Identyfikacja turbiny ARL - zamazana tabliczka dodane foto!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Identyfikacja turbiny ARL - zamazana tabliczka dodane foto!

Post autor: korfanty » śr wrz 24, 2008 14:30

Kumpel przywiózł mi turbinę od ARL ale tabliczka jest nieczytelna tylko środek nr OE 038 253 ... reszta mało czytelna. Postaram się wieczorkiem wrzucić zdjęcia dokładne tej turbiny, czy jest szansa jakoś inaczej potwierdzić na 100% że to jest turbo od ARL - po fotkach z netu wygląda identycznie, czy numery z odlewu zimnej muszli lub z odlewu kolektora coś mogą pomóc?

[ Dodano: Sro Wrz 24, 2008 20:32 ]
Fotki turbiny i tabliczki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr wrz 24, 2008 20:37 przez korfanty, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr wrz 24, 2008 21:08

Dla mnie ktos celowo zamazal i nr i oznaczenie turbiny...
GT1749VA to 130 VB to 150
Tutaj nic nie widac...


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr wrz 24, 2008 21:20

Czyli nie ma różnic w wyglądzie zewnętrznym między turbo 130KM a 150KM - a jeśli bym odkręcił np zimną muszle - czy będzie możliwość zmierzyć np wałek bo tym one się różnią?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr wrz 24, 2008 21:30

korfanty pisze:a jeśli bym odkręcił np zimną muszle - czy będzie możliwość zmierzyć np wałek bo tym one się różnią?
będzie :)

porównianie wirników po stronie zimnej

oryginal AWX

Obrazek

Hybryda ARL

Obrazek

może to Ci w czymś pomoże :)

[ Dodano: Sro Wrz 24, 2008 21:31 ]
cowboy pisze:oryginal AWX
to jest 130PD ale wzdłuzny więc średnica powinna być taka jak w ASZ



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr wrz 24, 2008 22:06

Jest 37mm - czyli mogę ją brać? oczywiście jeszcze ją przetestuje na aucie tylko czekam na przewód czerwony.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr wrz 24, 2008 22:35

korfanty pisze:Jest 37mm - czyli mogę ją brać? oczywiście jeszcze ją przetestuje na aucie tylko czekam na przewód czerwony.
no jesli 37mm to wychodziłoby ze z ARL-a :)

sprawdź czy nie ma luzu wzdłużnego, luz poprzeczny jest taki niewielki nawet na nowej turbinie

załóż na auto, sprawdź czy stabilnie reguluje cisnienie, czy nie gwiżdze i nie pluje olejem



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr wrz 24, 2008 22:40

Luzu wzdłużnego brak, poprzeczny tak się mi wydaje że od gorącej strony troszkę większy niż od zimnej (a może to tylko złudzenie) ok 0.4mm tak na oko. Jutro będę mógł porównać ten luz z taką samą turbiną po regeneracji 4maxa z InterCarsu.
Ostatnio zmieniony śr wrz 24, 2008 22:42 przez korfanty, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr wrz 24, 2008 22:52

Luzu wzdłużnego brak, poprzeczny tak się mi wydaje że od gorącej strony troszkę większy niż od zimnej (a może to tylko złudzenie) ok 0.4mm tak na oko
no to wg tego co piszesz OK, zapytaj kumpla co to za towar, jaki przebieg ?

nie wiem jakie mody planujesz w swoim ALH ale te 1,4 Bara (spokojnie 150KM z 216tkami) ta turbinka Ci bedzie pompowac na luzaku



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » śr wrz 24, 2008 22:54

korfanty, ile taka przyjemność Cię wyniesie ?


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr wrz 24, 2008 22:58

Znajomy chce za nią 900zł (a regenerowana w InterCarsie po zwrocie starej nadającej się do regeneracji ok 1800zł)
nie wiem jakie mody planujesz w swoim ALH ale te 1,4 Bara (spokojnie 150KM z 216tkami) ta turbinka Ci bedzie pompowac na luzaku
turbo zakładam bo moje oryginalne znów się przycina (pierwszy raz czyściłem kierownice i słabo wyczyściłem) co do wtrysków 216 to jeśli tylko się moje obudowy będą nadawały to jak tylko dorwę kasę wysyłam je do Ciebie na wymianę końcówek i regulacje, na końcu zostanie soft do kompa ale to już pewnie na wiosnę.
Ostatnio zmieniony śr wrz 24, 2008 23:03 przez korfanty, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr wrz 24, 2008 23:07

korfanty pisze:Znajomy chce za nią 900zł
no to cena wydaje sie normalna, jesli turbo w dobrym stanie
korfanty pisze:jeśli tylko się moje obudowy będą nadawały
korpusy z ALH sie baaardzo nadają na hybrydy :)



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » śr wrz 24, 2008 23:11

korfanty pisze:Znajomy chce za nią 900zł
jeżeli jeszcze troche podmucha to sam bym taką kupił chyba do siebie


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » czw wrz 25, 2008 09:48

No i miałem możliwość porównania - i lekki szok turbina regenerowana ma taki sam luz lub nawet ciut większy od tej używanej, na wygląd wszystko takie samo - tylko regenerowana wypiaskowana i pomalowana ładnie. Chyba ją wezmę na ryzyko - jeszcze udało się zjechać 100zł bo powiedziałem że tabliczka nieczytelna i nie wiadomo co to za turbina ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 25, 2008 10:59

korfanty pisze:lekki szok turbina regenerowana ma taki sam luz lub nawet ciut większy od tej używanej
heh, a miałem wczoraj napisać, że w regenerowanej może być wiekszy luz poprzeczny :)

ale spoko luz musi być bo tam wchodzi olej pod cisnieniem do smarowania i wirnik pracuje na oleju - tak mi sie coś kojarzy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 134 gości