wałek, uszczelka pod pokrywą zaworów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MKIII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

wałek, uszczelka pod pokrywą zaworów

Post autor: MKIII » pn wrz 15, 2008 20:12

Witam, mam problem otórz przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów przekręciłem śróbe w tym: Obrazek.
jest to trzymadło wałka.
tu sie to znajduje:
Obrazek

teraz mam problem bo nie moge dostać tej części. a aso nie ma tego na rysunku.
moze ma ktos dostep do takiej części? Moze ktoś w etce sprawdzi?

Jakim momentem mam dokręcić tą pokrywe?
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2008 20:19 przez MKIII, łącznie zmieniany 3 razy.


TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » pn wrz 15, 2008 20:25

tzn urwałeś śrubę czy gwint ukręciłeś?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn wrz 15, 2008 20:39

to jest podpora (panewka) walka gdzies sie walala u mnie taka, ale teraz ktora masz uszkodzona bo one maja swoj numer nabity a po fotce nie widze

na dobra sprawe mozesz wlozyc tam szpile i zaspawac tak zeby byla parametrami jak pozostale
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2008 20:40 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
MKIII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: MKIII » pn wrz 15, 2008 20:49

Urwałem śrubę ponieważ źle ją przykręciłem, tym samym gwint poszedł papa. więc ratuje mnie nowa część.Numer tej części to 028459.

@Adamm zerkniesz czy masz to samo?


TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn wrz 15, 2008 20:58

MKIII, chodzilo mi o jedna cyfre powinna byc 1 - 2 - 3 itd


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
MKIII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: MKIII » pn wrz 15, 2008 21:20

Pięć 5. pospawać za bardzo nie mozna, to dwa inne stopy.
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2008 21:23 przez MKIII, łącznie zmieniany 1 raz.


TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn wrz 15, 2008 21:32

MKIII, jak wroce do domu to sprawdze co mam w garazu

zostaw mi wiad na gg

[ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 12:04 am ]
MKIII, masz wiecej szczescia niz ... :P

mam takie podpory tzn 3 i 5 akurat :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt wrz 16, 2008 13:25

Adamm pisze:...mam takie podpory tzn 3 i 5 akurat...
No to kolega ma farta, bo ta część w ASO występuje, ale z nową głowicą i pozostałymi czteroma stopkami. Na używkach też ciężko to dorwać, bo głowicy bez tego raczej nie sprzeda. A jest tak dlatego iż podczas produkcji takiej głowicy, podczas procesu obróbki wszystkie pięć stopek jest już do niej przykręcone i w takim stanie zostaje przewiercony otwór na wałek rozrządu. Stąd też ich numeracja 1 do 5. Teoretycznie każda ze stopek jest inna i pasuje tylko do jednej konkretnej głowicy w jedno konkretne miejsce. Piszę "teoretycznie" bo kolega nie będzie kupował nowej głowicy, tylko dlatego, że zerwał gwint w stopce wałka rozrządu, ale tak powinno być.
PS. Bardzo ostrożnie przykręcaj "nową" stopkę i pasowałoby sprawdzić, czy nie "chyta" wałka rozrządu.
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 13:31 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
MKIII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: MKIII » wt wrz 16, 2008 15:09

Adamm, dzieki śliczne. az śniła mi sie ta część haha. adres przesle Ci na PW i na GG.

Z jakim momentem mam te śruby dokręca?
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 19:35 przez MKIII, łącznie zmieniany 2 razy.


TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr wrz 17, 2008 01:05

MKIII, jak tylko worce z delegacji do domu to Ci to wysle

mi zostaly te stopki po rozbiórce mojej starej glowicy wiec masz szczecie :)

faktycznie trzeba je delikatnie zakladac i przykrecac zeby nie bylo naprezen i zeby nie peklo ale momentow nie pamietam


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Davies1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Davies1 » śr wrz 17, 2008 21:34

Jeżeli mogę dorzucić swoje trzy grosze:
Tak jak kolega wcześniej napisał, każda podpora (tzw. półpanewka) jest obrabiana razem z głowicą i stanowi jej nieodłączną część!!! :ass: Nawet te z serwisu nie będą pasować ponieważ są nie obrobione (dopasowane). To, że inna podpora będzie pasowała to jak trafienie przynajmniej czwórki w totolotka! Raz już trafiłeś , że taką znalazłeś ale czy drugi raz się uda......? Może mieć zbyt duży luz lub za mały (luz nominalny między czopem wałka a panewkami to od 0,04 do 0,05 mm ) i wałek się zatrze, tym bardziej że jest to panewka ustalająca (ustala luz wzdłużny wałka rozrzadu). Aby to sprawdzić musiałbyś zdjąć pasek i wyciągnąć popychacze hydrauliczne a i tak nie ma pewności że będzie dobrze. Tylko pomiar średnicówką dałby pewność. Proponuję inne rozwiązanie;
1) przegwintowanie tego zerwanego gwintu na M7 ( nietypowy ale spotykany np.w autach francuskich) lub M8*1 i dorobienie tzw szpilki M6/M7 lub M6/8*1
2)są też specjalne wkrętki z drutu naprawiające takie zerwane gwiny ( robi się większy gwint ,wkręca spiralkę i szpilka pozostaje ta co była :jezor: ) Nazywa handlowa np. RECOIL i po problemie :okej:
Wybór należy do Ciebie, Życzę powodzenia w modach


Zawsze jest ktoś przed Tobą.

Awatar użytkownika
MKIII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: MKIII » śr wrz 17, 2008 21:49

No to zobaczymy, najwyżej głowice wymienie:)
Dać silikon na uszczelke?
Ostatnio zmieniony śr wrz 17, 2008 21:58 przez MKIII, łącznie zmieniany 1 raz.


TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr wrz 17, 2008 22:02

MKIII pisze:Dać silikon na uszczelke?
Weź nie kombinuj tylko kup nową uszczelkę :helm:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
MKIII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: MKIII » śr wrz 17, 2008 22:08

Uszczelke mam nową, silikon też mam. Teraz powstaje pytanie czy lekko przeciągnąć uszczelke silikonem? Jak mocno ją mam dokręcić?? jakim momentem?
Ostatnio zmieniony śr wrz 17, 2008 22:08 przez MKIII, łącznie zmieniany 1 raz.


TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 191 gości