Kąt poczatku wtrysku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kąt poczatku wtrysku
Napisałem nieco wcześniej post, który sąsiad zza miedzy - damcio151 - do zsypu wysłał. Chyba się trochę pospieszył. Poniżej jego treść:
Ostatnio mam trochę czasu więc nadrabiam zaległości w dopieszczaniu furki, przyszła kolej na kąt wtrysku. Mam nieco za późny, bo ok.40, chcę go do 50 doprowadzić i tu moje pytanie do praktyków. O ile trzeba przekręcić koło zębate pompy wtryskowej aby kąt zmienił się o 10 jednostek? Ile to milimetrów, (dziesiątych części milimetra?) licząc na obwodzie koła? Ostatnio bawiłem się nastawnikiem, tam niewidoczne praktycznie przesunięcie skutkuje zmianą wartości dawki, podobnie jest z kątem?
Otrzymałem odpowiedź od wymienionego wyżej kolegi:
kat regulujesz przesuwając pompę ... wszystko jest na forum np.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false;
W mailu otrzymałem info w sprawie wysłania posta do zsypu: Powód: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false; i inne tematy znajdziesz na forum
Pomijając fakt, że nie pytałem jak się reguluje kąt początku wtrysku - jedynie o ile trzeba koło pompy przesunąć - to porada do której mnie kolega odesłał dotyczy silnika AFN, ja jak wynika z wizytówki mam ALH, a to jest różnica.
Z powyższego wynika, że luzuje się trzy śruby koła zębatego pompy i wszystkie są dostępne tylko od strony rozrządu (w AFN jedna od strony pompy). Z instrukcji serwisowej nie wynika, że w ALH luzuje się śrubę spinającą pompę z korpusem silnika (w AFN tak) więc obrót pompą nie jest możliwy natomiast kołem i owszem w bardzo prosty sposób. Klucz 22 na śrubę centralną wałka pompy i jazda. Jest więc różnica pomiędzy AFN a ALH (oraz AGR, AHF i ASV). W ALH odpadają też kombinacje z dostępem do śrub koła zębatego pompy, są na wierzchu. W AFN w stosunku do nieruchomego rozrządu przestawia się pompę a w ALH nieruchoma jest pompa a przesuwa się cały rozrząd, co w sumie na jedno wychodzi.
Na innym forum uzyskałem od informację, że aby kąt zmienić o 10 jednostek należy koło przestawić o 1 - 1,5 stopnia co przy założeniu, że koło ma 10 cm średnicy daje na obwodzie 0,89 - 1,34 mm. To by się zgadzało z inną informacją, że na fasolkach trzeba tak 0,5 - 1 mm przesunąć koło aby zmianę 10 jednostek uzyskać. Na dniach będę dokładnie wiedział, przetestuję to na swojej furce, może manual z fotkami do ALH zrobię?
Ostatnio mam trochę czasu więc nadrabiam zaległości w dopieszczaniu furki, przyszła kolej na kąt wtrysku. Mam nieco za późny, bo ok.40, chcę go do 50 doprowadzić i tu moje pytanie do praktyków. O ile trzeba przekręcić koło zębate pompy wtryskowej aby kąt zmienił się o 10 jednostek? Ile to milimetrów, (dziesiątych części milimetra?) licząc na obwodzie koła? Ostatnio bawiłem się nastawnikiem, tam niewidoczne praktycznie przesunięcie skutkuje zmianą wartości dawki, podobnie jest z kątem?
Otrzymałem odpowiedź od wymienionego wyżej kolegi:
kat regulujesz przesuwając pompę ... wszystko jest na forum np.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false;
W mailu otrzymałem info w sprawie wysłania posta do zsypu: Powód: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false; i inne tematy znajdziesz na forum
Pomijając fakt, że nie pytałem jak się reguluje kąt początku wtrysku - jedynie o ile trzeba koło pompy przesunąć - to porada do której mnie kolega odesłał dotyczy silnika AFN, ja jak wynika z wizytówki mam ALH, a to jest różnica.
Z powyższego wynika, że luzuje się trzy śruby koła zębatego pompy i wszystkie są dostępne tylko od strony rozrządu (w AFN jedna od strony pompy). Z instrukcji serwisowej nie wynika, że w ALH luzuje się śrubę spinającą pompę z korpusem silnika (w AFN tak) więc obrót pompą nie jest możliwy natomiast kołem i owszem w bardzo prosty sposób. Klucz 22 na śrubę centralną wałka pompy i jazda. Jest więc różnica pomiędzy AFN a ALH (oraz AGR, AHF i ASV). W ALH odpadają też kombinacje z dostępem do śrub koła zębatego pompy, są na wierzchu. W AFN w stosunku do nieruchomego rozrządu przestawia się pompę a w ALH nieruchoma jest pompa a przesuwa się cały rozrząd, co w sumie na jedno wychodzi.
Na innym forum uzyskałem od informację, że aby kąt zmienić o 10 jednostek należy koło przestawić o 1 - 1,5 stopnia co przy założeniu, że koło ma 10 cm średnicy daje na obwodzie 0,89 - 1,34 mm. To by się zgadzało z inną informacją, że na fasolkach trzeba tak 0,5 - 1 mm przesunąć koło aby zmianę 10 jednostek uzyskać. Na dniach będę dokładnie wiedział, przetestuję to na swojej furce, może manual z fotkami do ALH zrobię?
Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2008 16:23 przez figurel, łącznie zmieniany 1 raz.
a wystarczyło PW wysłać i bym przywróciłfigurel pisze:Napisałem nieco wcześniej post, który sąsiad zza miedzy - damcio151 - do zsypu wysłał. Chyba się trochę pospieszył. Poniżej jego treść:
Ostatnio mam trochę czasu więc nadrabiam zaległości w dopieszczaniu furki, przyszła kolej na kąt wtrysku. Mam nieco za późny, bo ok.40, chcę go do 50 doprowadzić i tu moje pytanie do praktyków. O ile trzeba przekręcić koło zębate pompy wtryskowej aby kąt zmienił się o 10 jednostek? Ile to milimetrów, (dziesiątych części milimetra?) licząc na obwodzie koła? Ostatnio bawiłem się nastawnikiem, tam niewidoczne praktycznie przesunięcie skutkuje zmianą wartości dawki, podobnie jest z kątem?
Otrzymałem odpowiedź od wymienionego wyżej kolegi:
kat regulujesz przesuwając pompę ... wszystko jest na forum np.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235
W mailu otrzymałem info w sprawie wysłania posta do zsypu: Powód: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235 i inne tematy znajdziesz na forum
[ Dodano: Sro Kwi 30, 2008 16:25 ]
z tego tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=76855 tak więc można znaleźć i topipek71 pisze:Samemu możesz sobie nie poradzic z ustawieniem kata ....AHF ma jedną wieeeeelka wadę !!! Regulacja kąta odbywa się przez odpowiednie ustawienie koła pasowego od pompy ...Trzeba poluzowac śruby mocujące koło i delikatnie przekręcać .NIESTETY NA WYŁĄCZONYM SILNIKU !!!!! Inne silniki maja regulację całej pompy ,razem z kołem .....w tym wypadku silniczek chodzi a Ty regulujesz !!!!! Ale w AHF nie ma lekko ...nawet minimalne przesunięcie powoduje przeskok wartości o 1-2 punkty w kompie . Kat w AHF powinien być ustawiony na około 4 . Wskazania powinny wskazywać niewielkie odchyłki od 4 ...ustawienie równiutko 4 jest raczej nie możliwe nawet przez bardzo dobrego mechanika.
Wymiana rozrządu w AHF zajmie nawet mniej wprawnemu około 5-7 godzin ,tak więc Twój mechanior troszkę przegiął ! Poza tym przy takich pracach wolałbym być osobiście ...nie masz pewności czy wszystko zostało wymienione ......jeszcze nigdy nie zostawiłem auta bez mojego nadzoru ! Żeby wygodnie dostać się do rozrządu powinno sie zdemontować zbiorniczek wyrównawczy i zbiorniczek wspomagania ,trzeba sprawdzić ,czy mechanior złożył wszystko bez wycieków i czy uzupełnił płyny ,szczególnie w układzie chłodzenia ...polecam koncentrat R12. POZDRAWIAM
figurel pisze:No fakt, nie pomyślałem o tym, drugim razem się poprawię
wybacz ... człowiek nie jest nieomylny a zapomniałem , że w tych silnikach tak to się robi ( nie pamiętam kto to opisywał ostatnio na forum )
wg. mnie trzeba robić testowo ... troszkę przekręć i sprawdź ( tak jak z dawką paliwa )
Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2008 16:36 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
Już nie mam wątpliwości, po majówce przystępuje do pracykorfanty pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=95431 zadałem pytanie i potem sam sobie odpowiedziałem
[ Dodano: Wto Maj 06, 2008 9:06 pm ]
No i dokonało się! Kąt początku wtrysku ustawiony, wartość 50-51. W sumie to bardzo prosta sprawa. Zmiana kąta o 10 jednostek przekłada się na niezauważalne praktycznie gołym okiem przesunięcie koła pompy. Może to było 0,1 mm, może 0,2? Pukałem delikatnie kluczem 17-19 - nie jest za lekki, nie za ciężki - w klucz nasadzony na śrubę centralną koła pompy, warto zacząć od bardzo delikatnego puknięcia - przesunięcia i sprawdzić efekt. Lepiej kilka razy przestawiać o minimalną wielkość koło, (ja cztery razy przestawiałem- pukałem, po każdym razie kontrolując VAG-iem kąt wtrysku) niż raz puknąć mocniej a za dużo. Zajęło to wszystko dobre pół godziny, roboty naprawdę niewiele.
Nie taki diabeł straszny jak go malują
-
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
też ustawiłem według wskazowek kąt na 52-57
ale mam problem w grupie 04 mam duże różnice 0.4 1.3, coś jest nie tak ?
autko niby lepiej przyśpiesza ale wydaje mi się, że głośniej chodzi
autko niby lepiej przyśpiesza ale wydaje mi się, że głośniej chodzi
-
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
najnowsze logi grupa 00,04 i 04B http://macem.webd.pl/logi/kat_wtrysku/L ... 13stat.htm http://macem.webd.pl/logi/kat_wtrysku/LOG-01-004.htm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 180 gości