Ciezko pali, kopci, olej w turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rysiu_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt cze 17, 2008 11:59
Lokalizacja: wlkp

Ciezko pali, kopci, olej w turbo

Post autor: rysiu_89 » ndz paź 05, 2008 22:50

witam

sprawa wyglada tak: kolega kupil golfie z uszkodzonym silnikiem w td o oznaczeniu SB(td z IC).objawy sa nstepujace:
-ciezko pali, kopci po przegazowaniu mocno, po zdjeciu jedega weza przy turbinie widac w nim sam olej, jakby turbo ciaglo olej. silnik wogole jedzie jakby nie mial turbo, klekocze chyba bardzie niz powinien.

co to moze byc? to wina turbiny? jak szukac innej uzywanej, jaki model? czy lepiej oplaca sie regenerowac? ile to kosztuje?

jak myslicie co jest grane?

prosze o pomoc w imieniu kolegi
Ostatnio zmieniony pn paź 06, 2008 07:56 przez rysiu_89, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz paź 05, 2008 22:58

bierze olej?
sprawdzenie faz rozrządu i kąta wtrysku,
sprawdzenie turbiny, olej i ciśnienie doładowania,
no i klin na nieszczęsnym wałem korbowym,
przyczyn może być wiele, na początek sprawdz sam ile sie da


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pn paź 06, 2008 00:18

rysiu_89 pisze:-ciezko pali
moga byc spalone swiece, zapchany filtr paliwa i/lub powietrza



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn paź 06, 2008 01:37

rysiu_89, przyczyn jest wiele
zacznij od eleminowania tego co sam mozesz zrobić jak to nie pomoże to będziesz sprawdzać dalej i drożej



rysiu_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt cze 17, 2008 11:59
Lokalizacja: wlkp

Post autor: rysiu_89 » pn paź 06, 2008 07:54

pompa podobno jest po regeneracji, swiece widac e tez prawie nowe i tez wymieniane. niepokoi mnie ten olej w turbinie, skad on tam by sie wziol?


jak sprawdzic fazy rozrzadu i katy wtrysku? no i jak sprawdzi ten klin?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn paź 06, 2008 09:45

rysiu_89 pisze:niepokoi mnie ten olej w turbinie, skad on tam by sie wziol?
troszke oleju może być, ale nie za dużo, jak nie ubywa oleju to jest ok
rysiu_89 pisze:jak sprawdzic fazy rozrzadu i katy wtrysku? no i jak sprawdzi ten klin?
fazy rozrządu, ściągasz pokrywe zaworów, ustawiasz gmp na kole zamachowym, i wycięcie na wałku ma być równoległe z powierzchnią głowicy, co do kąta wtrysku to najlepiej na zegar, można też a słuch, mozna sprawdzić czy koło zębate pompy, na trzpień:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181593


klin na wale korbowym, sprawdz czy koło pasowe na wale korbowym chodi równo, czy się nie giba


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn paź 06, 2008 10:24

andrew.zbyrko, ale ten przypadek z gibającym sie kołem pasowym to dotyczy raczej AAZ'a a nie silników mk2



magkub
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 09:38
Lokalizacja: Warmia

Post autor: magkub » pn paź 06, 2008 12:20

witam u mnie jest trochę inna sytuacja. kupiłem golfa II 1.6 GTD samochód ma kopa jak diabli ale za to bierze olej czy to jest wina turbo. Jeżeli tak to czy można je odłączyć? i to sporo idzie tego oleju.
Ostatnio zmieniony pn paź 06, 2008 12:21 przez magkub, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn paź 06, 2008 12:26

magkub pisze:Jeżeli tak to czy można je odłączyć?
i co bez będziesz jeździć ? :panna:
mozesz włożyć kolektory ze zwyklego diesla... ale chyba prościej wymienić turbine skoro ta sie nie nadaje.



magkub
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 09:38
Lokalizacja: Warmia

Post autor: magkub » pn paź 06, 2008 12:38

ale czy to ewidentnie wina turbo? Przejeżdżam 100 km i ćwierć litra oleju nie ma ,myślę że jakby nawet miał słabe ciśnienie i wyrobione pierścienie to by tyle nie brał
Ostatnio zmieniony pn paź 06, 2008 12:41 przez magkub, łącznie zmieniany 1 raz.



SS19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn cze 02, 2008 22:20
Lokalizacja: STAROGARD GD
Kontakt:

Post autor: SS19 » pn paź 06, 2008 12:54

sprawdz czy wirnik turbiny ma zaaczący luz dla ułatwienia powiem że możesz sobie porównać w jakimś innym samochodzie luz na wirniku. a kopci bo wtryski mogą być już do dupy , sprawsz czy nie puszczają za wcześnie. ps sprawdz ustawienie znaków na rożrządze jeśli nie masz o tym pojecia to sam sie za to lepiej nie bież. bo niejesteś wspanie zrobić tego prawidłowo



rysiu_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt cze 17, 2008 11:59
Lokalizacja: wlkp

Post autor: rysiu_89 » pn paź 06, 2008 13:10

a jakby chcial robic calego golfa dla siebie( duda zdrowa tylko powierzchowne bable w kilku miejscach ale to jest nic) to ile by kosztowal remont generalny silnika o oznaczeniu sb? mam na mysi wzystko co trzeba zrobic, wymienic, zregenerowac. oprucz regeneracji pompy bo juz byla robiona.robil juz ktos taki remont? co wymienial jakie koszta, gdziedac turbo do regeneracji i ile kosztuje? czy warto to robic? prosze kogos o liste rzeczy ktore trzeba zrobic przy takim silniku przy generalce. czekam na podpowiedzi



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn paź 06, 2008 13:27

rysiu_89 pisze:to ile by kosztowal remont generalny silnika o oznaczeniu sb?
ze 2,5 tys zl bys wywalił w generalke.

[ Dodano: Pon Paź 06, 2008 13:27 ]
rysiu_89 pisze:prosze kogos o liste rzeczy ktore trzeba zrobic przy takim silniku przy generalce
poszukaj sobie na forum



SS19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn cze 02, 2008 22:20
Lokalizacja: STAROGARD GD
Kontakt:

Post autor: SS19 » pn paź 06, 2008 14:09

2.5 TYS NIE STARCZY BO W GENERALNY RENONT SAMEJ GłOWICY DAłEM ZA CZEśCI 1200 Zł I SAM TO ROBIłEM A GDZIE RECZTA ? TRZEBA JESZCZE PANEWKI ,DYSTANCE SPRAWDZIć ROWY NA TULEJACH, PIERśCIENIE I WIELA INNYCH żECZY + OPłACIć MECHANIKA

[ Dodano: 06 Paź 2008 14:10 ]
A REGENEROWAłEM TURBIENE W ELBLąGU TO DAłEM 750 Zł



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 137 gości