za wysoka temperatura .
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
za wysoka temperatura .
witam mam takie pytanie po wymianie termostatu dzisiaj wymieniał mi mechanik temperatura wchodzi na 100 stopni wczesniej nie chciała wejsc na 80 stała na 70 nie wiem co jest i co zrobic gdyz mam problema poniewaz nie chodzą mi wentylatory mam na krótko podłaczone . co to moze byc nowy termostat musi sie jakoś ułozyc czy co ze on do takiej temperatury sie grzeje co mam zrobic pomózcie mi prosze termostat nowy kupiłem w sklepie
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Proponuje wymienić czujnik wentylatora w chłodnicy , jak kolega pisze jaki termostat , przypomne że chłodnica w 1.6/9 jest wielka jak byk
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Sprawdź, czy gdy silnik jest juz nagrzany, dolny wąż od chłodnicy jest gorący, ciepły czy zimny. Jeśli osiągnie tak wysoka temperaturę a dolny wąż będzi zimny, oznacvza to uszkodzony termostat. W okolicach 90 stopni, termostat powinien zacząć się otwierać i rura powinna robić się ciepła, potem gorąca. Jeżeli dolna rura jest tak samo gorąca jak górna a temperatura cieczy faktycznie wynoci ok 100 stopni, warto sprawdzić pompę wody -mogła ulec uszkodzeniu, lub mechanik coś spaprał(nie założył paska?). Dla pewności, temperaturę nalepiej kontrolować termometrem elektronicznym lub rtęciowym(ew.spiytusowym) w zbiorniczku aby wyeliminować błąd wskazania wskaźnika.
W taką pogodę jeśli masz sprawny termostat TDIka nie zagotujesz w normalnej eksploatacji. Wentylator raczej nie ma szans włączyć się. Dlatego na razie nie przejmuj się termowłącznikiem wentylatora w chłodnicy i nie kombinuj na krótko. Jeżeli faktycznie termostat jest uszkodzony, chłodzenie silnika odbywa się tylko na małym obiegu bez udziału chłodnicy. Możesz wtedy włączyć 5 wentylatorów a i tak nic to nie da. Tak samo w przypadku uszkodzenia pompy. Jeśli to tylko termostat, włącz ogrzewanie na maksimum, okna w dół aby się nie upiec i jazda do warsztatu.
W taką pogodę jeśli masz sprawny termostat TDIka nie zagotujesz w normalnej eksploatacji. Wentylator raczej nie ma szans włączyć się. Dlatego na razie nie przejmuj się termowłącznikiem wentylatora w chłodnicy i nie kombinuj na krótko. Jeżeli faktycznie termostat jest uszkodzony, chłodzenie silnika odbywa się tylko na małym obiegu bez udziału chłodnicy. Możesz wtedy włączyć 5 wentylatorów a i tak nic to nie da. Tak samo w przypadku uszkodzenia pompy. Jeśli to tylko termostat, włącz ogrzewanie na maksimum, okna w dół aby się nie upiec i jazda do warsztatu.
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 18:46 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 2 razy.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
też może byćGRIZLI pisze:Sprawdź, czy gdy silnik jest juz nagrzany, dolny wąż od chłodnicy jest gorący, ciepły czy zimny. W okolicach 90 stopni, termostat powinien zacząć się otwierać i rura powinna robić się ciepła, potem gorąca. Jeżli dolna rura jes tak samo gorąca jak górna a temperatura cieczy faktycznie wynoci ok 100 stopni, wart sprawdzić pompę wody -mogła ulec uszkodzeniu, lub mechanik coś spaprał(nie założył paska?).
pompe mozna łatwo sprawdzic, odkręcajac korek zbiorniczka, i ma płyąć płyn z tego wężyka cienkiego do zbiorniczka[przelewowy/odpowietrzający]
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
pompe mozna łatwo sprawdzic, odkręcajac korek zbiorniczka, i ma płynąć płyn z tego wężyka cienkiego do zbiorniczka[przelewowy/odpowietrzający
No nie za bardzo jest to pewne. To jest tylko przelew i nie pokazuje faktycznej wydajności układu. Gdy ktoś nie ma pojęcia, nie określi czy przelew jest prawidłowy, czy za mały.
Pewniejsze jest nagrzanie silnika i po ściśnięciu b.mocnym górnej rury, dodanie gazu. Powinien być zauważalny wzrost ciśnienia wody w wężu. Gdy termostat jest zamknięty, można to samo zrobić na którymś z reszty tych cieńszych z tym, że ten sposób zadziała także na zimnym silniku..
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2008 18:55 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 2 razy.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 131 gości