Długie odpalanie TDI w zakresie 5-15 stopni- przyczyny?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Długie odpalanie TDI w zakresie 5-15 stopni- przyczyny?
Dzisiaj miałem do diagnozy ALH kolegi które kreci ok 3 sekundy rozrusznikiem w temp. silnika 5-15st. Powyzej pali od ząbka, ponizej jak świece żarowe działaja od ząbka. Z tego co wiem to duzo osób ma problem na forum z tym. Od razy kąt wtrysku do weryfikacji- wychodzi 49- wiec bardzo dobry. Cisnienie sprężania jak w autku nowym, w wężykach brak powietrza, autko nie kopci, ma moc, logi grup w jak najleprzym porządku.Akumulator 74h, ( 680EN) -nowy, rozrusznik regenerowany. Wiec zrobiłem myk odpiełem świece zarowe symulujac ze sa spalone i odpiełem czujnik temp. - autko na zimno odpaliło od ząbka. CZyli wychodzi na to, że duży wpływ ma tutaj kąt wtrysku. Na wyciągnietym czujniku max jest przyspieszany kąt wrysku i wtedy pali od ząbka mimo braku napięcia na świecach. Ustawiłem kąt na ok 57-58 i pali lepiej od drugiego obrucenia rozrusznikiem, ale nie za pierwszym- ale chodzi minimalnie twardziej- ale dla laika nie do wyczucia. Mogło by tak zostac ale nie dawało mi to spokoju. Mam wtryski od ASV które planuje wsadzic do swojego ale zbieram inne jeszcze elementy i kase na program- ale to w późniejszym terminie. Włożyłem te wtryski i co autko pali od kopa w zakresie temp. 5-15st. Moze stare wtryski juz na zimno tak dobrze nie rozpylaja paliwa ? Ale na starych moc jest ok i autko nie kopci. Jak myslicie, czy dobrze wnioskuje , zę problem moze lezec we wtryskach? Chyba ze sie myle i ze wtryski od ASV sa wydajniejsze i dlatego moze lepiej pali?
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 20:47 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
podawana jest inna dawka .... ECU nie wysteruje za pomocą n108 kąta wtrysku gdy silnik nie pracuje, to jest element hydrauliczny , więc ważne jest poprawne ustawienie kąta wtrysku na zablokowanych nastawach ( symulacja wyłączonego silnika )PinkFloyd pisze:Na wyciągnietym czujniku max jest przyspieszany kąt wrysku i wtedy pali od ząbka mimo braku napięcia na świecach.
daj log 013 .... jeżeli po podmiance wtryskiwaczy palił dobrze to może warto nad tym pomyśleć
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Czyli ma rozumieć, ze mimo braku świec zarowych na wyciagnietym czujniku pali dobrze to wina małej dawki startowej zimnego silnika??? ale ciekawe ze dawka taka nie przeszkadza mu na innych wtryskachdamcio151 pisze:podawana jest inna dawka .... ECU nie wysteruje za pomocą n108 kąta wtrysku gdy silnik nie pracuje, to jest element hydrauliczny , więc ważne jest poprawne ustawienie kąta wtrysku na zablokowanych nastawach ( symulacja wyłączonego silnika )PinkFloyd pisze:Na wyciągnietym czujniku max jest przyspieszany kąt wrysku i wtedy pali od ząbka mimo braku napięcia na świecach.
daj log 013 .... jeżeli po podmiance wtryskiwaczy palił dobrze to może warto nad tym pomyśleć
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
PinkFloyd, proponuję poczytać zasadę regulacji kąta wtrysku
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=4783
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=4783
No i tak zrobiedamcio151 pisze:to jest moje przypuszczenie , ale ... jeżeli po zmianie wtrysków odpala od strzała to trzeba je wymienić i po kłopociewarto sprawdzić ponownie kąt wtrysku i dawkę paliwa po ich wymianie
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
tzn wiem, że osoby robią odwrotnie .... przy okazji zmiany map dawki startowej , podnoszą też mocPinkFloyd pisze:Czy znasz osoby może które korygowały dawkę starowa dla zimnego silnika od razu przy robieniu Softa ( wiem ze najczesciej tylko na ciepłym jak sa problemy ) i ze to pomogło?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
[ Dodano: Wto Paź 14, 2008 22:23 ]
i podkreślam , z tą dawką startową to są przypuszczenia ... ważne , że pali dobrze po zmianie wtrysków
Gdzieś na forum był podobny temat. Pisali tam że kółko na wale może mieć luzy - wyrobiony klin, i dlatego ecu nie może wysterować. Może warto to sprawdzić?
Ford galaxy MKI `00 90KM 1,9 tdi pd
Altea XL `11 105KM 1,6 TDI CR
MB190E 2,3-16v `85 185KM 2,3-16 B
Naprawa pomp VP44, VP30, VP37, diagnoza VAG, kąt wtrysku, czyszczenie turbin, itp. itd.:
Konri - tel. 0 693 030 931, GG: 146044
Turbonalepa - tel. 0 602 859 936, GG: 1549145
Altea XL `11 105KM 1,6 TDI CR
MB190E 2,3-16v `85 185KM 2,3-16 B
Naprawa pomp VP44, VP30, VP37, diagnoza VAG, kąt wtrysku, czyszczenie turbin, itp. itd.:
Konri - tel. 0 693 030 931, GG: 146044
Turbonalepa - tel. 0 602 859 936, GG: 1549145
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 167 gości