ]
deemek pisze:Czy to przez zmieniającą się pogodę?
Myśle że tak, moje autko też potrzebuje teraz ok dwa razy tyle kilometrów niż latem żeby nabrać temp.
Ostatnio zmieniony sob paź 18, 2008 23:23 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 198 gości