Wałek rozrządu pęknięty w czterech miejscach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wałek rozrządu pęknięty w czterech miejscach
Witam!
Renault Megane Scenic 1.9 dTi 97r.
Auto oddane do mechanika z racji głośnej pracy. Diagnoza mechanika wymiana dwóch tłoków (podobno silnik musiał być kiedyś przegrzany). Po naprawie auto zaczęło chodzić cicho na pierwszy rzut oka wszystko ok. Po dwóch dniach auto padło na trasie, sciągniete powtórnie do mechaniora, okazało się, że wałek rozrządu pękł na cztery części posypały się nawet wióry. Mechanik mówi, że nie jest to związane z jego wcześniejszą robotą. Proszę o opinie co Wy na to?
Pzdr
Mrcz
Renault Megane Scenic 1.9 dTi 97r.
Auto oddane do mechanika z racji głośnej pracy. Diagnoza mechanika wymiana dwóch tłoków (podobno silnik musiał być kiedyś przegrzany). Po naprawie auto zaczęło chodzić cicho na pierwszy rzut oka wszystko ok. Po dwóch dniach auto padło na trasie, sciągniete powtórnie do mechaniora, okazało się, że wałek rozrządu pękł na cztery części posypały się nawet wióry. Mechanik mówi, że nie jest to związane z jego wcześniejszą robotą. Proszę o opinie co Wy na to?
Pzdr
Mrcz
vagin5, Tommi029 dzięki za odp.
Czyli Waszym zdaniem tłoki miały kontakt z zaworami. Mechanik po rozebraniu silnika stwierdził odziwo, że zawory nie są uszkodzone. W tej sytuacji jest możliwość, że źle został ustawiony rozrząd lub zbyt mocno naciągnięty pasek powodował za duże naprężenia na wałek? Napewno mechanior demontował głowice i miske co by się dostać do garów, ale zapiera się, że wałka nie ruszał, czy jest to możliwe przy wymianie tłoków?
Czyli Waszym zdaniem tłoki miały kontakt z zaworami. Mechanik po rozebraniu silnika stwierdził odziwo, że zawory nie są uszkodzone. W tej sytuacji jest możliwość, że źle został ustawiony rozrząd lub zbyt mocno naciągnięty pasek powodował za duże naprężenia na wałek? Napewno mechanior demontował głowice i miske co by się dostać do garów, ale zapiera się, że wałka nie ruszał, czy jest to możliwe przy wymianie tłoków?
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Jakby przestawił o jeden ząbek to było by słychać po pracy silnika. Zapewne silnik ma wałek w głowicy , a żeby dostać się do tłoków to nie trzeba ściągać głowicy, tłoki i tak wychodzą dołem, ale znając mechaników, jeśli czas nie gra roli to ściągają głowicę, bo łatwiej wyjmować tłoki ale da się wymienić tłoki bez zdejmowania głowicy...MRCZ pisze:jest możliwość, że źle został ustawiony rozrząd
Możesz zapodać zdjęcia tego wałka jak teraz wygląda ?? Popękał na krzywakach czy na podstawach ??
Tu mi się wydaję, że prędzej zawór się wygnie niż połamie wałek, no chyba, że wałek był odkręcany i źle poskręcany wtedy może oberwać wałek...vagin5 pisze:takie coś zwykle się robi jak się tłok całuje z zaworem, ale nie zawsze.
Nie widziałem silnika w megance ale sądzę, że budową jest podobna do silników VW, więc jest możliwość, zdejmuje głowice i zabiera się za tłoki, nie wiem po co by miał zaglądać do głowicy Ale może ambitny mechanik to rozkręcił wszystko co się da i poskładał wg siebie...MRCZ pisze:ale zapiera się, że wałka nie ruszał, czy jest to możliwe przy wymianie tłoków?
Lukas-182 głowica była ściągana (a co jeszcze to nie wiem) w celu postawienia diagnozy przez mechanika co może być przyczyną głośnej pracy bo nie obstawiał w ciemno, że to tłoki. Wcześniej był sprawdzany rozrząd, kąt wtrysku itp. Po ponownym rozebraniu silnika mechanik stwierdził, że zawory są ok (chyba, że kituje w celu ukrycia niepoprawności ustawienia rozrządu??). Auto nalezy do mojego wuja. Nie mogę zrobić fotek bo samochód stoi u mechanika, ale powiedziałem, żeby przywiózł uszkodzony wałek więc, jak będzie to zrobie.
[ Dodano: 24 Wrz 2008 19:28 ]
Proszę o dalsze opinie
[ Dodano: 24 Wrz 2008 19:28 ]
Proszę o dalsze opinie
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
Albo pozamienial miejscami panewki.pewnie mechanik przy montazu walka nierowno go poskrecal na panewkach , przec co mogl sie skrzywic .Co bylo pozniej to widac na zdjeciach
Co do wymiany pierscieni i tlokow to razem z kolesiem kiedys zesmy citroena rozbierali i akcja sie toczyla od dołu- bynajmniej to on ma warsztat i tak mowil ze bedzie szybciej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Lukas-182 strasznie dziwne rzeczy opowiadasz.
"'prędzej zawór się wygnie niż połamie wałek'"- tam zawory są osiowo z cylindrem i łamie wałek jak rozrząd traci synchronizacje.
"no chyba, że wałek był odkręcany i źle poskręcany wtedy może oberwać wałek..."-dawno czegos takiego nie slyszałem
Zawory trzeba sprawdzic zgodnie ze sztuką-nia na oko.
Jeszcze jedno- na tlokach powinny by ślady po zaworach, a glowica teoretycznie kwalifikuje sie do wymiany - wyłamana stopka na 4 panewce- częśc niewymienna.
"'prędzej zawór się wygnie niż połamie wałek'"- tam zawory są osiowo z cylindrem i łamie wałek jak rozrząd traci synchronizacje.
"no chyba, że wałek był odkręcany i źle poskręcany wtedy może oberwać wałek..."-dawno czegos takiego nie slyszałem
Zawory trzeba sprawdzic zgodnie ze sztuką-nia na oko.
Jeszcze jedno- na tlokach powinny by ślady po zaworach, a glowica teoretycznie kwalifikuje sie do wymiany - wyłamana stopka na 4 panewce- częśc niewymienna.
Ostatnio zmieniony śr wrz 24, 2008 21:05 przez Tommi029, łącznie zmieniany 1 raz.
DANIEL LHR wałek rozrządu nie był odkręcany przez mechanika.DANIEL LHR pisze:pewnie mechanik przy montazu walka nierowno go poskrecal na panewkach , przec co mogl sie skrzywic .Co bylo pozniej to widac na zdjeciach
[ Dodano: 24 Wrz 2008 21:34 ]
wesol z tego co widziałem to nie ma możliwości pozamieniania panewek, bo tam nie ma panewk, wałek bezpośrednio jest osadzony na głowicy a w głowicy są kanały olejowe co widać na zdjęciach.wesol pisze:
Albo pozamienial miejscami panewki.
[ Dodano: 24 Wrz 2008 21:40 ]
Wyłamana stopka na 4 panewce - tu prawdopodobnie rozpoczeła się zabawa bo od drugiej strony widać wyraźne wyżłobienie (nie mam tego na focie), wieć wałek musiał pracować. Poza połamanym wałkiem i pęknięciami na panewce 4 i 5 (z boku) nie ma więcej zniszczeń, zawory tłoki nie ruszone.Tommi029 pisze: Jeszcze jedno- na tlokach powinny by ślady po zaworach, a glowica teoretycznie kwalifikuje sie do wymiany - wyłamana stopka na 4 panewce- częśc niewymienna.
Radzilismy się u wielu mechaniorów, ale tylko jeden powiedział coś konkretnego - silnik musiał być kiedyś przegrzany z racji uszkodzonych tłoków, przegrzana głowica była planowana, ale nie przeprowadzono osiowości, mianowicie w przesadzie mogła być wygięta w łuk (wystarczą b. małe odchyłki) z racji przegrzania i po dokręceniu wałka na panewkach wałek też się wygiął w łuk i rzucało w nim na wszystkie strony.
Ostatnio zmieniony śr wrz 24, 2008 21:50 przez MRCZ, łącznie zmieniany 2 razy.
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Wziąłem to teraz na trzeźwo i masz 100% rację, a wałek to chyba można źle skręcić wystarczy zamienić miejscami mocowania...Lukas-182 strasznie dziwne rzeczy opowiadasz.
"'prędzej zawór się wygnie niż połamie wałek'"- tam zawory są osiowo z cylindrem i łamie wałek jak rozrząd traci synchronizacje.
"no chyba, że wałek był odkręcany i źle poskręcany wtedy może oberwać wałek..."-dawno czegos takiego nie slyszałem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 283 gości