GT TDI Spozniona reakcja przyspieszenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ryszardf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 21:51
Lokalizacja: uk

GT TDI Spozniona reakcja przyspieszenia

Post autor: ryszardf » pt wrz 19, 2008 01:15

Mam dziwny objaw w moim aucie.Otoz po nacisnieciu pedalu gazu samochod reagoje z pewnym opoznieniem, a potem zrywa sie energicznie do jazdy.Wymienialem air flow meter bo kompoter wykazywal mi taki blad i auto powoli sie rozpedzalo.Teraz jest lepiej ale nie wiem skad takie opoznienie 1-2 sekund po wcisniecu gazu.prosza o szybka podpowiedz.Dzieki



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » pt wrz 19, 2008 08:12

zrób logi kanału 003, 007, 010 i 011
sprawdź też czy pedał gazu reaguje odpowiednio na wciskanie.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: HellMan » pt wrz 19, 2008 08:50

ryszardf, czy w każdym zakresie obrotów jest to samo? Czy może tylko poniżej 1900?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt wrz 19, 2008 10:42

jasiek21 pisze:zrób logi kanału 003, 007, 010 i 011
tutaj chyba pomyłka, zamiast 007, ma być 008 :)



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » pt wrz 19, 2008 16:59

damcio151 pisze:tutaj chyba pomyłka, zamiast 007, ma być 008
tak mi daje w dupę moje GT TDI, że już nie pamiętam jak się diagnozę robi.
Dwa, że jednak wskaźnik doładowania + odczucia z jazdy pozwalają na najlepszą diagnozę. :bigok:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

ryszardf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 21:51
Lokalizacja: uk

Post autor: ryszardf » ndz wrz 21, 2008 01:29

To spowolnienie jest na samym poczatku tak do 1900 obrotow ,nie zwocilem uwagi ale po tym ma duze przyspieszenie za kazda zmiana biegow i ponownym wcisnieciem pedalu gazu.



asocha1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn paź 01, 2007 22:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: asocha1 » ndz wrz 21, 2008 10:06

Proponuję sprawdzić kierownice turbinki ew. zawór i obwód sterowania kierownicami.
W momencie przyspieszania kierownice przestawiają się w pozycję najwiekszej wydajności a jeśli jest to utrudnione np. poprzez zapieczone kierownice, to reakcja się opóźnia.

pozdrawiam


Andi

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz wrz 21, 2008 10:20

moze kolega sie przesiadl z auta co ma sterowanie na linke i takie odczucie ma bo wiekszosc aut ze sterownaiem pedalem gazu elektronicznie odczuwa ze jest jakkies inne. Nawet w oplach jest tak mozliwosc zmiany agresywnosci reagowania silnika na wciskanie pedalu elektronicznego za pomoca techa2.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » ndz wrz 21, 2008 10:57

asocha1 pisze:W momencie przyspieszania kierownice przestawiają się w pozycję najwiekszej wydajności a jeśli jest to utrudnione np. poprzez zapieczone kierownice, to reakcja się opóźnia.
nieprawda, podczas jazdy on są domyślnie ustawione na maksymalne doładowanie, zapieczone kierownice powodują overboosty, w sytuacji kiedy zawór nie może ich poruszyć, żeby zmniejszyć doładowanie.
Musisz zrobić logi, i wtedy będziemy myśleć.
Napisz jakie to auto, bo niewiele wiadomo.
Ja obstawiam uszkodzoną gruchę lub źle wyregulowaną sztangę.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz wrz 21, 2008 11:11

Tak prawda na wolnych obrotach turbina jest ustawiona na najwieksze doladowanie ale niekoniecznie musi byc dawane duze cisnienie z racju małej sily napedowej spalin. Tak jak tez sie mowi ze "turbina sie zalancza" jest nieprawda ona jest caly czas zalaczona tylko jest rozlanczana gdy mamy juz wieksze oborty i cisnienie doladowujace jest juz max. Czujnik cisnienia na dwa zadania: czuwac zeby cisnienie nie bylo za duze jak i tez na podstawie cisnienia i obrotow silnika ustala mniejwiecej gorny pułap obrotow walka turbiny bo za wysokie obroty doprowadza do smierci turbiny ale tez i chcemy miec jak najwieksza moc silnika. chipowanie silnika polega a zmianie map tak zeby podniesc dawke paliwa oraz cisnienie doladowania ale w bezpieczny sposob powiedzmy o 10-20%


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz wrz 21, 2008 11:25

wesol pisze:Tak prawda na wolnych obrotach turbina jest ustawiona na najwieksze doladowanie ale niekoniecznie musi byc dawane duze cisnienie z racju małej sily napedowej spalin. Tak jak tez sie mowi ze "turbina sie zalancza" jest nieprawda ona jest caly czas zalaczona tylko jest rozlanczana gdy mamy juz wieksze oborty i cisnienie doladowujace jest juz max. Czujnik cisnienia na dwa zadania: czuwac zeby cisnienie nie bylo za duze jak i tez na podstawie cisnienia i obrotow silnika ustala mniejwiecej gorny pułap obrotow walka turbiny bo za wysokie obroty doprowadza do smierci turbiny ale tez i chcemy miec jak najwieksza moc silnika. chipowanie silnika polega a zmianie map tak zeby podniesc dawke paliwa oraz cisnienie doladowania ale w bezpieczny sposob powiedzmy o 10-20%
a co ma ten wykład do tematu :?:
ludzie domyślać się można wielu rzeczy, ale to tylko przypuszczenia ... bez logów ciężko coś ustalić, więc poczekajmy na nie



ryszardf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 21:51
Lokalizacja: uk

Post autor: ryszardf » ndz wrz 21, 2008 16:11

moje autko to VW golf GT TDI 1.9 ASZ engin 130 koni mechanicznych.Tak jak pisalem jezdzi super ale denerwujacy jest ten opozniony zryw i nagle pedzi jak szalony.

[ Dodano: 21 Wrz 2008 16:29 ]
skanowalem go vagiem VCDS Release 805.1 nie ma zadnych bledow co ciekawe sprawdzalem go na logach kanalow 003,008,010,011 wszystko wydaje miescic sie w normach jakie tam pokazuje komputer ale jeszcze to sprawdze dokladnie.Dziekuje za kazda podpowiedz jaka sie tu pojawia.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz wrz 21, 2008 16:37

to daj te logi :bajer: 003 008 011



ryszardf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 21:51
Lokalizacja: uk

Post autor: ryszardf » ndz wrz 21, 2008 17:01

mam logi



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 149 gości