Zwarcie w kostce od zaworu n75??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

laczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 03, 2008 22:56
Lokalizacja: Edinburgh
Kontakt:

Zwarcie w kostce od zaworu n75??

Post autor: laczek » czw paź 09, 2008 23:04

Witam serdecznie jak wielu innych forumowiczow mam problem ze strata mocy powyzej 3000 obrotow na 5 biegu.Wiec po przeczytaniu kilkunastu postow ,zmianie n75 na nowy(nie pomoglo caly czas to samo),sprawdzeniu vagiem bledow po ktorych wykazalo dwa: 17958 P1550-blad: cisnienia doladowania oraz 17957 P1549-Zawór rególacji ciśnienia doładowania: przerwa zwarcie do masy,postanowilem sie zapytac czy we wtyczce do zaworu N75 powinno byc napiecie na obydwu stykach poniewaz u mnie jest.Tzn z tego co sie domyslam nie powinno poniewaz nawet jest zaznaczony + oraz - wiec wiadomo.Sprawdzilem napiecie przy wylaczonym silniki i na plusie jest okolo 0.18V a na minusowym 0.30V po odpaleniu natomiast na + jest ok 8V a na - ponad 12V wiec stwierdzilem...zwarcie.No to postanowilem odciac kabelek minusowy i podlaczyc na krotko do minusa akumulatora i co sie okazalo to ze jak bym odcial zamiasc kabelka,turbinke czyli zwykly dieselek mi sie zrobil:)Chcialem poszukac dokad prowadza owe kabelki od N75 ale niestety sa pochowane i nie wiem nawet gdzie moglbym szukac.Pewnie przy ECU ale nawet dokladnie nie wiem gdzie jest komputerek.Wiem jakie sa kolory kabli ale nic mi to nie daje skoro nie wiem gdzie szukac drugiego konca.Wiec prosze o pomoc!! Uff troszke sie rozpisalem.Jezeli cos przeoczylem to pytajcie.Z gory dziekuje.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt paź 10, 2008 09:23

n75 jest sterowany minusem :P podająć minus na jeden z pinów ECU to widzi , i przechodzi w tryb awaryjny .
Na pinach w n75 napięcia ne powinno być , dopóki ECU nie poda - na jednen pin , czyli + jest cały czas, - jest "dołaczany" . Kolejna sprawa
laczek pisze:P1549-Zawór rególacji ciśnienia doładowania: przerwa zwarcie do masy
to oznacza , że musisz przeglądnąć przewody , czyli miernik w łape , ustaw na sprawdzanie diody i sprawdzaj czy jest przejście, lub zwarcie z masą . Ten błąd był już przed zwarciem przewodu z masą , czy po :?:



laczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 03, 2008 22:56
Lokalizacja: Edinburgh
Kontakt:

Post autor: laczek » pt paź 10, 2008 12:02

Na pinach w n75 napięcia ne powinno być , dopóki ECU nie poda - na jednen pin , czyli + jest cały czas, - jest "dołaczany"


Czyli nawet przed odpaleniem auta napiecie w przewodzie + laczacym z n75 powinno byc? A dopiero pozniej po odpaleniu ECU podaje na przewod - ? Wiec niby tak jak ja mam tylko ze po odpaleniu auta?
Kolejna sprawa to oznacza , że musisz przeglądnąć przewody
Przewody tylko prowadzace do n75 czy caaaala wiazke :panna: ? Probowalem zidentyfikowac gdzie jest ECU ale niestety... Czy obydwa przewody od n75 prowadza do ECUbo jesli tak to moze gdybym znalazl skad wychodza to bym mogl odciac i poprowadzic nowe przewody z ECU do n75.
Ten błąd był już przed zwarciem przewodu z masą , czy po :?:
Ten blad byl juz wczesniej



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt paź 10, 2008 14:15

laczek pisze:Czyli nawet przed odpaleniem auta napiecie w przewodzie + laczacym z n75 powinno byc? A dopiero pozniej po odpaleniu ECU podaje na przewod - ? Wiec niby tak jak ja mam tylko ze po odpaleniu auta?
po włączeniu zapłonu ... napięcie nie jest podawane ciągle , jest tylko gdy n75 ma pracować , czyli jest uzależnione od ECU
laczek pisze:Przewody tylko prowadzace do n75 czy caaaala wiazke :panna: ?
od n75
laczek pisze:Probowalem zidentyfikowac gdzie jest ECU ale niestety...
ECU masz pod podszybiem ( tam gdzie filtr przeciwpyłkowy ) pin od n75 to 62
laczek pisze:Czy obydwa przewody od n75 prowadza do ECUbo jesli tak to moze gdybym znalazl skad wychodza to bym mogl odciac i poprowadzic nowe przewody z ECU do n75.
jeden do ECU, drugi przez bezpiecznik do głównego przekaźnika



laczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 03, 2008 22:56
Lokalizacja: Edinburgh
Kontakt:

Post autor: laczek » pn paź 13, 2008 23:22

Witam wiec jeszcze nie sprawdzalem dokladnie przewodow (brak czasu) ale sprawdzilem miernikiem ustawionym tak jak damcio151 nakazal i wykazalo mi takie wartosci z odlaczona wtyczka:
-przy sprawdzeniu plusowego przewodu od wtyczki z minusowym akumulatora: 1.890
-przysprawdzeniu minusowego przewodu wtyczki z minusowym aku: 0.900
-przy sprawdzeniu plusa i minusa wtyczki wykazalo 0.530
nie wiem co to dokladnie oznacza ale jesli ktos moze mi wyjasnic bede bardzo wdzieczny:)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 14, 2008 09:48

ale robiłeś to na włączonym zapłonie :?:



laczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 03, 2008 22:56
Lokalizacja: Edinburgh
Kontakt:

Post autor: laczek » wt paź 14, 2008 10:13

Nie,robilem to na wylaczonym zaplonie.Wiec zrobic to samo na wlaczonym??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 14, 2008 10:20

hehe no jasne , że na włączonym :)



laczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 03, 2008 22:56
Lokalizacja: Edinburgh
Kontakt:

Post autor: laczek » wt paź 14, 2008 10:26

Ok za jakas godzinke napisze co i jak bylo na wlaczonym hehe:) A jesli faktycznie bedzie zwarcie to czy to moze byc przyczyna ze dopiero na 5 biegu i przy ok 3000 RPM komputer przelacza w tryb awaryjny i trace moc?Czy raczej moga byc to inne rzeczy ktore maja na to wplyw ?

[ Dodano: 14 Paź 2008 12:20 ]
Ok wiec juz sprawdzone i z wlaczonym zaplonem zadne wartosci sie nie pokazaly nawet nie drgnal:) we wszystkich trzech probach



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 14, 2008 12:30

laczek pisze:Ok wiec juz sprawdzone i z wlaczonym zaplonem zadne wartosci sie nie pokazaly nawet nie drgnal:) we wszystkich trzech probach
na wtyczce są oznaczenia + i - , gdy miernik podłaczysz pod masę i plus we wtyczce to powinno pokazywać napięcie
ogólnie jak chcesz sprawdzić , czy n75 działa prawidłowo to trzeba wykonać logi dynamiczne 003 008 011



laczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 03, 2008 22:56
Lokalizacja: Edinburgh
Kontakt:

Post autor: laczek » wt paź 14, 2008 13:02

damcio151 pisze:
na wtyczce są oznaczenia + i - , gdy miernik podłaczysz pod masę i plus we wtyczce to powinno pokazywać napięcie


Wiec wczesniej juz sprawdzalem napiecie we wtyczce i po wlaczeniu zaplonu napiecie na plusowym bylo cos ponad 8V a na minusowym ponad 12V a teraz sprawdzalem tak jak napisales z ustawieniem na sprawdzenie diod
damcio151 pisze:
ogólnie jak chcesz sprawdzić , czy n75 działa prawidłowo to trzeba wykonać logi dynamiczne 003 008 011


Ok wiec z tego co znalazlem by zrobic logi dynamiczne nalezy jechac na 3 biegu 1500 RPM i wtedy do dechy do 4000 RPM? I gdy juz silnik dokreci do 4000 RPM (jezeli dokreci;) ) wtedy wyluzowac?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 14, 2008 13:28

laczek pisze:a teraz sprawdzalem tak jak napisales z ustawieniem na sprawdzenie diod
hmm no to się nie zrozumieliśmy ;) gdy ustawiasz na sprawdzenie diody po zwarciu obu przewodów miernika , on powinien zacząć piszczeć ...
więc jeden przewód do pinu we wtyczce , a drugi do masy , jeżeli zacznie piszczeć to masz zwarcie z masą ... chyba, że Twój nie piszczy :?:
laczek pisze:Ok wiec z tego co znalazlem by zrobic logi dynamiczne nalezy jechac na 3 biegu 1500 RPM i wtedy do dechy do 4000 RPM? I gdy juz silnik dokreci do 4000 RPM (jezeli dokreci;) ) wtedy wyluzowac?
wyluzować :P po prostu na vagu klikasz stop i już jedziesz sobie normalnie



laczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt paź 03, 2008 22:56
Lokalizacja: Edinburgh
Kontakt:

Post autor: laczek » wt paź 14, 2008 13:36

chyba, że Twój nie piszczy :?:



No wlasnie moj nie chce piszczec :grin:

po prostu na vagu klikasz stop i już jedziesz sobie normalnie


Ok jak zrobie to wkleje bys rzucil fachowym okiem.Dzieki



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 14, 2008 13:41

laczek pisze:No wlasnie moj nie chce piszczec :grin:
ee to taki za 7 zł z castoramy :grin: ;) hehe



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 24 gości