Na początek chciałbym sie dowiedzieć paru istotnych lecz niezrozumiałych dla mnie rzeczy - Jestem w pracy wiec nie mam jak chwilowo fotek dać, ale po pracy wypstrykam wszystko co sie da, co mnie interesuje
Ok zaczynamy:
1) W książce SAM NAPRAWIAM - Golf4 i Bora, w rozdziale PRZEKAŹNIKI, opisane są przekaźniki, które "powinny" się znajdować w golfie... 13 miejsc i 13 przekaźników na płycie E-BOX a także 4 przekaźniki A,B,C,D montowane od góry w E-BOXa... U mnie występuje tylko przekaźnik 109, 53, i nie pamietam numeru taki największy koloru brązowego 1XX... nieważne. Pytanie: Co sie stało z resztą przekaźników? Czy poprostu mój model więcej ich nie potrzebuje?
2) Informacja: Mój golfik ostatnimi czasami troszke przykopca, ale jeszcze w miare, aczkolwiek... Mocniej niż jakieś 3-4 miesiące temu. Nigdy do niego nie lalem żadnych wynalazków, olei rzepakowych i nie robiłem frytkownicy... Dostałęm natomiast informacje, że może być źle ustawiona dawka paliwa, wiec podłączyłem pod komputer coby sprawdzić ewentualnie zubożyć. Komputer, na początku pokazywał 3,90-3,98. Koledzy z zaprzyajźnionego warsztatu wzieli na 10 minut w ręce popukali postukali i zeszli do 3,29-3,35. Auto nie dość, że mnie kopciło to dostało "buta" o ile przy SDI można mówić o rozsądnym przyspieszaniu
Ale i tak wyraźnie lepiej niż było. Ale po jakimś czasie auto znowu zaczeło kopcić, nie na czarno jak na początku, ale już tak znacząco. Wtedy dowiedziałęm sięże może być to EGR, lub któryś wtrysk może lać. Oile moja ciekawość, jest jaka jest, to z tego co sie dowiedziałęm, wymiana/regeneracja wtrysków, to dość kosztowna sprawa... (?)
3) Co to est ten zawór EGR? I do czego to słóży?
Jak narazie to te podstawowe, jeżeli coś mi jeszcze najdzie do głowy dopisze.
Z góry dziekuje za pomoc.