Niepokojące dźwięki

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kq77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 06, 2008 13:19
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Niepokojące dźwięki

Post autor: Kq77 » pn paź 06, 2008 15:25

Witam,
przeszukałem forum, znalazłem podobne jednak nie takie same przypadki, więc ośmielam się zapytać.


Samochód jest odpalony, stoi na luzie następnie dodaje gazu następnie puszczam gaz.
Gdy obroty opadną słuchać jakby chrobotanie, lekkie „łomotanie”, (obroty są ok, nie drgają), po chwili brzmienie się stabilizuje.
Gdy robię powyższe z wciśniętym sprzęgłem nie obserwuje żadnych niepokojących dźwięków.

Co może być przyczyną takiego zachowania?
Samochód mam od kilku dni, rocznik 2006, przebieg 125000, 1.9D

Dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Niepokojące dźwięki

Post autor: doggie » pn paź 06, 2008 23:06

Kq77 pisze:Witam,
przeszukałem forum, znalazłem podobne jednak nie takie same przypadki, więc ośmielam się zapytać.


Samochód jest odpalony, stoi na luzie następnie dodaje gazu następnie puszczam gaz.
Gdy obroty opadną słuchać jakby chrobotanie, lekkie „łomotanie”, (obroty są ok, nie drgają), po chwili brzmienie się stabilizuje.
Gdy robię powyższe z wciśniętym sprzęgłem nie obserwuje żadnych niepokojących dźwięków.

Co może być przyczyną takiego zachowania?
Samochód mam od kilku dni, rocznik 2006, przebieg 125000, 1.9D

Dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam
u mnie miałem podobnie a przyczyną chrobotania podczas dodania gazu (i odjęcia) przy pewnym zakresie obrotów był kanał dolotowy powietrza od wlotu czyli grila do filtra powietrza - aczkolwiek zaraz za grilem (pod maską) jest taki plastikowy - prostokątny pojemnik z którego wychodzi okrągły przewód do filtra a którego ścianki są na wcisk/zatrzask, po pewnym czasie te zatrzaski od drgań się luzują no i lubią pochrobotać - jak uszczelniłem silikonem to nastała cisza

ALE..........


teraz doczytałem że "przy wciśniętym sprzęgle dźwięki ustają" - czyli koło dwumasowe - przerabiałem to, po wymianie dwumasu niepokojące dźwięki ustały

no, no ładnie - dwuletnie autko i 125.000 km, pewnie latało w jakiejś firmie na zachodzie EU
Ostatnio zmieniony pn paź 06, 2008 23:12 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.



Kq77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 06, 2008 13:19
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Re: Niepokojące dźwięki

Post autor: Kq77 » wt paź 07, 2008 10:22

rolbro4 pisze: [...]
teraz doczytałem że "przy wciśniętym sprzęgle dźwięki ustają" - czyli koło dwumasowe - przerabiałem to, po wymianie dwumasu niepokojące dźwięki ustały

no, no ładnie - dwuletnie autko i 125.000 km, pewnie latało w jakiejś firmie na zachodzie EU
dzięki za odpowiedź.

Co z tym robić, czy da się to jednoznacznie zdiagnozować domowymi sposobami czy może ASO ? Czy też szukać serwisu poza ASO ? Jak duża może być różnica w cenie?


Pozdrawiam,



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Niepokojące dźwięki

Post autor: doggie » wt paź 07, 2008 22:15

Kq77 pisze:Co z tym robić, czy da się to jednoznacznie zdiagnozować domowymi sposobami czy może ASO ? Czy też szukać serwisu poza ASO ? Jak duża może być różnica w cenie?
do końca niewiadomo jaki masz silnik! co to jest 1.9D??? Takiego motoru nie ma w Mk5, jest albo 2.0 SDI 75 KM lub 1.9 TDI - pewnie masz 1.9 TDI

- a czy przy odpalaniu lub gaszeniu silnik czasem (nie musi zawsze) mocno zakołysze, tak jakby chciał "z poduszek wyskoczyć"??

- takie chałasy to też może być początek padania dwumasu

- co do ceny to ja wydałem na koło dwumasowe + tarcza sprzęgła + robocizna = 1.800 zł na częściach oryginalnych zakupionych w ASO ale robione poza ASO
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 22:18 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
konri
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw lis 01, 2007 13:17
Lokalizacja: Zielona Góra/Rzepin

Post autor: konri » śr paź 08, 2008 10:36

Dwómas???


Ford galaxy MKI `00 90KM 1,9 tdi pd
Altea XL `11 105KM 1,6 TDI CR
MB190E 2,3-16v `85 185KM 2,3-16 B
Naprawa pomp VP44, VP30, VP37, diagnoza VAG, kąt wtrysku, czyszczenie turbin, itp. itd.:

Konri - tel. 0 693 030 931, GG: 146044
Turbonalepa - tel. 0 602 859 936, GG: 1549145

Kq77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 06, 2008 13:19
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Re: Niepokojące dźwięki

Post autor: Kq77 » śr paź 08, 2008 10:49

rolbro4 pisze: do końca niewiadomo jaki masz silnik! co to jest 1.9D??? Takiego motoru nie ma w Mk5, jest albo 2.0 SDI 75 KM lub 1.9 TDI - pewnie masz 1.9 TDI

- a czy przy odpalaniu lub gaszeniu silnik czasem (nie musi zawsze) mocno zakołysze, tak jakby chciał "z poduszek wyskoczyć"??

- takie chałasy to też może być początek padania dwumasu

- co do ceny to ja wydałem na koło dwumasowe + tarcza sprzęgła + robocizna = 1.800 zł na częściach oryginalnych zakupionych w ASO ale robione poza ASO
Oczywiście 1.9 TDI, 77kw
Nie odnotowałem też żadnych mocnych kołysań.

Zakładając, że to początek dwumasu, ograniczać jazdy przed udaniem się do serwisu ? Można jeździć delikatnie ? Tylko serwis w tej sytuacji ?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Niepokojące dźwięki

Post autor: doggie » śr paź 08, 2008 11:33

Kq77 pisze:
Zakładając, że to początek dwumasu, ograniczać jazdy przed udaniem się do serwisu ? Można jeździć delikatnie ? Tylko serwis w tej sytuacji ?
można jeździć, ale np. w Touranach zanotowano przypadki, kiedy koło dwumasowe się rozpadało i przy okazji rozwalało całą obudowę skrzyni biegów

co do sprawdzenia to bez wymontowania nie da się sprawdzić

[ Dodano: 08 Paź 2008 11:36 ]
konri pisze:Dwómas???
nie rozumiem postu!
ja miałem właśnie takie objawy przez padający dwumas



dodo14
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:35
Lokalizacja: Dębica

Post autor: dodo14 » śr paź 08, 2008 11:51

Jak rozpoznać czy dwumas jest padnięty?
- Szarpanie przy ruszani
-Grzechotanie na biegu jałowym po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła



Kq77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 06, 2008 13:19
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: Kq77 » śr paź 08, 2008 11:56

dodo14 pisze:Jak rozpoznać czy dwumas jest padnięty?

-Grzechotanie na biegu jałowym po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła
Dzięki, czy moja obserwacja podapada pod ten punkt? W czasie jazdy nie odnotowuje obserwuje (może gidnie wśród innych dzwięków).

"Samochód jest odpalony, stoi na luzie, dodaje gazu następnie puszczam gaz.
Gdy obroty opadną słuchać jakby chrobotanie, lekkie „łomotanie”, (obroty są ok, nie drgają), po chwili brzmienie się stabilizuje
Przy wcisniętym sprzeglem brak chrobotania"



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr paź 08, 2008 12:21

dodo14 pisze:Jak rozpoznać czy dwumas jest padnięty?
- Szarpanie przy ruszani
niekoniecznie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości