Kąt poczatku wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Kąt poczatku wtrysku

Post autor: figurel » śr kwie 30, 2008 16:14

Napisałem nieco wcześniej post, który sąsiad zza miedzy - damcio151 - do zsypu wysłał. Chyba się trochę pospieszył. Poniżej jego treść:

Ostatnio mam trochę czasu więc nadrabiam zaległości w dopieszczaniu furki, przyszła kolej na kąt wtrysku. Mam nieco za późny, bo ok.40, chcę go do 50 doprowadzić i tu moje pytanie do praktyków. O ile trzeba przekręcić koło zębate pompy wtryskowej aby kąt zmienił się o 10 jednostek? Ile to milimetrów, (dziesiątych części milimetra?) licząc na obwodzie koła? Ostatnio bawiłem się nastawnikiem, tam niewidoczne praktycznie przesunięcie skutkuje zmianą wartości dawki, podobnie jest z kątem?

Otrzymałem odpowiedź od wymienionego wyżej kolegi:

kat regulujesz przesuwając pompę ... wszystko jest na forum np.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false;

W mailu otrzymałem info w sprawie wysłania posta do zsypu: Powód: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false; i inne tematy znajdziesz na forum

Pomijając fakt, że nie pytałem jak się reguluje kąt początku wtrysku - jedynie o ile trzeba koło pompy przesunąć - to porada do której mnie kolega odesłał dotyczy silnika AFN, ja jak wynika z wizytówki mam ALH, a to jest różnica.

Obrazek

Z powyższego wynika, że luzuje się trzy śruby koła zębatego pompy i wszystkie są dostępne tylko od strony rozrządu (w AFN jedna od strony pompy). Z instrukcji serwisowej nie wynika, że w ALH luzuje się śrubę spinającą pompę z korpusem silnika (w AFN tak) więc obrót pompą nie jest możliwy natomiast kołem i owszem w bardzo prosty sposób. Klucz 22 na śrubę centralną wałka pompy i jazda. Jest więc różnica pomiędzy AFN a ALH (oraz AGR, AHF i ASV). W ALH odpadają też kombinacje z dostępem do śrub koła zębatego pompy, są na wierzchu. W AFN w stosunku do nieruchomego rozrządu przestawia się pompę a w ALH nieruchoma jest pompa a przesuwa się cały rozrząd, co w sumie na jedno wychodzi.

Na innym forum uzyskałem od informację, że aby kąt zmienić o 10 jednostek należy koło przestawić o 1 - 1,5 stopnia co przy założeniu, że koło ma 10 cm średnicy daje na obwodzie 0,89 - 1,34 mm. To by się zgadzało z inną informacją, że na fasolkach trzeba tak 0,5 - 1 mm przesunąć koło aby zmianę 10 jednostek uzyskać. Na dniach będę dokładnie wiedział, przetestuję to na swojej furce, może manual z fotkami do ALH zrobię?
Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2008 16:23 przez figurel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr kwie 30, 2008 16:21

figurel pisze:Napisałem nieco wcześniej post, który sąsiad zza miedzy - damcio151 - do zsypu wysłał. Chyba się trochę pospieszył. Poniżej jego treść:

Ostatnio mam trochę czasu więc nadrabiam zaległości w dopieszczaniu furki, przyszła kolej na kąt wtrysku. Mam nieco za późny, bo ok.40, chcę go do 50 doprowadzić i tu moje pytanie do praktyków. O ile trzeba przekręcić koło zębate pompy wtryskowej aby kąt zmienił się o 10 jednostek? Ile to milimetrów, (dziesiątych części milimetra?) licząc na obwodzie koła? Ostatnio bawiłem się nastawnikiem, tam niewidoczne praktycznie przesunięcie skutkuje zmianą wartości dawki, podobnie jest z kątem?

Otrzymałem odpowiedź od wymienionego wyżej kolegi:

kat regulujesz przesuwając pompę ... wszystko jest na forum np.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235
W mailu otrzymałem info w sprawie wysłania posta do zsypu: Powód: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235 i inne tematy znajdziesz na forum
a wystarczyło PW wysłać i bym przywrócił :crazy:

[ Dodano: Sro Kwi 30, 2008 16:25 ]
pipek71 pisze:Samemu możesz sobie nie poradzic z ustawieniem kata ....AHF ma jedną wieeeeelka wadę !!! Regulacja kąta odbywa się przez odpowiednie ustawienie koła pasowego od pompy ...Trzeba poluzowac śruby mocujące koło i delikatnie przekręcać .NIESTETY NA WYŁĄCZONYM SILNIKU !!!!! Inne silniki maja regulację całej pompy ,razem z kołem .....w tym wypadku silniczek chodzi a Ty regulujesz !!!!! Ale w AHF nie ma lekko ...nawet minimalne przesunięcie powoduje przeskok wartości o 1-2 punkty w kompie . Kat w AHF powinien być ustawiony na około 4 . Wskazania powinny wskazywać niewielkie odchyłki od 4 ...ustawienie równiutko 4 jest raczej nie możliwe nawet przez bardzo dobrego mechanika.

Wymiana rozrządu w AHF zajmie nawet mniej wprawnemu około 5-7 godzin ,tak więc Twój mechanior troszkę przegiął ! Poza tym przy takich pracach wolałbym być osobiście ...nie masz pewności czy wszystko zostało wymienione ......jeszcze nigdy nie zostawiłem auta bez mojego nadzoru ! Żeby wygodnie dostać się do rozrządu powinno sie zdemontować zbiorniczek wyrównawczy i zbiorniczek wspomagania ,trzeba sprawdzić ,czy mechanior złożył wszystko bez wycieków i czy uzupełnił płyny ,szczególnie w układzie chłodzenia ...polecam koncentrat R12. POZDRAWIAM
z tego tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=76855 tak więc można znaleźć i to ;)



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » śr kwie 30, 2008 16:29

damcio151 pisze: a wystarczyło PW wysłać i bym przywrócił :crazy:
No fakt, nie pomyślałem o tym, drugim razem się poprawię :)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr kwie 30, 2008 16:35

figurel pisze:No fakt, nie pomyślałem o tym, drugim razem się poprawię :)
;)
wybacz ... człowiek nie jest nieomylny ;) a zapomniałem , że w tych silnikach tak to się robi ( nie pamiętam kto to opisywał ostatnio na forum :( )
wg. mnie trzeba robić testowo ... troszkę przekręć i sprawdź ( tak jak z dawką paliwa ;) )
Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2008 16:36 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr kwie 30, 2008 20:33

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=95431 zadałem pytanie i potem sam sobie odpowiedziałem ;)



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » śr kwie 30, 2008 22:14

korfanty pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=95431 zadałem pytanie i potem sam sobie odpowiedziałem ;)
Już nie mam wątpliwości, po majówce przystępuje do pracy :)

[ Dodano: Wto Maj 06, 2008 9:06 pm ]
No i dokonało się! Kąt początku wtrysku ustawiony, wartość 50-51. W sumie to bardzo prosta sprawa. Zmiana kąta o 10 jednostek przekłada się na niezauważalne praktycznie gołym okiem przesunięcie koła pompy. Może to było 0,1 mm, może 0,2? Pukałem delikatnie kluczem 17-19 - nie jest za lekki, nie za ciężki - w klucz nasadzony na śrubę centralną koła pompy, warto zacząć od bardzo delikatnego puknięcia - przesunięcia i sprawdzić efekt. Lepiej kilka razy przestawiać o minimalną wielkość koło, (ja cztery razy przestawiałem- pukałem, po każdym razie kontrolując VAG-iem kąt wtrysku) niż raz puknąć mocniej a za dużo. Zajęło to wszystko dobre pół godziny, roboty naprawdę niewiele.
Nie taki diabeł straszny jak go malują :)



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

też ustawiłem według wskazowek kąt na 52-57

Post autor: macem » wt paź 07, 2008 19:00

ale mam problem w grupie 04 mam duże różnice 0.4 1.3, coś jest nie tak ?
autko niby lepiej przyśpiesza ale wydaje mi się, że głośniej chodzi



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt paź 07, 2008 19:49

daj log 004



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » śr paź 08, 2008 09:15




Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr paź 08, 2008 10:43

jest dobrze



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » śr paź 08, 2008 12:16

super, czyli rozumiem ze nie musi się zgadzać ten kąt w grupie 04 na jałowym, trzeba je zrobić pod obciążeniem?
Ostatnio zmieniony śr paź 08, 2008 12:18 przez macem, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr paź 08, 2008 12:30

macem pisze:super, czyli rozumiem ze nie musi się zgadzać ten kąt w grupie 04 na jałowym, trzeba je zrobić pod obciążeniem?
dobrze jakby się pokrywał , ale ważne, że nie ma odchyłki ponad 1 ....
możesz zrobić dynamicznie 004



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » pt paź 10, 2008 08:19

tutaj logi dynamiczne logi 004 , wydaje mi sie ze różnica jest za duża, czy ma to zły wpływ na silnik?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt paź 10, 2008 09:00

odchyłki są jak dodajesz i ujmujesz gazu, później n108 jest wysterowany i wartości w miere się pokrywają ... chcesz to ruszaj kołem pompy tak, aby w 004 3 pole=4 pole



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 180 gości