Mechanik włożył mi silnik 1Y z 96' z zelektronizowana pompą taki wynalazek VW produkowany bardzo krótko (prototyp SDI), z n108 i czujnikiem początku wtrysku. Niestety mój golf z 93' nie posiada modułu sterowania i te elementy nie są podpięte.
Silnik ma zbyt wczesny kąt wtrysku pracuje bardzo twardo jest dość zrywny i spaliny dziwnie śmierdzą.

Chciałbym opóźnić kąt wtrysku za pomocą n108 tylko nie wiem jak on działa i jak jest podpięty, czy zmienia się jego położenie w zależności od doprowadzonego napięcia czy pracuje impulsowo (wtedy nic nie zrobię).
Interesuje mnie również działanie czujnika początku wtrysku czy działa impulsowo czy liniowo.
Ostatecznie chciałbym przekręcić pompę myślę że w stronę od silnika, nie wiem tylko o ile na pewno o bardzo mały kąt.
Byłem u dwóch mechaników i stwierdzili że nie ustawią mi wtrysku bo nie wkręcą czujnika zegarowego, więc muszę radzić sobie sam.
Proszę o jakieś rady linki do opisów itp.
Z góry dziękuję
Pozdrawiam