Pomarańczowa kontrolka oleju\ciśnienia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

crejzus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt paź 10, 2008 18:10
Lokalizacja: Trzebinia

Pomarańczowa kontrolka oleju\ciśnienia

Post autor: crejzus » pt paź 10, 2008 19:42

Zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka oleju\ciśnienia - stan oleju poprawny. Kontrolka gaśnie po otworzeniu i zamknięciu maski (z tego co wiem to prawidłowo) ale po przejechaniu ok 100km znowu się zapala. Ktoś wie co to może być? lub mieliście coś takiego?
(1.9 TDI 115KM 6biegów, oznaczeń silnika nie pamiętam bo to samochód siostry jak będzie potrzeba to jutro sprawdzę)

ps. nie wiem czy to coś pomoże ale ostatnio jak jechałem to turbina przeszła w stan awaryjny, zgasiłem silnik bo akurat w korku stałem i po odpaleniu turbo znowu zaczeło pracować ale po chwili zapaliła się ta kontrolka oleju, ale turbinka pracowała dalej poprawnie.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Pomarańczowa kontrolka oleju\ciśnienia

Post autor: doggie » pt paź 10, 2008 22:38

crejzus pisze:Zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka oleju\ciśnienia - stan oleju poprawny. Kontrolka gaśnie po otworzeniu i zamknięciu maski (z tego co wiem to prawidłowo) ale po przejechaniu ok 100km znowu się zapala.
spróbuj na chwilę odłączyć klemę z akumulatora

[ Dodano: Pią 10 Paź, 2008 ]
crejzus pisze:ps. nie wiem czy to coś pomoże ale ostatnio jak jechałem to turbina przeszła w stan awaryjny, zgasiłem silnik bo akurat w korku stałem i po odpaleniu turbo znowu zaczeło pracować ale po chwili zapaliła się ta kontrolka oleju, ale turbinka pracowała dalej poprawnie.
a dlaczego sądzisz że turbina przeszła w tryb awaryjny?? :chytry: , sterowanie silnikiem wchodzi w tryb awaryjny

przede wszystkim powinieneś podłączyć auto pd VAG-a i zczytać błędy i usterki



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob paź 11, 2008 00:05

crejzus pisze:stan oleju poprawny
jeśli nie masz jeszcze na MAX.. to dolej trochę i zobacz, może akurat

A co do przeładowania to tak jak kolega rolbro4 napisał, podpiąć autko pod VAG-a sczytać błędy, no i jakaś diagnoza dynamiczna by się przydała - grupy 003, 008 i 011. rezultaty wrzuć na forum.

A nie puszcza przypadkiem większego dymka niż powinien?? nie dymi na niebiesko??



crejzus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt paź 10, 2008 18:10
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: crejzus » wt paź 14, 2008 18:10

Oleju miałem minimalnie pod kreską max (ostatnia wymiana 7 m-cy temu)

Dymienia nie zauważyłem, niestety nie miałem możliwości podjechania w niedziele na VAG a samochód był mi potrzebny, więc wymieniłem olej, filtry oleju i powietrza - nie wiem czemu ale filtr powietrza mocno się zabrudził a miał dopiero 7 miesięcy - teraz turbinka pięknie dmucha, a jeśli chodzi o kontrolkę oleju to zrobiłem 300km i jeszcze się nie zapaliła.


Czy te błędy nadal będą zapisane jeśli pojadę na VAGa czy muszę czekać aż się znowu zapali kontrolka?
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 18:10 przez crejzus, łącznie zmieniany 1 raz.



wafol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lip 17, 2008 20:49
Lokalizacja: czechowice-dziedzice

Post autor: wafol » śr paź 15, 2008 15:19

ja mam ten sam problem z kontrolka -3 razy zapaliła mi sie na pomaranczowo
tyle ze ja mam 1.4
poziom oleju ok
co to moze byc?



VolksWariat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 20, 2007 12:58
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: VolksWariat » śr paź 15, 2008 17:09

Po prostu te czujniki wariują. Tak powiedział mój diagnosta. Jak poziom oleju jest Ok to nie ma się czym przejmować. Albo wymieniać czujnik.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości