Brak kompresji, remont silnika?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mlody_gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt maja 20, 2005 14:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Brak kompresji, remont silnika?

Post autor: Mlody_gd » czw wrz 18, 2008 12:40

Witam
Mam silnik 1.9tdi AHF 110KM. Kupilem auto rok temu. Od poczatku dziwnie drgal na biegu jalowym. Mechanik zdiagnozowal kolo dwumasowe, ale jezdzilem z tym bo mi to zbytnio nie przeszkadzalo. Tymbardziej ze raz drgal raz nie. Pewniego razu jak odpalilem silnik zaczal telepac sie jakby chodzil na 1,2 cylidry. Szybko zgasilem i ponownie odpalilem. Juz chodzil normalnie. Po poru dniach zauwazylem ze przeokropnie dymi na niebiesko jak jest nie rozgrzany. Wizita u mechanika. Najpierw strwierdzil ze zle paliwo. Zatankowalem v-power i niby bylo lepiej, ale nie na dlugo. Druga wizyta to brak kompresji na 3 lub 4 cylindrze. Zmiana zdania z kolem dwumasowym, mowil ze to drganie od samego poczatku do zla kompresja. Silnik chodzi cicho, ma kopa, tylko czasem drga i kopci na niebiesko jak jest zimny. Lekka przygazowka i ustaje. Gdy osiagnie normalna temperature (90 st) kopcenie i drgania ustaja. Nie wiem teraz co myslec. Mechanior powiedzial ze lepiej szukac drugiego silnika niz go remontowac. Co wy na to ?
Ostatnio zmieniony czw wrz 18, 2008 19:11 przez Mlody_gd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw wrz 18, 2008 12:47

Jesli to rzeczywiscie kompresja to mechanik ma racje lepiej wymienic motor niz grzebac.
Sprawdzal Ci kompresje? Ile mial?


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 18, 2008 14:14

Mlody_gd pisze:Druga wizyta to brak kompresji na 3 lub 4 cylindrze. Zmiana zdania z kolem dwumasowym, mowil ze to drganie od samego poczatku do zla kompresja
to ile ta kompresja wynosi ? czy mechanik to mierzył ?
Mlody_gd pisze:czasem drga i kopci na niebiesko jak jest zimny. Lekka przygazowka i ustaje
po przygazówce sie kompresja dobra robi ?

[ Dodano: Czw Wrz 18, 2008 14:14 ]
Mlody_gd, jedź Ty lepiej do rob555, i zdiagnozuj auto :)



Mlody_gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt maja 20, 2005 14:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mlody_gd » czw wrz 18, 2008 14:23

Nie mowil mi ile. Dlatego odstawiam do innego zeby mi dokladnie zmierzyli. Objaw jest taki ze jak silnik drga na wolnych obrotach, trzeba lekko przygazowac i sie wyrownuje. Nie ma wody w oleju, ani oleju w wodzie. Moc ma jak trzeba.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw wrz 18, 2008 20:34

rob555 pisze:Jesli to rzeczywiscie kompresja to mechanik ma racje lepiej wymienic motor niz grzebac.
A ja myślę że zanim podejmiesz decyzje o zakupie nowej motorowni to prawie żadnym kosztem będzie zrzucenie głowicy z auta i dokładne zbadanie problemu :chytry:
Wtedy sprawdzisz średnice poszczególnych cylindrów (w trzech miejscach każdy), obejrzysz i sprawdzisz szczelność zaworów ( czy nie są powypalane gniazda), jak również skok poszczególnych tłoków (może jakiś korbowód jest lekko ugięty i wtedy ten tłok będzie niedoprężony a auto w takich wypadkach zachowuje się właśnie tak jak opisujesz- telepie zaraz po odpaleniu na wolnych obrotach a po przegazówce wraca do normy).
Po tych pomiarach podejmij decyzie o zakupie lub remoncie motorowni. :chytry: :grin:

[ Dodano: 18 Wrz 2008 20:40 ]
A skoro kupiłeś auto już z tym problemem to wszystko jest możliwe, nawet krzywy korbowód, czyli że auto kiedyś zaciągnęło olej na tłoki. :jezor:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

asocha1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn paź 01, 2007 22:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: asocha1 » czw wrz 18, 2008 21:13

cześć,
mam podobny problem przy odpalaniu mojego ASV (110KM) przy niższych temp.
silnik się telepie jakby palił na 2 gary a do tego puści małego dymka ale tylko przez kilka sek. i potem wszystko ok. Dodam tylko że pali dosłownie na dotyk ale telepie.
Swiece są nowe, zero błedów w sterowniku, oleju pali ok 1l/10000.
Co sądzicie o tym?
od czego zacząć?
kompresja? uszczelniacze zaworów? czy turbinka?


Andi

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » pt wrz 19, 2008 08:15

asocha1 pisze:cześć,
mam podobny problem przy odpalaniu mojego ASV (110KM) przy niższych temp.
silnik się telepie jakby palił na 2 gary a do tego puści małego dymka ale tylko przez kilka sek. i potem wszystko ok. Dodam tylko że pali dosłownie na dotyk ale telepie.
Swiece są nowe, zero błedów w sterowniku, oleju pali ok 1l/10000.
Co sądzicie o tym?
od czego zacząć?
kompresja? uszczelniacze zaworów? czy turbinka?
sprawdź sprawność świec


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » pt wrz 19, 2008 10:11

Mlody_gd pisze:Zmiana zdania z kolem dwumasowym, mowil ze to drganie od samego poczatku do zla kompresja. Silnik chodzi cicho, ma kopa, tylko czasem drga i kopci na niebiesko jak jest zimny.
Wydaje mi się, że na ciepłym silniku jak telepie to koło dwumasowe a nie kompresja. Chyba, że już wogóle nie ma kompresji to mogę się zgodzić.
Ostatnio zmieniony pt wrz 19, 2008 10:12 przez RALFI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pt wrz 19, 2008 15:38

Moze tez byc problem z nastawnikiem na pompie...trzeba sprawdzic jak elektronika dziala.
Diagnostyka diagnostyka....


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

asocha1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn paź 01, 2007 22:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: asocha1 » pt wrz 19, 2008 22:52

Świece odpadają sprawdzone, koło zamachowe odpada, dzieje się to tylko jak jest zimny w przedziale temp. 0-6 stopni. Jak było -10 w zeszłym roku odpalił na dotyk, trochę dziwne niesądzicie?
Rob555 może bym podjechał w tygodniu??


Andi

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pt wrz 19, 2008 23:02

asocha1 pisze: Rob555 może bym podjechał w tygodniu??
Nie ma sprawy ale ze wgledu na oblozenie prosze wczesniej o tel (komorka -stacjonarny chwilowo nie dziala)


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob wrz 20, 2008 02:24

Najpier sprawdz rozrząd czy jest dobrze ustawionmy mi przez drgania koła dmumasowego napinacz poszedł


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob wrz 20, 2008 15:45

grandilodz pisze:mi przez drgania koła dmumasowego napinacz poszedł
Pisząc "koło dwumasowe" masz chyba na myśli "tłumik drgań" - koło które napędza pasek wielorowkowy, bo w pierwszej chwili pomyślałem co ma rozrząd ze sprzęgłem :chytry:
Ostatnio zmieniony sob wrz 20, 2008 15:47 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob wrz 20, 2008 18:39

TAk koledze chodziło raczej o koło pasowe z tłumikiem drgan, u mnie jak było padnięte to po odpaleniu piszczało jak cholera, takze jak zwiększało sie obciązenie np po zapaleniu świateł to ćwierkało charakterystycznie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości