Długie odpalanie TDI w zakresie 5-15 stopni- przyczyny?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Długie odpalanie TDI w zakresie 5-15 stopni- przyczyny?

Post autor: PinkFloyd » wt paź 14, 2008 20:46

Dzisiaj miałem do diagnozy ALH kolegi które kreci ok 3 sekundy rozrusznikiem w temp. silnika 5-15st. Powyzej pali od ząbka, ponizej jak świece żarowe działaja od ząbka. Z tego co wiem to duzo osób ma problem na forum z tym. Od razy kąt wtrysku do weryfikacji- wychodzi 49- wiec bardzo dobry. Cisnienie sprężania jak w autku nowym, w wężykach brak powietrza, autko nie kopci, ma moc, logi grup w jak najleprzym porządku.Akumulator 74h, ( 680EN) -nowy, rozrusznik regenerowany. Wiec zrobiłem myk odpiełem świece zarowe symulujac ze sa spalone i odpiełem czujnik temp. - autko na zimno odpaliło od ząbka. CZyli wychodzi na to, że duży wpływ ma tutaj kąt wtrysku. Na wyciągnietym czujniku max jest przyspieszany kąt wrysku i wtedy pali od ząbka mimo braku napięcia na świecach. Ustawiłem kąt na ok 57-58 i pali lepiej od drugiego obrucenia rozrusznikiem, ale nie za pierwszym- ale chodzi minimalnie twardziej- ale dla laika nie do wyczucia. Mogło by tak zostac ale nie dawało mi to spokoju. Mam wtryski od ASV które planuje wsadzic do swojego ale zbieram inne jeszcze elementy i kase na program- ale to w późniejszym terminie. Włożyłem te wtryski i co autko pali od kopa w zakresie temp. 5-15st. Moze stare wtryski juz na zimno tak dobrze nie rozpylaja paliwa ? Ale na starych moc jest ok i autko nie kopci. Jak myslicie, czy dobrze wnioskuje , zę problem moze lezec we wtryskach? Chyba ze sie myle i ze wtryski od ASV sa wydajniejsze i dlatego moze lepiej pali?
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 20:47 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 14, 2008 21:02

PinkFloyd pisze:Na wyciągnietym czujniku max jest przyspieszany kąt wrysku i wtedy pali od ząbka mimo braku napięcia na świecach.
podawana jest inna dawka .... ECU nie wysteruje za pomocą n108 kąta wtrysku gdy silnik nie pracuje, to jest element hydrauliczny , więc ważne jest poprawne ustawienie kąta wtrysku na zablokowanych nastawach ( symulacja wyłączonego silnika )
daj log 013 .... jeżeli po podmiance wtryskiwaczy palił dobrze to może warto nad tym pomyśleć ;)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 14, 2008 21:09

damcio151 pisze:
PinkFloyd pisze:Na wyciągnietym czujniku max jest przyspieszany kąt wrysku i wtedy pali od ząbka mimo braku napięcia na świecach.
podawana jest inna dawka .... ECU nie wysteruje za pomocą n108 kąta wtrysku gdy silnik nie pracuje, to jest element hydrauliczny , więc ważne jest poprawne ustawienie kąta wtrysku na zablokowanych nastawach ( symulacja wyłączonego silnika )
daj log 013 .... jeżeli po podmiance wtryskiwaczy palił dobrze to może warto nad tym pomyśleć ;)
Czyli ma rozumieć, ze mimo braku świec zarowych na wyciagnietym czujniku pali dobrze to wina małej dawki startowej zimnego silnika??? ale ciekawe ze dawka taka nie przeszkadza mu na innych wtryskach :blush: Na pewno jestes pewny ze na zimno nie ma wiekrzego kąta wrysku zeby lepiej palił?? A;e jak pisałem kąt wtrsyku na ciepło był stabilny i wynosił 49 wiec ok, rozrzad dobrze załozony. Kurcze auto oddałem. Musze poprosic go zeby dał miz robic Logo 013- pojechał szukac wtrysków do ASV :bigok: bo stwierdził ze to same plusy :grin:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 14, 2008 21:46

PinkFloyd, proponuję poczytać zasadę regulacji kąta wtrysku
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=4783



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 14, 2008 21:56

Rozumiem, ze do regulacji kąta wymagane jest cisnienie paliwa. To teraz wynika, ze problemy z odpalaniem to wina dawki bo po wyjeciu czujnika pali od ząbka?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 14, 2008 22:12

to jest moje przypuszczenie , ale ... jeżeli po zmianie wtrysków odpala od strzała to trzeba je wymienić i po kłopocie :bigok: warto sprawdzić ponownie kąt wtrysku i dawkę paliwa po ich wymianie



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 14, 2008 22:19

damcio151 pisze:to jest moje przypuszczenie , ale ... jeżeli po zmianie wtrysków odpala od strzała to trzeba je wymienić i po kłopocie :bigok: warto sprawdzić ponownie kąt wtrysku i dawkę paliwa po ich wymianie
No i tak zrobie :bigok: kupi i mu zmienię. Czy znasz osoby może które korygowały dawkę starowa dla zimnego silnika od razu przy robieniu Softa ( wiem ze najczesciej tylko na ciepłym jak sa problemy ) i ze to pomogło?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 14, 2008 22:22

PinkFloyd pisze:Czy znasz osoby może które korygowały dawkę starowa dla zimnego silnika od razu przy robieniu Softa ( wiem ze najczesciej tylko na ciepłym jak sa problemy ) i ze to pomogło?
tzn wiem, że osoby robią odwrotnie .... przy okazji zmiany map dawki startowej , podnoszą też moc :D

[ Dodano: Wto Paź 14, 2008 22:23 ]
i podkreślam , z tą dawką startową to są przypuszczenia ... ważne , że pali dobrze po zmianie wtrysków



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt paź 14, 2008 22:27

To tez wiem ze robi sie odwrotnie , ale ja juz kominowałem w odwrotna stronę :grin: Zrobie jeszcze jeden myk, przerzuce moje wtryski do jego ALH bo u mnie pali dobrze. jak bedzie palił dalej źle to juz nie wiem dlaczego bedzie palił dobrze na wtryskach ASV :kac:



Awatar użytkownika
konri
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw lis 01, 2007 13:17
Lokalizacja: Zielona Góra/Rzepin

Post autor: konri » śr paź 15, 2008 09:24

Gdzieś na forum był podobny temat. Pisali tam że kółko na wale może mieć luzy - wyrobiony klin, i dlatego ecu nie może wysterować. Może warto to sprawdzić?


Ford galaxy MKI `00 90KM 1,9 tdi pd
Altea XL `11 105KM 1,6 TDI CR
MB190E 2,3-16v `85 185KM 2,3-16 B
Naprawa pomp VP44, VP30, VP37, diagnoza VAG, kąt wtrysku, czyszczenie turbin, itp. itd.:

Konri - tel. 0 693 030 931, GG: 146044
Turbonalepa - tel. 0 602 859 936, GG: 1549145

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr paź 15, 2008 20:28

konri pisze:Gdzieś na forum był podobny temat. Pisali tam że kółko na wale może mieć luzy - wyrobiony klin, i dlatego ecu nie może wysterować. Może warto to sprawdzić?
Tylko w MK IV nie ma tego problemu co w MKIII :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 167 gości